hc77 skrev:
Ytterligare problem under dagen. Klipparen tappar direkt kontakten med tråden när den skall gå över min gång med 40 mm marksten. Provade att lägga upp tråden på markstenen med bättre resultat. Så verkar som signalen är för svag. Verkar även som att det är problem vid vänstersvängar, vill då dra åt höger vilket kan förklara att den spårade ur fullständigt och hamnade under husvagnen.


Efter samtal till supporten så blir det byte av kretskort i laddstationen. Hoppas det löser problemet. Har tyvärr dock fått en del repor på karossen på grund av dessa urspårningar.



____________
Repor!!! ??? HA ha ha
Har du inga buskar som kommer att repa den?
Det är plast så en kommer inte att börja rosta!
 
Nishiki skrev:
Var på väg att informera att min WG 790 fungerat perfekt sedan första dagen (en vecka). Men tyvärr så hittade jag den avstäng i laddstationen igår. Uppgraderade till nya programvaran (092) och nu fixar den inte vänstersvängen längs bort vi hemgång. Istället för svänga vänster så stannar den svänger höger utanför slingan ! Hjälper den på traven men kan därefter tappa slingan hem för att börja om där den var tidigare. Har kört den hem tre gånger idag och sista gången gick det bra igen ?! Fortsätter den att tappa slingan så går jag hellre tillbaka till gamla mjukvaran (om den går att få).
Kan det vara något med själva laddaren, är det någon som hört om de tänker bytta ut den eller delar ?
Exakt samma problem som jag bl.a annat har. Vid vänstersvängen längst bort på slingan svänger den höger och sedan är den utanför linan och kör. Fungerade din innan uppgraderingen? Själv väntar jag på nytt kort till laddstationen.

Meddela gärna hur det går i fortsättningen för dig.
 
Hade problem att den dog i laddstation innan uppgraderingen, det verkar vara borta nu. Men nu har jag istället problem vid hemgång och vänstersvängar. Nu kan det vara vilken vänstersväng som helst, men inte alltid, vissa turer går bra andra kan den krångla vid flera vänstersvängar och ofta olika ?!

Uppfattar dig som att du har varit i kontakt med supporten och att denna typ av fel resulterat i nytt kort till laddstation. Vet du om det är enkelt att byta ?

Uppdatera min progress på forumet
 
Är på gång att köpa en robotgräsklippare (lutar åt WG791E eller WG792E). Men orolig för att få problem.
Såklart så skriver inte dom här som inte har några bekymmer, men vet ni om några som köpt Landroid 2015, och som det har fungerat helt smärtfritt för? Även efter uppdatering programvara, så verkar det vara (nya?)problem. Känns lite sådär att köpa en robotklippare, och i princip räkna med problem..
 
PetterA skrev:
Oj, det låter lite oroväckande! Jag har inte testat det på årets modell, men jag har stor tomt och har en L av förra årets modell på ena sidan av tomten, och den vet jag att den stannar direkt vid strömavbrott. På andra sidan har jag en WG791 av årets modell och med den har jag i och för sig inte testat vad som händer vid strömavbrott.
Jag testade idag. Från det att strömmen bryts så stannar klipparen nästan exakt efter 1 meter. Skulle man ha maximal otur så skulle den alltså kunna dimpa i dammen om strömmen går precis innan den når kabeln runt dammen.
 
Har haft min i 2 veckor och efter senaste uppdatering har i alla fall min fungerat peppar peppar.
Visst den har väl fastnat på ett par ställen på tomten men det får man nog räkna med innan man justerat till begränsningskabeln korrekt.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Kan undras hur många som har kopplat in tråden baklänges av dom som har problem med högersvängar i.st.f. vänstersvängar...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
david gustafsson skrev:
Är på gång att köpa en robotgräsklippare (lutar åt WG791E eller WG792E). Men orolig för att få problem.
Såklart så skriver inte dom här som inte har några bekymmer, men vet ni om några som köpt Landroid 2015, och som det har fungerat helt smärtfritt för? Även efter uppdatering programvara, så verkar det vara (nya?)problem. Känns lite sådär att köpa en robotklippare, och i princip räkna med problem..
Hej efter updatering till V 92 så har den inte missat något o inte stängt av sig,så jag tror inte du behöver vara orolig
för att köpa en Worx, ock det kommer säkert nya v efter hand rekommenderar CO om du köper
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
Jag har en 791 -15 och den har gått klockrent från dag ett! Har iofs en ganska enkel tomt men den har aldrig fastnat eller dött i eller utanför laddaren.
Så alla har inte problem med de här modellerna :)
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
Min WG791E '15 fungerar också klockrent nu för tiden. Har inte uppdaterat den sedan jag köpte den. Det enda som inte verkar fungera är regnsensorn.

Hade lite trassel i början när jag hade korsat slingkabeln. Då hade den problem att följa kabeln hem för laddning.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Och min 791E (v 0.92) har gått i en vecka nu och har skött sig exemplariskt vad gäller klippningen, endast fastnat en gång, och det var mitt eget fel (för lågt hinder som den klättrade upp på). Worx har helt klart några detaljer kvar att jobba på (som jag skrivit om tidigare i denna tråd), men det verkar som de flesta märken har sina egenheter, och huvudsaken är ju att den klipper som den ska - och det gör den!
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
Hej,
Köpte min 791E i tisdags. Använde orginaltråd för att testa funktionen. Allt funkar som det ska, regnsensorn likaså. Åkte till jobbet och skaffade "telekabel", samma som militären har. Nu har jag dubbla trådar gående längs med varandra, cirka 280 meter kabel. Kabeln går under stensättning på uppfarten (50mm sten) för att komma åt zon 2. Allt fungerar klockrent. Passade på att uppdatera min från 0.72 till 0.92 idag. Det fungerade oxå utan problem.
mvh
 
  • Gilla
david gustafsson och 1 till
  • Laddar…
Nishiki skrev:
Hade problem att den dog i laddstation innan uppgraderingen, det verkar vara borta nu. Men nu har jag istället problem vid hemgång och vänstersvängar. Nu kan det vara vilken vänstersväng som helst, men inte alltid, vissa turer går bra andra kan den krångla vid flera vänstersvängar och ofta olika ?!

Uppfattar dig som att du har varit i kontakt med supporten och att denna typ av fel resulterat i nytt kort till laddstation. Vet du om det är enkelt att byta ?

Uppdatera min progress på forumet
Skall enligt supporten bero på kretskort i laddstation, nytt är på väg till mig.
 
Min dog idag i laddstationen! 796e. Support svarar inte på mitt mail heller. Skickade förra fredagen.
 
Trilenium skrev:
Min dog idag i laddstationen! 796e. Support svarar inte på mitt mail heller. Skickade förra fredagen.
När du säger "dog" - menar du att den stängde av sig eller att den ej vill ladda? Det senare råkade jag utför förra veckan. Först pajade transformatorn (som jag fick bytt), sedan verkar det som batteriet packade ihop. Pratade med supporten som meddelade att nytt batteri kommer skickas samt att det kommer släppas en firmware uppdatering nu på måndag för 796E som skall förhindra oönskad avstängning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.