Fredrik Levin skrev:
Tack för det. Har en lätt kupperad tomt med ca 900m2 gräs. Backarna borde vara lungt, iaf om man tittar på tester på Youtube. Känns som en worx kan vara aktuell.
Jag har backar på en del av tomten som nog lutar max av det tillåtna och det är inga problem
 
Elkludde skrev:
min 791 har inga konstigheter vad gäller att följa tråden och klippa helt OK men den stänger av sig själv efter laddning,så jag för koda om ock starta manuellt
någon som haft detta problem
Min stänger också av sig efter ca 15min laddning, men bara när den är utanför det programmerade tidschemat. Har inte hunnit kolla om den startar igen när tidschemat börjar igen.
 
Hej, skrivit i en annan tråd också - men installerat min nyligen med 250m tråd och den följer tråden fint.

Tips är att om ska man använda spik och fästa gränstråden i gräsmattan och den är något ojämn så behövs MÅNGA spik. Har använt 330st till mina 250m kabel.
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Blir nog ingen Worx för mig...Väntade till i år för de nya modellernas skull, men nu kommer inte vissa ändringar som det är sagt. Verkar dessutom bara bli mer och mer strul med både klippare och mjukvara. Jag behöver modellen som klarar 1500kvm (med fyra knivar och utebliven sensor), den kostar så mycket att det inte kan räknas som lågprisrobot längre. Undvarar nog ett antal tusenlappar och köper en HQ istället om inget drastiskt händer den närmaste månaden med Landroiden.
/danso
 
Är i samma sits som dig danso. Var helt inne på en Worx men har nu börjat titta på andra märken också.
Gällande HQ så fick jag reda på från min återförsäljare att deras 2015-modeller är slut för säsongen. Så de som finns är redan utskickade till ÅF.(min hade inga tex). Så nu har jag börjat titta lite på Gardena R160.

Frågade förresten Worx-support gällande "överkapacitet" fick ett litet luddigt svar. De menade på att det var onödigt med en klippare som klarar mer än vad man har gräsmatta. Men i meningen efter säga att det som skiljde mellan WG792E och WG796E var programmeringen av klipptid.
En klippare som klipper längre tid borde väl vara bättre även på mindre gräsmattor?

3 eller 4 knivar hade tydligen inte heller någon betydelse
 
Redigerat:
peternicklas
Fredrik Levin skrev:
Är i samma sits som dig danso. Var helt inne på en Worx men har nu börjat titta på andra märken också.
Gällande HQ så fick jag reda på från min återförsäljare att deras 2015-modeller är slut för säsongen. Så de som finns är redan utskickade till ÅF.(min hade inga tex). Så nu har jag börjat titta lite på Gardena R160.

Frågade förresten Worx-support gällande "överkapacitet" fick ett litet luddigt svar. De menade på att det var onödigt med en klippare som klarar mer än vad man har gräsmatta. Men i meningen efter säga att det som skiljde mellan WG792E och WG796E var programmeringen av klipptid.
En klippare som klipper längre tid borde väl vara bättre även på mindre gräsmattor?

3 eller 4 knivar hade tydligen inte heller någon betydelse
Jo det verkar att bli en riktigt bra säsong för robotklippare, Worx är inne på sin andra sändning och även den börjar ta slut. De "problem" som någon har med att den stannar i klipparen är nog ett handhavandefel. Behöver du en klippare till 1000 eller mindre så är det 796E som gäller. Är en mycket mindre och smidigare klippare är både HQ och 792.
Har erfarenhet från båda. 796 klarar lätt 1000 kvm. Att programmera 796 gör genom att ställa ytan. räcker inte detta så ändrar man men pil upp eller pil ned.
 
Någon som vet vad en 4 blads knivtallrik kostar?
 
danso skrev:
Blir nog ingen Worx för mig...Väntade till i år för de nya modellernas skull, men nu kommer inte vissa ändringar som det är sagt. Verkar dessutom bara bli mer och mer strul med både klippare och mjukvara. Jag behöver modellen som klarar 1500kvm (med fyra knivar och utebliven sensor), den kostar så mycket att det inte kan räknas som lågprisrobot längre. Undvarar nog ett antal tusenlappar och köper en HQ istället om inget drastiskt händer den närmaste månaden med Landroiden.
/danso
Automatisk kantklippning och zonindelning är tillräckliga uppdateringar för mig!
 
PeterS1982 skrev:
Den sträckan är såklart borta när den röda och blå slingan är ihopskarvade.

Ska experimentera lite mer imorgon med klipparen, men med svaren jag fått här, både med slingan och med att den stänger av sig i laddstationen, så känns det som man får skicka iväg grejorna en runda till verkstaden...
Hur går det till förresten? Måste jag stå för frakten själv?
Vad har du för mjukvara i din? Jag har samma problem och har "0,85 08-01-15".

En i granntråden verkar inte ha problem och har "0,85F 09-01-15".

Min lekmannamässiga analys är att det är nåt skumt med min mjukvara iom att de tydligen släppte en bara EN dag senare...
 
När någon nämner versionsnummer (och datum) för mjukvaran, så skriv ut vilken klipparemodell det gäller. Det är ju inte alls säkert (t.o.m. inte ens troligt) att Worx använder samma mjukvara i alla modeller!
 
HasseTeknik skrev:
När någon nämner versionsnummer (och datum) för mjukvaran, så skriv ut vilken klipparemodell det gäller. Det är ju inte alls säkert (t.o.m. inte ens troligt) att Worx använder samma mjukvara i alla modeller!
Poäng :surprised: Jag har en Landroid L köpt 2015-03-27 på Clas Ohlson Sisjön.
 
Fredrik Levin skrev:
Är i samma sits som dig danso. Var helt inne på en Worx men har nu börjat titta på andra märken också.
Gällande HQ så fick jag reda på från min återförsäljare att deras 2015-modeller är slut för säsongen. Så de som finns är redan utskickade till ÅF.(min hade inga tex). Så nu har jag börjat titta lite på Gardena R160.

Frågade förresten Worx-support gällande "överkapacitet" fick ett litet luddigt svar. De menade på att det var onödigt med en klippare som klarar mer än vad man har gräsmatta. Men i meningen efter säga att det som skiljde mellan WG792E och WG796E var programmeringen av klipptid.
En klippare som klipper längre tid borde väl vara bättre även på mindre gräsmattor?

3 eller 4 knivar hade tydligen inte heller någon betydelse
Ok, jag kan få tag på HQ'n jag siktat in mig på ännu hos ÅF. Kanske ska slå till direkt nu då......Även Worx WG792E, men det känns lite fel att köpa något som inte riktigt uppfyller det jag vill ha.

Blir kanske att vänta till nästa år igen, för femte gången :confused:
/danso
 
Någon som hört när 796E kommer i butik?
 
har ett hus och tomt som på bilden, lämpar det sig för robotgräsklippare och framförallt landroid?
Gråa är uppfarter, det markerat som grönt gräs, brunt trädäck och rött där jag tänkt sätta den.
Sen för att nå lilla plätten på framsidan så tänkte jag låta den passera över den smalare stenläggningen (till "höger" högst upp)

0AmEseY.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
dhanjel skrev:
har ett hus och tomt som på bilden, lämpar det sig för robotgräsklippare och framförallt landroid?
Gråa är uppfarter, det markerat som grönt gräs, brunt trädäck och rött där jag tänkt sätta den.
Sen för att nå lilla plätten på framsidan så tänkte jag låta den passera över den smalare stenläggningen (till "höger" högst upp)

[bild]
Inte helt begriplig bild. Är det något speciellt du är osäker på huruvida en robotgräsklippare är lämplig, som t.ex lutning eller smal passage?

Om det inte fungerar att låta den passera stenläggningen uppe till höger kan du alltid manuellt lyfta över den en gång i veckan för att klippa den plätten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.