HasseTeknik skrev:
En uppmaning till alla: Eftersom vi inte vet vilka som läser denna tråd, så bör vi vara försiktiga. Lämna ALDRIG ut koden till någon annan ! När vi hämtar en ny kod, måste vi vi :
1 uppge email-adress (vilken kan fejkas)
2 uppge typ av maskin (automatiskt val)
3 Uppge serienumret, vilket går att läsa på maskinen , MEN om ägaren har registrerat för längre garanti, så finns det
uppgifter om rätta ägaren kopplat till serienumret ! Här finns alltså en möjlighet att spåra stulna enheter ( eller skicka en helt värdelös kod till tjuv/hälare för att tvinga in den till ett serviceställe)!

Om någon skickar uppdateringskoden vidare till tredje person, så anser då jag att denna gör sig skyldig till medhjälp till STÖLD !
Hur vill du få det juridiskt till medhjälp av stöld?
Möjligtvis stöld av mjukvaran som jag tolkar det att du menar med kod.
Eller menar du pinkoden 0000? För den kan alla hitta som laddar ner en manual på worxs hemsida.
 
MBygga skrev:
Håller med. Jag fick tillbaka min idag med v.0.64 mjukvaran trots att jag specifikt bad dem behålla maskinen tills de hade den nyaste mjukvaran att stoppa i. Kan inte de hämta den på nätet om de nu inte fått den på annat sätt :confused:
Jag pratade med service den 7/4 om när jag skulle få tillbaka maskinen, och då hade dom inte fått den nya mjukvaran. Men då sa jag att jag inte ville ha tillbaka den förrän dom fått den nya mjukvaran, så man slipper klonket. Dom sa att dom hade ett gäng maskiner som väntade på samma sak, så det är konstigt att dom skickade din maskin när du specifikt väntar på samma sak som jag skickade in min för. Man tycker väl att service borde fått den nya mjukvaran före alla andra!!
 
nissenhj skrev:
Hur vill du få det juridiskt till medhjälp av stöld?
Möjligtvis stöld av mjukvaran som jag tolkar det att du menar med kod.
Eller menar du pinkoden 0000? För den kan alla hitta som laddar ner en manual på worxs hemsida.
Jag menade naturligtvis MORALISKT. Det räcker ju med att EN person sprider det och att EN presumtiv tjuv läser det, så är ju hela möjligheten att spåra tjuvgods borta och därmed är ALLA våra klippare utsatta för extra fara. Den person som då har skapat den situationen, menar jag, är då i högsta grad MORALISKT skyldig till att ha underlättat stölden. Så länge alla måste uppge namn och serienummer, så minskar risken för stölder BYTYDLIGT.
Att det också rent JURIDISKT är fråga om stöld av mjukvaran, är en fråga som min dåliga moral inte fäster lika stor vikt vid :eek:
Har man inga onda avsikter, så är det ju nästan lika lätt att ladda hem SW från Worx, som att ta den från t.ex. BH.

Ett alternativ för Worx är ju att baka in serienumret i någon kodsnutt, så att mjukvaran bara passar för just den maskinen, men det brukar ta plats och knäcks ju förr eller senare ändå.
 
Redigerat:
MeanMike skrev:
Vet inte om jag inbillar mig men går den inte fortare nu med 072?
Du kan väl mäta. Min M med v050 går 24m/min.
 
buregatan skrev:
Jag pratade med service den 7/4 om när jag skulle få tillbaka maskinen, och då hade dom inte fått den nya mjukvaran. Men då sa jag att jag inte ville ha tillbaka den förrän dom fått den nya mjukvaran, så man slipper klonket. Dom sa att dom hade ett gäng maskiner som väntade på samma sak, så det är konstigt att dom skickade din maskin när du specifikt väntar på samma sak som jag skickade in min för. Man tycker väl att service borde fått den nya mjukvaran före alla andra!!
Någon som vet skillnaden mellan v064 och v072?
 
Sundberg84 skrev:
0,85F 09-01-15 står det när jag startar.
Ok, tack! Kollade min igår kväll och det stod 0,85 på min också. Men jag måste dubbelkolla om det står F och vad datumet är.

Pratade med supporten idag och de gick steg för steg och insisterade på att jag ska kolla om kablarna är korsade på de två "öar" jag lagt slinga runt. Så det får bli nästa steg.
 
peternicklas
Jag hade tagit en 791 då den har 4 knivar som klarar 1000 kvm. WiFi, vill man ha det så får man betala vad det kostar. Ultraljussensorn kommer inte i år enligt sista informationen.
 
peternicklas skrev:
Jag hade tagit en 791 då den har 4 knivar som klarar 1000 kvm. WiFi, vill man ha det så får man betala vad det kostar. Ultraljussensorn kommer inte i år enligt sista informationen.
Jag håller med. De få WiFi-funktioner som reklamfilmen visar var inte jätteimponerande heller så jag skulle inte betala extra för det.
 
Redigerat:
exabit skrev:
Ok, tack! Kollade min igår kväll och det stod 0,85 på min också. Men jag måste dubbelkolla om det står F och vad datumet är.

Pratade med supporten idag och de gick steg för steg och insisterade på att jag ska kolla om kablarna är korsade på de två "öar" jag lagt slinga runt. Så det får bli nästa steg.
Nja jag har oxå en slinga runt stenröset med påsklijorna så inte robbyn käkar upp dom
jag har lagt dom båda trådarna intill varandra i samma peg utan hänsyn om dom korsar varandra o det funkar utan problem det finns heller ingen anvisning om att dom inte får korsar
 
Elkludde skrev:
Nja jag har oxå en slinga runt stenröset med påsklijorna så inte robbyn käkar upp dom
jag har lagt dom båda trådarna intill varandra i samma peg utan hänsyn om dom korsar varandra o det funkar utan problem det finns heller ingen anvisning om att dom inte får korsar
Min maskin började bete sig konstigt och ville åka igenom gränstråden någon gång ibland. Det var trådarna i från min ö som hade korsat varandra, det hade växt gräs som styrde över tråden över den andra. Så jag spikade om trådarna från ön med varsin spik. Enligt supporten så kunde man spika dom med 1 cm mellan rum, så man slipper att gräset styr över tråden i framtiden.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Någon som vet vad en 4 blads knivtallrik kostar?
 
buregatan skrev:
Min maskin började bete sig konstigt och ville åka igenom gränstråden någon gång ibland. Det var trådarna i från min ö som hade korsat varandra, det hade växt gräs som styrde över tråden över den andra. Så jag spikade om trådarna från ön med varsin spik. Enligt supporten så kunde man spika dom med 1 cm mellan rum, så man slipper att gräset styr över tråden i framtiden.
Tipset är tacksamt,får jag samma symtom så vet jag
 
Någon som vet hur wifi styrningen kommer fungera än? Kommer det endast finnas app till smartphones eller kommer man kunna komma åt via webbläsaren på nätverket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.