peternicklas skrev:
Ring till 0451-381987, supporten.
Ska göra det, troligen har de stängt idag, får göra det imorgon.
 
Men visst gör han nytta :) Ökade klippområdet med ca 200kvadrat i år. Är nog uppe strax över 1000m2 nu totalt. Klipper bara nattetid och fastnar rätt ofta, så orkar gör den absolut.

10641288_10153534967734505_1153727303836355487_n.jpg

11245506_10153534967824505_944133863207802050_n.jpg
 
  • Gilla
mattias_ab
  • Laddar…
Införskaffade WG791E häromdagen och efter lite mindre justeringar av slingan går den bra på tomten nu.
Har haft den på det automatiska schemat tills nu. Men när jag gjort ett eget schema så vill den inte starta. Tiden för start passerar och då stängs den av!?
Jag såg att maxtiden för det automatiska programmet var 27 timmar. Är det så att man inte får ha fler timmar på sitt eget program heller? På det schemat jag gjort nu ligger jag runt 35 timmar. (tyckte den missade en del områden på 27 så höjde därför lite i mitt eget).
 
näpp fungerar inte, verkar vara trafon, dess led lyser inte...supporten nästa
 
Jockejo skrev:
Införskaffade WG791E häromdagen och efter lite mindre justeringar av slingan går den bra på tomten nu.
Har haft den på det automatiska schemat tills nu. Men när jag gjort ett eget schema så vill den inte starta. Tiden för start passerar och då stängs den av!?
Jag såg att maxtiden för det automatiska programmet var 27 timmar. Är det så att man inte får ha fler timmar på sitt eget program heller? På det schemat jag gjort nu ligger jag runt 35 timmar. (tyckte den missade en del områden på 27 så höjde därför lite i mitt eget).
jag har i stort samma problem men ibland kan den få för sig att jobba själv en hel dag utan problem,verkar som det strular när den inte laddar fullt,får se i morgon,när och om uppdateringen kommer
 
peternicklas
Elkludde skrev:
jag har i stort samma problem men ibland kan den få för sig att jobba själv en hel dag utan problem,verkar som det strular när den inte laddar fullt,får se i morgon,när och om uppdateringen kommer
Kör den på automatiskt med max gräsmatta. Sedan kan ni öka med 100% genom att trycka pil upp.
 
Jeg har fået at vide fra den danske importør at der er en fejl på hjemmesiden. Jeg har en wg794e som jeg har opdateret til 0.72. Når jeg vælger menuen " boundary cut" kommer der en pinkode menu. Jeg spørger importøren om det er en fejl og de siger at 0.72 ikke er til min klipper! Den skal have 0.61. Men jeg synes den fungerer bedre med 0.72 så jeg fortsætter med den version. Dette er blot til information☺
 
Om du inte vill köra redan kl 7 (blött gräs) så ställ tillbaka klockan exempelvis 3 timmar.
 
  • Gilla
Jockejo och 1 till
  • Laddar…
Min Wg 790e fw 0.50 har betet sig lite konstigt senaste dagarna. Smitit utanför gräsmattan 2ggr och stannat på väg hem till laddstationen flera gånger med felmeddelandet utanför arbetsområdet. Har fungerat klockrent sen inköp juli 2014. Tips?
 
Hej alla! Ny här på forumet, men läst det mesta som ni skrivit om Landroiden. Har själv en WG 794E som införskaffades förra våren. Märkte i dag efter att jag lagt in det nya programmet 0,72 att min pinkod blivit nollad. Är det något ni andra också blivit varse? Den nya mjukvaran som har "reelise" i morgon, är den koplatibel med 2014 års maskiner? Någon som vet?
 
Har uppdateringen kommit? Står ju fortfarande 3.0 (vilket är 0.72) på hemsidan men det kanske inte blir ett versionsnummer byte för denna uppdatering. (Dvs fortfarande 3.0 men 0.75 i verkligheten eller liknande)
 
Ingen uppdatering än. Blir måttligt irriterad om den inte kommer idag som utlovat
 
I ärlighetens namn hade jag inga större förhoppningar om att de skulle hålla dagens deadline.kändes mer som ngt de drog till med.men blir så klart ändå besviken på dom. Även om jag har fått igång min bra genom att byta till engelska inställningar så har jag ändå avrått 2andra från köp tills vidare
 
peternicklas
olofh skrev:
I ärlighetens namn hade jag inga större förhoppningar om att de skulle hålla dagens deadline.kändes mer som ngt de drog till med.men blir så klart ändå besviken på dom. Även om jag har fått igång min bra genom att byta till engelska inställningar så har jag ändå avrått 2andra från köp tills vidare
Inte bra att avråda andra från att köpa Landroid då uppdateringen är på väg.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Dumt att avråda andra från att köpa Landroid då uppdateringen är på väg.
Varför det? Utan uppdateringen funkar ju inte klipparen för många. Den har "varit på väg" ett bra tag nu. Jag kommer aldrig råda någon att välja en halvfärdig produkt. Utifrån dina svar i andra trådar och detta så vet jag att du är av en annan åsikt,men det hindrar väl inte från att andra kan få ha en annan syn på saken? Ur min synvinkel så är det tyvärr just nu så att worx inte säljer klippare som bara är att installera och köra igång. För tillfället är det andra märken som gör det bättre,om än till högre pris. Och den informationen tycker jag folk bör ha med sig vid val av klippare.
 
  • Gilla
MrMad och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.