Matzeball
Svaret är 2008
Orsaken är att jag behöver ha en riktig skruvdragare som kan borra också.
Jag behöver verkligen en ny skruvdragare. Den gamla Makita 6227D som jag köpte 1995 eller däromkring funkar visserligen fortfarande men båda batterierna har dött De kan köpas på webben utomlands men är så dyra att det inte lönar sig tycker jag. Den har varit med om en hel del också. Vinner jag inte här så blir jag nog tvungen att köpa ett ändå men idealet är ju två batterier och det blir 1500 bara det plus risken att de ändå inte passar eller att laddaren eller maskinen avlider till sist. Ååååå, kanske jag kan vinna två batterier till Makita 6227D i stället.

Jag har också skaffat en multiutrustning av annat fabrikat och tyckte det skulle vara perfekt med en skruvdragare som använder samma batterier så jag köpte en skruvdragare också men det fanns bara en slagskruvdragare och jag tänkte att det kan ju inte vara fel att få slag också. Det är väl bara att stänga av det.
Helt fel att köp för den är bara gjord för skruvdragning, inte egentligen borrning.
Den kan bara använda borrar med bits-fattning och det finns inte så stora dimensioner. Nu måste jag ha en till uppsättning borrar.
Slaget går inte att stänga av. Min antika Skilskruvdragare med manuell schuck funkar visserligen men batteriet är ganska kass där också och där går gränsen för mig.
 
2008. Har ingen skruvdragare så det skulle vara fint att få en Makita
 
Svar: Oj - så sent som 2008!!
Visste jag inte!

Jag och min man är ägare till en Makita borr/skruvdragare med slag (där slaget har slutat fungera i borrfunktionen) som vi har äktenskapsförord på.
Skulle vi gå skilda vägar är det den lilla saken vi hade bråkat om! :wow:
Jag tror min man har förstört slaget i garaget när han har försökt tvinga upp nån rostig mutter :rolleyes:
Så hur ska jag nu klara mig när jag ska bygga om vardagsrummet till kök?! :eek:
 
Svar: 1 - 2008
Vi är inne i en intensiv renoveringsperiod med vårt fina gamla hus och min gamla Festo skruvdragare som numera bara har ett batteri har verkligen gjort sitt och förtjänar att gå i pension. En ny kraftfull skruvdragare från Makita skulle sitta som handen i handsken.
 
Jobbigt att renoveringar blir försenade pga dåliga maskiner
 
2008
Nu när vi ska flytta till nytt hus och nya projekt hade det varit toppen med en ny maskin som fixar jobbet.
 
Svar 1.2008
Som nybliven husägare efter ett långt och vertygslöst lägenhetsliv, är det på tiden att vår ickeexisterande maskinpark tar ett jättekliv.
 
Svar 1 makita etablerades i Sverige 2008
Min gamla Makita skruvdragare har bara ett batteri kvar som funkar dåligt och är allmänt trött.
Ska renovera huset i sommar.Det skulle passa perfekt med en ny skruvdragare nu.
 
Svar: 2008

Under våren ska vi bygga två altaner med tillhörande insynsskydd och det vore så roligt att få starta bygget med en ny, fungerande skruvdragare som dessutom är trådlös, just nu kör vi med sladd 😁 Dessutom önskar vår 6-åriga son att vi tillsammans bygger en ramp till cykeln, även det skulle bli så mycket enklare trådlöst.
 
Svaret är 1

Den behöver jag! Nybyggare och många skruvar som ska dras.
 
2008 så etablerade sig makita i Sverige.
Att få möjlighet att prova en makita skulle vara mer som en dröm. Att slippa använda de maskiner jag har möjlighet att köpa där jag behöver ladda batteriet ofta. Och låna verktyg av bekanta då maskinen inte har kraften som krävs. Våren är på väg och drömmar om vårprojekten kring huset. Och att lyckas få möjlighet att dela dessa med makita skulle betyda mycket för mig!
 
Härligt verktyg!
Tänk om lilla jag hade den värsta maskinen, då skulle massa bli fixat utan gubbens stånk och stön!
Kanske skulle flera bli nyfikna och vilja testa min nya maskin på vårt hus?
 
Makita etablerade sig i Sverige år 2008.

Jag behöver skruvdragaren dels för att sätta upp gardingstångfästen och för att bygga en altan till mitt hus .
 
I september 2008 etablerades Makita i Sverige.

Vi håller på att renovera hemma och Skruvdragaren vi har gör verkligen inte sitt jobb. Vi har en Makita maskin sen innan och är jättenöjda. En Skruvdragare som verkligen funkar till renoveringen hade sparat oss mycket svett och tid!
 
Vore skönt det vore med en skruvdragare som man alltid kan räkna med. En snygg design ser jag som en bonus ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.