Tjusigt!
 
Ser fint ut!
Vad är det för såg? (Du kanske skrivit om det tidigare, men det har jag i så fall missat.)
 
Har precis fixat till mitt krypin så nu är det bara att sätta igång med lite projekt. Att släppa in bilar i garaget är det inte tal om, gäller att prioritera :).

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 4 till
  • Laddar…
Bernieberg skrev:
Har precis fixat till mitt krypin så nu är det bara att sätta igång med lite projekt.
Ja, usch så rent o snyggt... det går inte för sig.... ;) ;)
 
Mycket prydligt, precis i min smak. Vad är det framförallt som pysslas med i den verkstaden - metall?
 
Mr Handyman skrev:
Ser fint ut!
Vad är det för såg? (Du kanske skrivit om det tidigare, men det har jag i så fall missat.)
Hej, det är en Rapid PK-100, en tysk såg. Tillverkas fortfarande, min är gjord 1976.

Gjorde annars mera virkeshyllor idag enligt designen av Jay Bates, denna är mkt enklare att göra och så fick jag två nivåer där jag med mina trähyllor (design från woodgears.ca) bara fick en.

Ska göra på den omålade väggen mera hyllor fast med 3 nivåer. Och på andra sidan garaget ska jag lägga några också, där finns mycket "dött" utrymme som går att använda.

16087265367_8710d6a775_b.jpg
 
Remne skrev:
Ja, usch så rent o snyggt... det går inte för sig.... ;) ;)
Prydligheten var kul så länge den varade men efter att ha skrapat, slipat och lagat ett gäng innerdörrar har jag fått lite patina och ett lagom lager damm i verkstan :)
 
Redigerat:
badtastex skrev:
Mycket prydligt, precis i min smak. Vad är det framförallt som pysslas med i den verkstaden - metall?
Nja, är väl tänkt som en ganska allmän verkstad för alltifrån gräsklipparmek till renovering av möbler, dock inte så mycket metallarbete. Helst skulle jag vilja driva det mer mot en snickeriverkstad men utrymmet är inte oändligt och så är det ju det där med alla grejor man samlar på sig (trädgårdsredskap, cyklar etc.) som också ska ha någonstans att bo.
 
Snickarbod.jpg

Från Carport till snickarbod/hobbyrum
 
  • Gilla
1939 och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Sicken vidvinkel. :)

Men nu undrar jag var jag hittar tråden om omvandlingen carport -> hobbyrum ... ;)
 
Det är Panorama kort med Iphone :) Jag ska se om jag inte kan fixa en tråd med Carport -> Hobbyrum
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
peppe400 skrev:
[bild]

Från Carport till snickarbod/hobbyrum
Tjusigt! Måste nog ha panel i mitt garage.
Vad har du för bordsåg? Såna där hurtsar väcker ett ha-begär i mig. Gammalt & gediget.
 
Tack, Det är ett Bosch Gts10 XC. Det är perfekt att förvara mindre verktyg i hurtsen, den rymmer en hel del.
 
Snacka om välordnad snickarbod, ser ut som ett utställningskök (y)
 
Snygg bod!
Tips: Häng upp tryckluftsvindan strategiskt i taket.
Och försök använda skåp så gott det går, hyllor är ena riktiga dammsamlare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.