Vilken mjukvara kör du i displayn?
 
Det är senaste i höst, display 140902
 
Törnis81 skrev:
Jag har kört på win 8.1 och det funkar. Jag behöver installera usb drivrutinen varje gång och starta om datorn några gånger innan det funkar. Lite olika varje gång. Med klipparen inkopplad.
Jag går bet. Jag kopplar in klipparen och den verkar få kontakt för displayen reagerar med att larma för låg laddning om jag har emergencyknappen nere (klipparen är fulladdad).

Sen installerar jag filen som heter PL-2303 (USD-to serial comm port driver). Den säger då att den redan är installerad och då väljer jag re-install. Efter ett tag säger den åt mig att den är installerad och jag behöver starta om datorn - det gör jag och låter klipparen vara ikopplad hela tiden.

När jag får igång datorn igen så går jag direkt och startar mcuisp.exe men där kan jag inte få fram någonting på Port: knappen. Om jag trycker där händer ingenting. På bilden som finns med i instruktionerna så ser det ut som att man ska ha flera optioner där med COM 1 och COM 3 men jag får inte fram någonting.

Har testat detta i samtliga USB-portar på datorn med samma resultat.

Någon som kan hjälpa!?
 
Har du en xp dator?
 
Nej, det hade förmodligen underlättat men som jag skrev tidigare så äger jag endast en dator och den kör win 8.1
 
Marquiz skrev:
Jag går bet. Jag kopplar in klipparen och den verkar få kontakt för displayen reagerar med att larma för låg laddning om jag har emergencyknappen nere (klipparen är fulladdad).

Sen installerar jag filen som heter PL-2303 (USD-to serial comm port driver). Den säger då att den redan är installerad och då väljer jag re-install. Efter ett tag säger den åt mig att den är installerad och jag behöver starta om datorn - det gör jag och låter klipparen vara ikopplad hela tiden.

När jag får igång datorn igen så går jag direkt och startar mcuisp.exe men där kan jag inte få fram någonting på Port: knappen. Om jag trycker där händer ingenting. På bilden som finns med i instruktionerna så ser det ut som att man ska ha flera optioner där med COM 1 och COM 3 men jag får inte fram någonting.

Har testat detta i samtliga USB-portar på datorn med samma resultat.

Någon som kan hjälpa!?
Ditt problem har nog inget med vilken usb port du provar med. Problemet är att drivrutinerna inte fungerar. Vet ej om det finns drivrutiner som fungerar för win8x. Har inte hittat några själv.
Drivrutinet till win7x går att ladda ner här:
http://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41

I övrigt så rymmer min klippare varje gång den ska tillbaka till laddstationen, vilket är rätt tröttsamt. Inte speciellt sugen på att kosta på klipparen de nya korten som skulle kunna avhjälpa det problemet.
 
Redigerat:
En kompis till mig installerade de nya korten och inte blev det bättre, de här klippare är för plana tomter, utan träd eller smala passage och max 1000 m2 med mur runt om, då kanske de håller sig innanför tråden i vackert väder utan dagg.
 
..nu försvann halva bilden i display också..vad är nu detta?
 
Tyvärr är det nog bara att konstatera att kvaliten är grymt ojämn på dessa klippare.
 
Ja, man kan inte prata om kvalitet eller tillförlitlighet i de här. Dåligt byggda av dåliga komponenter och verkar som ingen ordning på uppgraderingar heller, rena sörjan vad som passar ihop med vad, rena katastrofen.
 
Tianchen verkar tro att man med hjälp av lim på kontakter löser alla mjukvaruproblem.
 
Off Topic

//Moderator
 
Redigerat av moderator:
Off Topic

//Moderator
 
Redigerat av moderator:
OpiMaza
Hej Alla tänk på att hålla er till ämnet.

§ 4.6 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Var kreativ och driv frågan framåt istället för att bara säga emot eller ha enstaviga kommentarer. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.

//Moderator
 
  • Gilla
eleson och 2 till
  • Laddar…
Off Topic

//Moderator
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.