U
Svar: 1

Jag och sambon köpte ett litet hus i höstas. Det är perfekt för oss två men då vi hoppas på att bli fler inom kort så har vi tänkt att bygga på en våning. I lösvirke... En stark och lätt maskin kommer behövas för det projektet.
Makita har jag litat på sedan jag jobbade som tränare i slalomklubben på 90-talet och borrade hål för käpparna kväll efter kväll.
 
Svar 1: 2008

En riktigt bra skruvdragare vore perfekt att ha med tanke på hur ofta man behöver en när man håller på och försöker piffa upp ett hus där inget gjorts på fyra decennier. Jag har en 12v och har insett att den ofta inte orkar med och har därför varit tvungen att låna verktyg vilket man gärna vill slippa.

Kanske är det precis vad som behövs för att man ska få arbetsglädje nog att bli klar i år så att man kan flytta in permanent.
 
Svar: 1 - 2008

Jag och min sambo John är på väg att köpa vårt första hus! Jag vet nog ingen som har sån stenkoll på hemnet-objekten som vi just nu (jag lär mig dessutom stockholms läns geografi utantill genom detta...) men det är så svårt att hitta rätt! Vi har vidgat våra vyer och tummat på kriterier flertalet gånger, för att ens ha en chans på den här galna bomarknaden. Nu är vi tillochmed inne på att bygga vårt eget hus, och ett stort projekt kräver lite mod och grymma verktyg! och jag vet en person som har önskat sig ett Makita-set i flera år - och som även drömmer om ett stort garage med alla verktyg på varsin plats - min sambo ;)
 
Svar 1: 2008

För tre år sedan köpte jag min skruvdragare, för tre år sedan flyttade vi in i vårt första hus också. Nu har den varit en trogen tjänare under mina renoveringar av huset. Den har fått utstå misshandel från mina barn som älskar att få hjälpa till. Borra hål i pinnar är något de kan göra om och om igen. Nu känns det mer som att barnen har tagit över min skruvdragare och en _egen_ eller ska man säga pappas skruvdragare hade varit en magisk känsla. Självklart hade jag lånat ut den till min fru som börjar visa intresse för fixandet också :)
 
B
2008 är svaret
 
Svar 1. September 2008 etablerades Makita Sverige.

Jag behöver en skruvdragare till mitt nya husbygge och behöver verkligen en maskin som är värd sin vikt i guld och som bara går och går.
 
Svar 1.

Motivering: Jag ska bygga en jättealtan i sommar och det vore schysst att ha ett proffsverktyg som detta till hands.
 
Svar: 1

Jag och sambon separerar, och hon flyttar till nytt boende i början på april.
En borrskruvdragare kommer behövas i båda våra boenden, och en vinst av denna skulle göra att vi direkt har var sin och vi slipper en detalj att "förhandla" om.

/GC
 
Hej,

2008 är svaret.

Jag får ofta frågan från min 4-åriga dotter: -Pappa! Kan du bygga en rymdraket åt mig? En lila!

Jag skulle, helt enkelt, bli så himla glad och tacksam om jag vann den här fantastiska maskinen! Jag skulle kunna bygga nästan vad som helst, och som tur är så har jag inga grannar som skulle motsätta sig en anskrämlig lila rymdraket mitt i bland hägg och syrėn. 😃

Mvh

Peter B.
 
Redigerat:
1. 2008

Jag har precis bränt min andra Bosch-dragare och det ska nu tydligen byggas garderober. Dags för ny dragare och förhoppningsvis tillverkarbyte!
 
Svar 1: 2008

Jag ska sammanfoga timmerstockar och behöver en dymlingsborr. Makitamaskinen kan lösa mitt problem.
 
Svar 1: 2008

Motivering: När min bra och fina skruvdragare blev stulen var jag snål och köpte jag en budget-skruvdragare som skapar mycket irritation och ilska, så en vinst skulle betyda mycket praktisk nytta och mentalt välbefinnande (läs: slippa besvära min nuvarande budget-skruvdragare) samt skulle komma mer än väl till pass under vårens projekt (som är att helrenovera mammas kök).
 
Svar:1
eftersom jag står i begrepp att inhandla en ny borrmaskin skulle detta vara en utmärkt vinst , den gamla har jag bytt batteri en gång och nu verkar de vara dags igen den håller bara strömmen ca 15 hål sen är de dags att ladda igen, den gamla blir 25 år i sommar en aktningsvärd ålder för en kär klenod .
 
Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008

För 9 år sedan fick jag svärfars gamla Makita skruv dragare som han haft under några år som hantverkare. Själv har jag brukat den flitigt under åren. Har totalrenoverat vårat hus från grunden. Jämnade över våningen med golvet och halv under våningen är klar. Tyvärr så börjar skruv dragare att sjunga på sista versen, så en ny Makita skruva dragare skulle ge nytt liv och motivation till att färdigställa resten av våran talrenovering. Med rejäla verktyg så är det mycket lättare uppnå ett bra resultat.
 
murak
1. 2008

Om nio månader får vi flytta in i vårt nybyggda hus och vi har bestämt oss för att bygga terrass och trappa till ingången själva. När jag såg tävlingen slog det mig att vi kommer behöva en ordentlig skruvdragare, en Makita närmare bestämt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.