Jo jag har två sirener, men kommer inte ihåg exakt hur jag kopplade. Kan inte kolla det heller eftersom jag inte är hemma förrän om ett par dagar. Men jag har för för mig att jag gjorde som står i denna diskussion. eran, har du inte fördröjning på första IRen? Har du det hinner du väl larma av om du ställer den på typ 15sek.
 
Fördröjningen på "första" IRen blir med passersektion inpasseringstiden. Hade först satt den som direkt (03). Om inte magneten startar fördröjningen är IRen direktlarmande.

Lite tokigt att det inte står i manualen hur tajta toleranserna är på sektionerna, då skulle man kunna räkna fram kopplingarna. Sätter man ett 1k på varje siren kan man ju kapa den ena utan problem. Får klura.
 
Sätt 1K motståndet i utesiren, den du har inne sitter väl i larmat område?
 
Jag lyfter denna tråd igen då jag tänkt uppgradera mitt larm (pc1616 ). Jag tycker det är rörigt med alla olika detaljer som man kan köpa till så jag behöver hjälp. Jag skulle vilja kunna styra mitt larm med en app till Android och undrar vad jag behöver köpa till då? Jag är inte intresserad av att ha någon typ av abonnemang tex. simkort med månadskostnad. Jag har trådlöst internet i hemmet.

Hoppas på hjälp.
 
tommib
Tror att ett Envisalink EVL-3 kan fungera men du måste läsa på mer. Jag har bara tittat som hastigast på den och kommer inte ihåg om det finns app till den. Det involverar ett abonnemang men jag har för mig att det är gratis.
 
Ok. Jag har läst lite om Envisalink och den verkar ok. Finns det fler tips tro?
 
Finns appar till Envisalink. Sedan kan man generera en mobilvänlig url som jag använder mest. Vet inte riktigt vad jag ska berätta mer. Ställ gärna konkreta frågor så ska jag försöka svara.
 
eran skrev:
Fördröjningen på "första" IRen blir med passersektion inpasseringstiden. Hade först satt den som direkt (03). Om inte magneten startar fördröjningen är IRen direktlarmande.

Lite tokigt att det inte står i manualen hur tajta toleranserna är på sektionerna, då skulle man kunna räkna fram kopplingarna. Sätter man ett 1k på varje siren kan man ju kapa den ena utan problem. Får klura.
Ett tips, sätt allas sabotage i serie med varandra, ett motstånd över sektionen i skåpet.
Eller till separata sektioner om du har lediga.
Förr var det vanligt med siren och skåpsabotage i serie med varandra
 
Går det att köra Envisalink trådlöst, dvs går det att koppla upp sig mot internet utan kabel. Som det är nu så har jag ingen internet kabel fram till larmskåpet och inte någon möjlighet heller att dra dit en sådan heller.
 
Jo den bryggan kommer att fungera. Då ska jag nog beställa en sån där Envisalink. Tack för hjälp så länge.
 
Nu dök detta upp i displayen. Vilket batteri är det som jävlas?
Då menar jag med det att jag TROR att det finns två batteri. Ett stort reservbatteri om strömmen går, och sen ett litet typ klockbatteri bara för att hålla minnet om allt havererar.
Nån som vet?
20150531_184721.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Det stora batteriet i centralapparaten 12V 7.0Ah alt 7.2Ah
E5231452 Mått(LxBxH) 151x65x101 mm.

Edit: ops, 2'a på den.
 
Redigerat:
Tackar! Batteriet höll knappt 3år. Är det ok? Känns som kort tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.