david gustafsson skrev:
Lurar på en M WG791E eller en L WG792E som du har. Du skrev:Tog bort "tarmen" ? Var det överbliven tråd? Hur lång slinga har du? Mvh David
Nej, det var en liten avlång del av slingan som går framför huset. Den är i skugga större delen av dagen så det växer inte så hemskt fort där, så jag tänkte köra det för hand med handknuffklipparen ;) Ursprungligen hade jag 198 meter slinga och nu drygt 170 efter kapningen.

HP Schou ringde dock mig idag och kommer skicka en kraftigare laddenhet. Då ska det tydligen gå att koppla på "tarmen" igen.
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
exabit skrev:
Nej, det var en liten avlång del av slingan som går framför huset. Den är i skugga större delen av dagen så det växer inte så hemskt fort där, så jag tänkte köra det för hand med handknuffklipparen ;) Ursprungligen hade jag 198 meter slinga och nu drygt 170 efter kapningen.

HP Schou ringde dock mig idag och kommer skicka en kraftigare laddenhet. Då ska det tydligen gå att koppla på "tarmen" igen.
Den klarar lätt 270 m. Du får nog en hel laddenhet.
 
  • Gilla
exabit
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Det verkar som att mjukvaruversion v.072 fungera olika bra beroende på hårdvaruversion.

Ni som säger att er klippare fungerar som den ska och utan buggar med v.072, vad har ni för modell och vilka är de första 6 siffrorna i serienumret? (Tillverkningsår och vecka)
WG 794E 201411

Fungerar klockrent förutom regnsensor som la av i september
 
Min lilla WG794E 201220, fungerar mycket bra med 072 mjukvaran.
 
min ena landroid w 2 från 2013 har börjat bete sig knepigt. letar upp laddstation och följer slingan, dockar. leden slår om till rött,,men strax därefter backar han en bit, på displayen står det att den söker laddstation, dockarmoch historien upprepar sig. inget nytt med slingan, har funkat bra tidigare. har fw 0,5. Någon som har någon ide?
 
peternicklas
erralini skrev:
min ena landroid w 2 från 2013 har börjat bete sig knepigt. letar upp laddstation och följer slingan, dockar. leden slår om till rött,,men strax därefter backar han en bit, på displayen står det att den söker laddstation, dockarmoch historien upprepar sig. inget nytt med slingan, har funkat bra tidigare. har fw 0,5. Någon som har någon ide?
Rengör stiften på laddstationen samt luckorna på klipparen. Är mest troligt dålig kontakt.
 
  • Gilla
erralini
  • Laddar…
erralini skrev:
min ena landroid w 2 från 2013 har börjat bete sig knepigt. letar upp laddstation och följer slingan, dockar. leden slår om till rött,,men strax därefter backar han en bit, på displayen står det att den söker laddstation, dockarmoch historien upprepar sig. inget nytt med slingan, har funkat bra tidigare. har fw 0,5. Någon som har någon ide?
Dålig kontakt? Gör rent pinnarna på laddstationen och kontaktytorna i klipparen.
 
Redigerat:
  • Gilla
erralini
  • Laddar…
skall absolut testa!
 
Har oxå WG794E 201411 med 0.72. Med engelskt språk verkar den nu funka bra med undantag av regnsensorn som inte alltid reagerar på regn.
 
Jag blev matt över tanken på att hålla på med en helt ny robot så jag lämnade tillbaks min till CO.

Det var Clas-dagar så efter lite snack med säljaren kunde jag lämna tillbaks min WG792E och byta mot en WG791E. Säljaren gjorde återköp på den gamla och så kunde jag köpa 791:an med 10% rabatt samt få mellanskillnaden på 2000:- insatt på kortet. Jag sa som det var att jag var osugen på att gräva upp kabeln så den gamla fick jag behålla.

Kände att extra batteri och knivar inte var tillräckligt för att vänta på ännu en ny mjukvara.

Ändå rätt bra service från Clas Ohlsson. Dom hade visst haft mycket problem med WG792E.

Kopplade in 791:an på samma kabel och den har puttrat på helt obehindrad sedan dess. Inga stopp under natten, går tillbaks till laddaren som den ska, klipper bra, schemaläggningen fungerar. Som utlovat med andra ord.

Så, har ni fortfarande problem med 792.an så rekommenderar jag att byta till 791.an, batteri och klippbredd är samma så den verkar klippa lika bra som den större. Känns lite modernare också men det kan vara för att den har lite orangea plastdetaljer... ser lite futuristiskt ut. :)
 
Nu har jag kört med 0.72 ett tag. Upplever det som same shit som 0.50 ungefär. Inget direkt för/nackdel.(tyvärr) Den fångas fortfarande för lätt. Zonklippningen funkar inte för mig eftersom det verkar som att den vill gå runt laddstationen och följa tråden baklänges. Kantklippningen tar mig in i menyn för pinkod av/på och pinkodsmenyn har jag inte hittat. Den går fortfarande inte riktigt rakt trots kalibrering av "gyro".

Gillar att man själv kan uppdatera men saknar fortfarande hela listan vi bemödade oss att plita ihop förra året.

Har tuppen fortfarande kontakt med utvecklingsavdelningen tro? ny FW på G?

"Fångad" WG794E

x3ibtw.jpg
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Har du någon betäckning på den? Vilken typ av batteri är det?
Det är en 12V gel ack på 7Ah. Blue Walker vi650 se
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Nu har jag kört med 0.72 ett tag. Upplever det som same shit som 0.50 ungefär. Inget direkt för/nackdel.(tyvärr) Den fångas fortfarande för lätt. Zonklippningen funkar inte för mig eftersom det verkar som att den vill gå runt laddstationen och följa tråden baklänges. Kantklippningen tar mig in i menyn för pinkod av/på och pinkodsmenyn har jag inte hittat. Den går fortfarande inte riktigt rakt trots kalibrering av "gyro".

Gillar att man själv kan uppdatera men saknar fortfarande hela listan vi bemödade oss att plita ihop förra året.

Har tuppen fortfarande kontakt med utvecklingsavdelningen tro? ny FW på G?

"Fångad" WG794E

[bild]
Jag hade provat att läsa in SW på nytt. De som du nämner som problem, har klart blivit bättre med 0.72 på min. Pinkod och kantklippning styrs via menyn. Min kontakt på R&D har lämnat företaget och jag har inte haft tid att leta efter en annan.
 
Hej. Min Landroid verkar ha lagt av, eller rättare sagt själva strömadaptern. Jag har för mig att den svarta klumpen ska lysa rött eller grönt? Den lyser ingenting, så jag misstänker att den är stendöd. Vart får man tag på ny? Går det på den förlängda garantin man fick? Köpte min Landroid förra sommaren.
Upptäckte precis att set finns ny mjukvara som man kan uppdatera själv, låter bra, men nu måste jag först få den att fungera...
 
peternicklas
Bulldog_76 skrev:
Hej. Min Landroid verkar ha lagt av, eller rättare sagt själva strömadaptern. Jag har för mig att den svarta klumpen ska lysa rött eller grönt? Den lyser ingenting, så jag misstänker att den är stendöd. Vart får man tag på ny? Går det på den förlängda garantin man fick? Köpte min Landroid förra sommaren.
Upptäckte precis att set finns ny mjukvara som man kan uppdatera själv, låter bra, men nu måste jag först få den att fungera...
Ring till 0451-381987, supporten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.