SVAR: 1, år 2008.
Lukten av ny Makita skruvdragare är säkert trevligare än lukten av bränd Bosch...... Har nu haft Black & Decker, De Walt och Bosch, så ett "nytt" märke skulle vara kul att testa.
 
GustavN
Svaret: Makita etablerades i Sverige 2008.
Motiveringen lyder: Efter husköpet i augusti så skall renoveringen börja till våren, då behövs rediga verktyg. Efter att ha plockat fram den gamle skruvdragarn så märker jag att den har gjort sitt och en ny behövs, istället för att köpa billigt skit så skall proffs in i hemmet!
 
rätt svar är 1, 2008.

Det hade varit väldigt roligt att vinna en tävling för en gångs skull samt att vi har lite andra makita produkter hemma, så denna hade passat bra in! :) Det stundande husbygget är också tacksamt för alla bidrag ;)
 
Svar 1: 2008

Har dragit mig för att sätta igång med diverse små snickeriprojekt eftersom att den sladdförsörjda slagborrskombinationen jag använder idag inte är speciellt ergonomisk eller behaglig att jobba med i längden. Förhoppningsvis har Makitas batteridrivna modell en bra kombination av både kraft och ergonomi, så att man kan fokusera på att vara kreativ!
 
Svar: 1 2008

Nu när alla stormskador ska lagas, nytt trädäck ska byggas samt bygge av carport så hade en ny skruvdragare suttit som en trallskruv i bärlinan.
Framförallt eftersom min nuvarande Ryobi luktar så konstigt när man använder den. Eller de ska kanske lukta bränt?
 
1: 2008

Till den stundande utbyggnaden på 56kvm så skulle en starkare skruvdragare sitta fint, den gamla lilla boschen orkar inte med i alla lägen. Sen kommer den antagligen väl till pass när frugan ska få som hon vill och det skall skruvas trall till förbannelse. :)
 
När Makita grundades för 100 år sedan hade prästgården jag nyss flyttat in i redan stått pall i 58 år. Eftersom det förekommer ett visst underhållsbehov av ett hus som är drygt 150 år gammalt går det åt bra verktyg. Makitas jubileumsskruvdragare skulle vara ett kanonbra tillskott till min verktygspark.
 
Kolla här va´ bra,
den här vill alla ha!
En perfekt skruvdragare
för alla huslagare!
En modern Makita-maskin
kan nu bli min!
 
Hej!

Makita etablerades 2008
Svar alltså: 1. 2008

Med Makita ditt bygge får fart, hjälper dig att snabbt få klart! Med rätt dragare i näven går du i stäven, och kan visa upp ditt resultat väldigt snart!


Då många tycker jag har "skruvar lösa" skulle en dragare sitta helrätt, bättre än terapi....
/ Max
 
Svaret är 1
Har en Makita skruvautomat för bandad skruv. Gissar att denna är av lika fin kvalitet. Nu har alla batterier på min gamla gula maskin gått hädan. Skruva för hand går ju bra i teorin, men i praktiken orkar man inte så många :)
Sedan är det ju det där med alla arbetskamraterna ... ständigt kiv på fikarasten om vem som har de bästa verktygen hemma. Med denna maskin kunde jag hamna på topp ett tag :)
 
Svar 1 2008
Det verktyg som jag äger som hitills har visat högst kvalitet är en makita pendelsåg. Hade varit roligt att kunna jämföra dessa
, dessutom kommer jag kunna bräcka både släckt och grannar vid sommarens altanskruvande.
 
Svaret är 1 2008.

Har alltid varit lite skeptisk mot skruvdragare men nu ska vi bygga en friggebod på en ny tomt vi har. Och där finns ingen el så då har jag börjat snegla på skruvdragare iallafall. Men kan det vara så stor skillnad på dessa?

Den här Makita verkar ju vara bland de bästa och fint att det ingår två batterier men är den mer uthållig än jag när det gäller att skruva?

Jag är skeptisk men helt klart skulle det vara kul att prova.
 
1. År 2008

2. En liten limerick som handlar om mig själv...

En hemmafixare med ett gammalt hus
såg plötsligt renoveringsprojektet i nytt ljus.
För med sin nya Makita
kunde han på skruvdragaren lita
och från grannhusen hördes ett sus...
 
Svar 1. 2008


Ooooohhh, I have DESIRE for it, I WANT it and above all - I NEED it! Har ett projekt där jag ska såga mina egna plankor och bjälkar till en ladugårdsbro till loftet. Bjälkarna är på plats men plankorna blir sommarens "underhållning" och saknas än så länge. Måååånga skruvar kommer det att bli innan allt är på plats och med den B-skruvdragare jag nu har kommer det att bli måååååånga omladdningar innan skruvarna sitter där de ska. Med en riktigt kraftig och uthållig Makita skulle det bli färdigt i ett nafs.
 
Svar 1
2008
Motivering
Med mitt nyväckta intresse för snickeri och mitt nya hus så hoppas jag att jag vågar mig på att bygga ett tak över altanen i sommar. Har hunnit prova ett par olika märken och får intrycket att verktygen idag är bra så mycket bättre än tidigare, i alla fall batterivarianterna. Men jag har väl inte hittat "mitt" märke än men det kommer väl snart.
Makita har jag inte provat överhuvudtaget men de får alltid bra vitsord så jag skulle mer än gärna vilja prova. Då hade det såklart varit över förväntan att vara först i Sverige att få prova Makitan och få nöjet att använda den på taket jag ska bygga. Sedan kan jag garantera att hon (Japp det är en hon, min lilla Makita:surprised:)kommer få vara med i hundratals projekt i mitt hus åren framöver.
Come home Makita.........
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.