Jag har provat att sätta den ca en meter på ingående 90 gr mot tråden och den den svänger tvärt in i laddaren,utan problem. i normalfallet är det flera meter,men då går den sin vanliga vaggande gång,och ibland har en tendens att missa laddaren
bakom tror jag det räcker med mindre än 2 m ,när den kantklipper så går gör den en sväng runt laddaren till tråden,men den är kortare än 2 m
 
Någon som har problem med att er klippare inte laddar?

Min 796E verkar helt urladdad och när man startar den så säger den att man skall ta den till laddningstationen, trots att den redan står där.
Batterimätaren verkar inte röra sig heller.

Stationen lyser grönt (om det spelar roll)

EDIT: Tilläggas kan att jag gjort som det står i manualen, dvs stoppa in klipparen i laddningstationen när den varit avstängd samt tryckt på ON-knappen innan stationen lyser grönt. Men då får jag bara "Wrong Pin-code Good Bye"
 
Redigerat:
Lyckas inte ansluta till min 796E via appen. När jag väljer min Landroid så får jag meddelandet "Din Landroid är inte åtkomlig via lokalt nätverk. Dina kommandon kommer att skickas på distans och Landroid utför dem inom mindre än 1 minut." När jag efter det knappat in pinkoden får jag bara "Anslutningsfel".
Inga problem att pinga Landroiden från datorn så kontakten med nätverket finns.

Sen är jag lite undrande över pinkodens funktion på Landroiden. Borde man inte ALLTID vara tvungen att knappa in koden när man öppnar locket? Som det är nu kan jag gå in och ändra scheman, se wifi-lösenordet i klartext m.m utan att behöva ange koden. Borde inte Landroidens funktioner vara lite mer skyddade än så?
 
gwingren skrev:
Till er som har installerat en landroid och dess laddstation, måste man ha 2m både framför och bakom stationen eller kan man ha den i ett hörn så den enbart har en rak bana framför? Hur har ni för olika lösningar på hur laddstationen sitter?
Jag har endast 2m fritt vid infarten till laddstationen. På andra sidan (där gränskabeln ansluts) har jag en vägg. Fungerar utmärkt än så länge. 796E
 
grogg skrev:
Lyckas inte ansluta till min 796E via appen. När jag väljer min Landroid så får jag meddelandet "Din Landroid är inte åtkomlig via lokalt nätverk. Dina kommandon kommer att skickas på distans och Landroid utför dem inom mindre än 1 minut." När jag efter det knappat in pinkoden får jag bara "Anslutningsfel".
Inga problem att pinga Landroiden från datorn så kontakten med nätverket finns.
Upptäckte precis att appen fungerar som förväntat på en enhet med Android 4.4.4. Tidigare har jag bara testat med Android 5.1 vilket resulterar i felet ovan. Hoppas det kommer en uppdatering som löser detta.
 
grogg skrev:
Sen är jag lite undrande över pinkodens funktion på Landroiden. Borde man inte ALLTID vara tvungen att knappa in koden när man öppnar locket? Som det är nu kan jag gå in och ändra scheman, se wifi-lösenordet i klartext m.m utan att behöva ange koden. Borde inte Landroidens funktioner vara lite mer skyddade än så?
Tur att jag inte valde WIFI-varianten!
 
Kvint skrev:
Hej har beställt en modell L 2000m2 som förhoppningsvis kommer till veckan. Har ca 1400m2 gräs och ser nu att många skriver om max 270m begränsningsslinga. Är det bara för M modellerna? Jag kommer behöva mellan 300-350m inte jätte mycket öar eller dylikt. Undrar bara hur dom tänker isf om det är max 270m för en modell som klarar 2000m2 det bygger ju iprincip på en helt fyrkantig tomt utan någon ö.

Har även läst lite om problem med att batteriet tar slut innan den kommer "hem" verkar vara flest M ägare här är det någon med större tomt och erfarenhet av L modell som kan dela med sig lite av sina erfarenheter.
Hejsan.

Jag har en L1500 och efter lite strul i början (fick byta enheten i laddaren) så har den fungerat väldigt bra. Jag har använt ca 270 meter slinga och det fungerar toppen, troligen Inga problem att förlänga denna till 350meter.
Efter att jag bytt elbiten i laddaren följer maskinen slingan slaviskt och detta är ett måste då jag har en mur på ca en meter, ett hjul på muren för att undvika en sträng som måste trimmas, skulle den köra utanför så ramlar den ner, vilket inte har hänt ännu. Jag har också en grusad gång mellan två olika klippområden, denna har jag stensatt och det är en ganska small passage, ca 60-70 cm mellan trådarna. Har lagt in två zoner varav den med laddaren är den mindre, denna klipps 30% och den stora zonen 70%. Eftersom den följer slingan till zon två är den smala passage inget problem. Jag har även slänter och tycker att L modellen verkar lite tuffare byggd och klarad detta lekande lätt, den tar sig helt enkelt fram på ett imponerade sätt..

Mvh
Henrik
 
  • Gilla
Kvint och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
flovv och 2 till
  • Laddar…
henced skrev:
Dålig kvalite men klippet visar ändå hur klipparen följer slingan.

[länk]
Disaster waiting to happen :D
 
henced skrev:
Dålig kvalite men klippet visar ändå hur klipparen följer slingan.

[länk]
Haha, jag gillar detta!
Living on the edge!
 
  • Gilla
mg765 och 2 till
  • Laddar…
dhanjel skrev:
Mitt problem med att bara upp till 600m2 fanns i menyn, ändrade man till engelska så var den där och vald. Så handlar kanske om en miss i översättningen, har inte kollat exakt om det saknas nåt alt. eller om det bara mappats över fel.
Jag testade att slå ifrån maskinen utanför laddaren, sätta tillbaks den i laddaren och starta upp igen.
Då försvann även mina 7-800m2.
Jag hittade dom dock ovanför 100m2 där hen helt plötsligt började räkna på 700,800,100, 200 o.s.v
Väljer jag 800 så blir det rätt med 950yd2 men totala klipptiden sjunker från 21,6 till 7 timmar.
Nog bara att avvakta till nya mjukvaran blir tillgänglig...

Jag har mjukvara version V0.85 09-01-15 och det är väl den senaste versionen?

Någon som vet om företaget följer den här tråden och suger åt sig våra problem?

WORX_20150511_Autodrifttid.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jem & Fix säljer nu WG 796E för 7995
 
Arrrrrrghh man ska fan aldrig köpa något.... Gav 7995 för min 791 på ClasOlson bara för några veckor sedan...
 
När man köper en vara, så betalar man ju vad man anser det vara värt. Om sedan priset ändras är inget man ska bli upprörd över, för det är inte bra för det allmänna välbefinnandet! ;-)
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.