Kort tillägg. När jag visade detta för hustrun påpekade hon snabbt att den ser stor och tung ut. Tilläggas kan att hon verkligen älskar Festoolen. Lagom stor och stark enligt henne. Alltså måste jag komplettera med

6. Hustrun, med mindre händer än mina dasslock, testar gärna ergonomin och möjligheten att smidigt byta funktion.
 
Om jag skulle få turen att testa och recensera skruvdragaren med tillbehör så börjar det med en unboxingfilm för att sedan fortsätta med följande projekt, som självklart kommer filmas, dokumenteras och utvärderas.
DSC_1600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här herrn ska få ett hus, gärna Falurött med vita knutar till sin utegård nedan.
(-Ska det krävas att husse får en ny skruvdragare innan jag får ett hus va?!)
DSC_1591.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


FC2´n kommer jämföras med dessa dragare.
GSR10,8-LI - Den dragare som används tveklöst mest av både mig och barnen, som förhoppningsvis ärvt mitt snickarintresse samt tycke för blå elverktyg. :) Kan FC2 bli en ny favorit för oss alla 3?
GSR14,4V - Åker fram då det ska hålsågas med mera.

Hur står sig vinkelchucken GWA mot den relativt bespottade Bosch GWI 10,8-LI?
Hur väl står sig slagborradaptern mot en riktig borrhammare?
Excenterchucken GEA finner jag intressant, är den så bra som den ser ut, eller har den brister?

Kartongen där bakom i bild innehåller en pool, som inte alls skulle grävas ner i år, enligt hon som bestämmer.. däremot kommer det skruvas ihop en en krocksarg runtom för robotklipparen samt ett mindre trädäck där stegen hamnar samt nån form av hus/skydd till sandfiltret.
Nästa år hoppas jag dock 'få' gräva ner poolen och göra trädäck runtom. :)
Projekt finns det gott om, både att slutföra och nya att påbörja.
DSC_1598.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kommer förmodligen inte skruva isär den, men den kommer att testas och jämföras med de dragare som finns i hushållet redan nu. :)

Efter avslutat test är jag övertygad om att skruvdragaren kommer känna sig välkommen med sina blåa kompisar som det syns en del av på bilden nedan.
DSC_1599.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
badtastex
  • Laddar…
Testar gärna denna dragare.

Har i princip de flesta verktygen från Bosch blåa serie men inte denna.

Kan göra jämförelser mot den "vanliga" skruvdragaren och se vad som skiljer och vad de orkar och inte orkar med.
 
Jag har länge tyckt att denna typ av dragare saknats i Boschs sortiment och skulle gladeligen testa den. Har många gånger önskat att jag haft den excentriska chucken och borrhammar tillsatsen verkar fantastisk förutsatt att den levererar.

Äger sedan tidigare en hel del Blå Bosch verktyg (18V skruvdragare, slagskruvdragare, cirkelsåg, sticksåg, en del nätanslutna maskiner samt 10,8V maskiner) och gillar deras system med L-boxxar samt I-boxxarna som sortimentlådor.

Jag jobbar i byggbranschen med bl.a. formsättning och betongarbeten, vilket sliter hårt på verktygen, och har därför en bra förutsättning att testa maskinens hållbarhet samt ergonomi och användarvänlighet.

Hade tänkt mig testet såhär:

1. Unboxing med ett utlåtande om produktens "fit and finish" samt hur bra chuckarna passar och hur smidigt det är att växla mellan dom.

2. Test av maskinens funktioner så som skruvdragning med de olika chuckarna, borrning i trä och betong.

3. Uthållighetstest vid skruvning av ett par olika dimensioner av skruv samt vid borrning i trä och betong. (eventuellt en jämförelse med t.ex. Hiltis skruvdragare och Boschs gamla variant)

4. Användning vid diverse mindre projekt hemma.

5. Tänker mig att jag tar med skruvdragaren till jobbet och ser vad den går för där, hur bra den håller ihop samt får några snabba utlåtanden från mina kollegor.

Allt dokumenteras självklart med bilder och video. Kan även tänka mig att utföra andra/kompletterande tester om så önskas.

Mvh Emil Sundberg
 
Hej jag är mycket intresserad av maskinen. Har sett på monga unboxing videos och är lite av en skruvdragar nörd har jobbat mycket med olika sorters dragare både på fritiden och i jobb finns dock några jag inte har arbetat med dedast känt och klämt som milewokie och royobi och hilti.skall slutgöra garaget i sommar en pergola skall upp och en störte spaljé med trä järn och betong. Sen tillkommer det alltid lite extra när man är hemma. Två rum på övervåningen är endast isolerade skall fixas i höst.
 
Jag hade mer än gärna fått chansen att testa denna skruvdragare!

Under sommaren ska det nya köket byggas vilket i vårt fall betyder att det ska reglas upp för både väggar och golv (efter att grunden är utgrävd), vatten, avlopp och el ska dras fram, fönster och dörrar flyttas, nya innerväggar byggas upp mm. mm. Därefter kommer det nya köket att platsbyggas i massivt trä. Dessutom ska det ju hittas på något roligt med "hålet" som jag hittade när jag rev uppd et gamla golvet (https://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/257467-vad-ar-det-jag-har-hittat.html).

Det betyder att skruvdragaren kommer få bekänna färg i alla möjliga situationer där olika egenskaper kommer utvärderas. Skruva massivt trägolv kräver uthållighet, borra hål i 200 år gamla ekbjälkar kräver styrka, bygga köksinredning kräver smidighet, "inreda" hålet testar egenskaperna i att arbeta i betong osv.

Till vardags jobbar jag med att planera, leda och analysera tester på utvecklingsavdelningen på ett stort förpackningsföretag så alla tester kommer dokumeteras och analyseras noggrannt.
 
Även denna gång anmäler jag mitt intresse att testa. Att spela in film anser jag mig ha goda möjligheter att göra då jag sysslat en del med detta tidigare och äger proffsutrustning för att filma.

Projekt att använda denna finns det gott om. Även referensobjekt. Jag kan utlova ett flertal kortare filmer, kompletterat med en recension i textform. Leverans kan inte utlovas förrän i augusti, men det kan även bli tidigare än så!
 
  • Gilla
Etho1
  • Laddar…
Jag anmäler mig med. Jag ska tilläggsisolera huset och borra/skruva i ett antal 95 och 45mm reglar. Skall även byta fönster och bygga en altan åt föräldrarna + lite annat finlir där jag kan testa den. Text och video dokumentation för varje moment jag tänkt att testa den i. Har även en annan ny maskin i samma klass jag kan testa den mot
 
Jag skulle gärna få möjlighet att testa denna då jag just nu håller på att utvärdera mina möjligheter att skaffa en lite kraftigare skruvdragare. Jag har sedan länge några 10.8V maskiner som har räckt till bra, över förväntan bra om jag skall vara helt ärlig. Men i år har det blivit lite större projekt, tillbyggnad av altan och en badrumsrenovering som fått mig att inse att det ibland krävs lite kraftigare maskiner.
Det jag uppskattat med mina 10.8V-maskiner är framförallt deras kompakthet vilket gör att man kan arbeta båda långa passa samt i inte optimala arbetsställningar, utan att bli trött i armen. Den aktuella Boschen verkar vara en bra kombination av styrka och kompakthet.

Jag har tidigare gjort en del tester och recensioner för andra produkter, framförallt i text och bild, men även lite video.


/P
 
Vem blev den lycklige?:D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tack alla ni som anmält er intresse för att testa den blåa lilla skruvdragaren. Som vanligt är det svårt att välja ut någon av er. Denna gång föll valet på FredrikR. Hoppas naturligtvis på att få se FredrikR i bild och film unboxa och testa skruvdragaren i en Byggahus t-shirt när han bygger kattens faluröda hus med vita knutar. :)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Tack alla ni som anmält er intresse för att testa den blåa lilla skruvdragaren. Som vanligt är det svårt att välja ut någon av er. Denna gång föll valet på FredrikR. Hoppas naturligtvis på att få se FredrikR i bild och film unboxa och testa skruvdragaren i en Byggahus t-shirt när han bygger kattens faluröda hus med vita knutar. :)
Wohoo! Tack för förtroendet! :)
Byggahus-tishan premiärades idag på jobbet, och är på än kan erkännas. :surprised:

PS. Äntligen, säger Rasmus! (katten). ;)
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
[video=youtube;U9B7X6IuX5w]https://www.youtube.com/watch?v=U9B7X6IuX5w[/video]
Idag, efter 4! veckor fick Bosch till det, så här långt ser maskinen ut att leverera bättre än Boschs leveranssäkerhet. ;)

Ber om ursäkt för ev. missar och oskärpa, detta är min första egna unboxing video - och ja, det känns fortfarande inte bekvämt att höra sin egen röst genom högtalarna. :) Det blev några omtagningar.. :|

Förslag på tester som intresserar Er tas gärna emot.


Fler filmer kommer! :surprised:
 
  • Gilla
ConnyK och 6 till
  • Laddar…
Fredrik, jag tycker att du skall vara riktigt nöjd med videon. Du får med det viktiga på ett kort och koncist sätt - personligen ogillar jag långa unboxingvideor med en massa ovidkommande svammel. Tummen upp!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
bygga_bo skrev:
Fredrik, jag tycker att du skall vara riktigt nöjd med videon. Du får med det viktiga på ett kort och koncist sätt - personligen ogillar jag långa unboxingvideor med en massa ovidkommande svammel. Tummen upp!
Tack, tack! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.