mg765 skrev:
Extakt detta fenomen verkar vara mycket vanligt med 2015 års modell. För de flesta orsakad av att man antingen har en sladdvinda liggandes (som i mitt fall) eller att man på något sätt korsat kabeln någonstans. Har du uteslutit båda dessa? Följer den slingan om du bara lägger ut en kort testslinga? Såhär uppförde sig min WG791E när vindan inte var kapad.

Oroväckande många som upplever detta.
Efter att jag först installerat den så startade jag den enligt instruktion, och då började den tappa kabeln direkt. Efter att ha slitit mitt hår i några timmar kom jag fram till att jag skulle ladda den full, så jag satte i den i laddstationen. Och nån timma senare när den var fulladdad gjorde jag om detta, och då följde den kabeln hela vägen runt utan problem, förutom en liten avstickare efter kanske 185 meter. Så jag har dragit slutsatsen att det på något sätt varit relaterat till laddnivån. Vilket är ganska sorgligt med tanke på att det är bara när laddningen är låg som den behöver följa kabeln...

Uppträdandet på din filmsnutt känns bekant, ja.
 
Har installerat min i dagarna, 250m kabel vilket fungerar fint. Följer hela vägen trots 50% laddnivå.

Tips är att om ska man använda spik och fästa gränstråden i gräsmattan och den är något ojämn så behövs MÅNGA spik. Har använt 330st till mina 250m kabel.
 
Sundberg84 skrev:
Har installerat min i dagarna, 250m kabel vilket fungerar fint. Följer hela vägen trots 50% laddnivå.

Tips är att om ska man använda spik och fästa gränstråden i gräsmattan och den är något ojämn så behövs MÅNGA spik. Har använt 330st till mina 250m kabel.
Ok :) Kan du kolla vilken mjukvaruversion du har i din?
 
Jag skickade in min för det jäkla klonket i driv motorena! Det låter tråkigt om dom inte har fixat det i den nya mjukvaran!
Väldigt konstigt att inte service har fått den nya mjukvaran före oss andra!?
 
peternicklas skrev:
Pratade med dem innan idag, de har inte fått den. De visste inte om att hemsidan hade gjort den tillgänglig.
Det tråkiga är att klonket i vissas motorer inte är löst med 0.72. Det kommer nog snart en ny version, men nu vet vi att den kommer att vara tillgänglig.
Jag skickade in min för det jäkla klonket i driv motorena! Det låter tråkigt om dom inte har fixat det i den nya mjukvaran!
Väldigt konstigt att inte service har fått den nya mjukvaran före oss andra!?
 
En uppmaning till alla: Eftersom vi inte vet vilka som läser denna tråd, så bör vi vara försiktiga. Lämna ALDRIG ut koden till någon annan ! När vi hämtar en ny kod, måste vi vi :
1 uppge email-adress (vilken kan fejkas)
2 uppge typ av maskin (automatiskt val)
3 Uppge serienumret, vilket går att läsa på maskinen , MEN om ägaren har registrerat för längre garanti, så finns det
uppgifter om rätta ägaren kopplat till serienumret ! Här finns alltså en möjlighet att spåra stulna enheter ( eller skicka en helt värdelös kod till tjuv/hälare för att tvinga in den till ett serviceställe)!

Om någon skickar uppdateringskoden vidare till tredje person, så anser då jag att denna gör sig skyldig till medhjälp till STÖLD !
 
Ryssi skrev:
DB275_GRAF.BIN funkade inte på min. Tog bort .BIN på slutet så funka de
Då har du säkerligen Windows inställt på att dölja filändelser för kända filtyper, det är så som standard.
Då döljer den filändelsen".bin" för dig, om den är associerad med något program på datorn.
När du då döpte filen till DB275_GRAF.BIN, döpte du den egentligen till "DB275_GRAF.BIN.bin", fast det inte såg så ut på skärmen.

Detta är anledningen till att jag är allergisk mot denna inställning, blir ofta sådana problem då. Extremt frustrerande innan man kommer på varför det inte fungerar.
 
Någon som har kollat om pinkoden fortfarande nollställs om man uppdaterar en gång till efter att ha uppdaterat till 0.72?
 
Vet inte om jag inbillar mig men går den inte fortare nu med 072?
 
exabit skrev:
Ok :) Kan du kolla vilken mjukvaruversion du har i din?
0,85F 09-01-15 står det när jag startar.
 
Redigerat:
buregatan skrev:
Jag skickade in min för det jäkla klonket i driv motorena! Det låter tråkigt om dom inte har fixat det i den nya mjukvaran!
Väldigt konstigt att inte service har fått den nya mjukvaran före oss andra!?
Håller med. Jag fick tillbaka min idag med v.0.64 mjukvaran trots att jag specifikt bad dem behålla maskinen tills de hade den nyaste mjukvaran att stoppa i. Kan inte de hämta den på nätet om de nu inte fått den på annat sätt :confused:
 
AfrooDite skrev:
Om nya uppdatering har kommit och dom inte lyckats med att lösa pinkoden och det klonkande ljudet vid vändningar kvarstår. Så kan jag inte hitta någon anledning till att uppdatera mjukvaran?! Jag är inte i behov av zon klippning skall tilläggas. Eller finns det några motiveringar att byta?
Zonklippning får man redan med 0.64 versionen!
 
Sundberg84 skrev:
0,85F 09-01-15 står det när jag startar.
0,85? Är det alltså en nyare än den som släppts i dagarna?
Verkar nästan så på datumtaggen också!
 
Kingcool skrev:
0,85? Är det alltså en nyare än den som släppts i dagarna?
Verkar nästan så på datumtaggen också!
Såhär ser det ut:
ver.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ända jag reagerat på är att kvadratmeterinställningarna ligger fel. 700-800 ligger överst och ger minst tid i timmar. Dvs det verkar vara felstavat. Annars funkar allt bra än så länge. Ej kört jättemycket.
 
peternicklas
Kingcool skrev:
0,85? Är det alltså en nyare än den som släppts i dagarna?
Verkar nästan så på datumtaggen också!
Men han har en 790E, är säker inte samma mjukvara på den och 794E
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.