HasseTeknik skrev:
Går spikrakt åtminstone 16 m, vilket är den längsta raksträckan jag har.
Min drar litet till vänster, dock mindre än innan uppdateringen. Skall prova med 3 gradersvarianten.
 
3 graders varianten? Vad är det?
Har märkt att min också drar en hel del åt vänster.
 
Letherface skrev:
3 graders varianten? Vad är det?
Har märkt att min också drar en hel del åt vänster.
Finns någonstans tidigare i tråden. Om jag inte minns fel ställer man klippare på plant underlag går in i meny 2 och nollar med 5. Sedan lutar man maskinen 3 grader och nollar igen. Kanske behöver man luta mindre efter uppdateringen. Om jag minns fel får någon rätta mig.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Tycker att min 794E m 0.72 drar ännu mer vänster än förra säsongen. Klonket i drivningen finns kvar men upplevs aningen mildare.
 
Nyfiken-41 skrev:
Finns någonstans tidigare i tråden. Om jag inte minns fel ställer man klippare på plant underlag går in i meny 2 och nollar med 5. Sedan lutar man maskinen 3 grader och nollar igen. Kanske behöver man luta mindre efter uppdateringen. Om jag minns fel får någon rätta mig.
Haha 😀.. Klockrent. Tack! Min har helt plötsligt börjat göra långa vänsterbågar men här fick jag svaret! Jag har självklart varit inne o pillat i meny 2 utan att veta vad jag gjorde. Inser nu att jag kalibrerat om givarna medans den stod i laddaren som faktiskt lutar lite åt vänster. Ska genast kalibrera om på plant underlag!
 
Nyfiken-41 skrev:
Nej! Den laddar 25 wh i en halv timme var sjätte timme när den inväntar schematid. En klipprunda förbrukar 50 wh som tar en timme att ladda.
Grr. Hoppas de fixar det. Det borde ju ungefär halvera batteriets livslängd.
 
Nicke Nyfiken
Det verkar som att mjukvaruversion v.072 fungera olika bra beroende på hårdvaruversion.

Ni som säger att er klippare fungerar som den ska och utan buggar med v.072, vad har ni för modell och vilka är de första 6 siffrorna i serienumret? (Tillverkningsår och vecka)
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Det verkar som att mjukvaruversion v.072 fungera olika bra beroende på hårdvaruversion.

Ni som säger att er klippare fungerar som den ska och utan buggar med v.072, vad har ni för modell och vilka är de första 6 siffrorna i serienumret? (Tillverkningsår och vecka)
Jag har 0,72 , 201311, och den har gått i 3 veckor utan något problem.
 
201513. WG796E. Senaste mjukvaran.

Stänger av sig själv och har tendens till långa vänstersvängar. Datum och tid har också nollställts av sig själv 1 gång.

Klipper i övrigt väldigt bra. Fina och lugna manövrar. Regnsensor fungerar kanon.
 
Modell: WG794E
SN 201315...
Firmware: 0.72
Funkar utan problem. Kört i tre veckor hittills i år.
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Jag köpte en liten UPS för 500kr på komplett. Den ger upp till 350watt om jag minns rätt dock inte så länge. Min plan var att komplettera denna med större batteri om det behövs. Gör jag det så kommer strömmen aldrig gå här haha.
Har du någon betäckning på den? Vilken typ av batteri är det?
 
Vad är era upplevelser gällande hur länge knivarna håller sig skärpta? Har inga stenar som den kan komma åt, nån mindre pinne som den tuggat i sig har väl hänt, ska kolla knivarna i eftermiddag å då har jag kört med den ca 3 veckor, kan det vara dags att vända på dem nu då kanske?
 
peternicklas
Förra året räckte det med att skifta runt knivarna 4 gånger. Bytade aldrig ut knivarna.
 
Vände 3 gånger förra säsongen så startade upp med sista skarpa sidan nu.
 
exabit skrev:
Fick äntligen tummen ur efter jobbet idag och kopplade bort "tarmen" på kanske 25-30 meter kabel. Nu funkar det klockrent! Maskinen följer slingan till laddstationen både fulladdad samt efter en timmas körning. Så jäkla gött! :wow:

Tack henced för all input! (y)

Lurar på en M WG791E eller en L WG792E som du har. Du skrev:Tog bort "tarmen" ? Var det överbliven tråd? Hur lång slinga har du? Mvh David
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.