peternicklas
qsecofr skrev:
Så kan det säkert vara. Han sa något om gråimport, bla, bla.
Hur som helst så skall jag ringa konsumentvägledaren i morgon och se vad de säger. Jag känner starkt att de har fel och jag har rätt.
Om det är gråimport så blir det direkt problem med ev. garantier.
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Hur som haver...

Hässleholm ligger inte i Danmark, även om många norr om åsen anser att Skåne tillhör Danmark ;)
Jo jag vet Hässleholm ligger, uppväxt bara en bit därifrån. Som jag skrev så har HP Schou kontor i hela Norden.
 
peternicklas skrev:
Jo jag vet Hässleholm ligger, uppväxt bara en bit därifrån. Som jag skrev så har HP Schou kontor i hela Norden.
Jo, men det är ju inte deras klippare jag vill köpa :)
Va fan jag sådde ju gräsmattan i förrgår, måste ha en klippare nu! :wow:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
qsecofr skrev:
Jo, men det är ju inte deras klippare jag vill köpa :)
Va fan jag sådde ju gräsmattan i förrgår, måste ha en klippare nu! :wow:
Kan bli något sönderriven om du klipper efter 3 dagars nysådd...:cool:
 
Är det någon som har haft problem med att roboten störs av andra nergrävda kablar. Har inte skaffat någon robot ännu, men har bl a en nedgrävd kabel till en lekstuga med 220V, en till ett elstängsel för sniglar på 24V (DC) samt några 12 V (DC) till lite trädgårdsbelysning.
 
nauleem skrev:
Är det någon som har haft problem med att roboten störs av andra nergrävda kablar. Har inte skaffat någon robot ännu, men har bl a en nedgrävd kabel till en lekstuga med 220V, en till ett elstängsel för sniglar på 24V (DC) samt några 12 V (DC) till lite trädgårdsbelysning.
Nej, inga problem. Min följer en bit inkommande starkström, sedan korsar den samma kabel, på något ställe korsar den 3st inkommande starkström då grannarnas kabel går under min tomt. Som sagt inga problem!
 
Min korsar en mkt ytlig telefonkabel.av erfarenhet så vet jag att den bara ligger ett och ett halvt spadtag ner i backen...
Inga problem vad jag märkt
 
olofh skrev:
Min korsar en mkt ytlig telefonkabel.av erfarenhet så vet jag att den bara ligger ett och ett halvt spadtag ner i backen...
Inga problem vad jag märkt
Det var långt ner! ☺
Var på fiber möte i måndags, Telia gräver bara ner fiber på 15cm!!! Måste vara många som grävt av sin fiber i trädgården?
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Fiber läggs normalt i plaströr och de är seeeeeega. Ska vara en skarpslipad spade för att ha hål på den.
 
Hur lågt ner kan tråden ligga?
 
HasseTeknik skrev:
Fiber läggs normalt i plaströr och de är seeeeeega. Ska vara en skarpslipad spade för att ha hål på den.
I mitt tycke kvittar det var vilket skydd det är det skall betydligt djupare ner.
 
nauleem skrev:
Hur lågt ner kan tråden ligga?
På vissa ställen har jag fått den mellan 15-20 cm utan problem!
 
peternicklas
nauleem skrev:
Hur lågt ner kan tråden ligga?
Varför gräva ned den. Efter några månader så har gräset fixat det.
 
peternicklas skrev:
Varför gräva ned den. Efter några månader så har gräset fixat det.
Du vet..."Better safe, than sorry"
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Jo jag vet Hässleholm ligger, uppväxt bara en bit därifrån. Som jag skrev så har HP Schou kontor i hela Norden.
Det enda jag försökte påtala i mitt första inlägg var att Jem&Fix inte får sina klippare från Hässleholm, utan plockar dem direkt från importören i Danmark. Att sedan den danska importören har kontor i Hässleholm förändrar ingenting i sak.

Men jag tror att vi båda vet vad den andre menar, så vi kan lägga ner diskussionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.