Alt. 1, 2008

Min sambo och jag jobbar ofta tillsammans men vi har bara en Makita skruvdragare idag. Med ett starkare syskon så kommer vi bli mer än dubbelt så effektiva i vår husrenovering och utbyggnationer!
 
1. 2008

Jag glömde betongvispen i min borrmaskin från 70-talet i somras och när jag upptäckte det några veckor senare hade den rostat fast i chucken och är numera permanent betongblandare... Jag lovar att ta bättre hand om Makitan!
 
Svar:1
Jag skulle väldigt gärna vinna denna skruvdragare då jag är ett fan av Makitas produkter och då det är det enda min familj använder så känns det dumt att börja använda något annat :D Är 23 år nu och skall börja bygga mitt första egna hus nu om 5 månader så det hade hjälpt till fint med en riktig skruvdragare från början ;)
 
Svar nummer 1: 2008.

Min nuvarande skruvdragare varken orkar eller fungerar som den ska. Med en ny så kanske renoveringen av huset går lite snabbare och frun blir någon procent gladare.
 
Svar:1 (2008)

Jag har fina blå bosch 18V-maskiner, men när jag lånade en motsvarande makitamaskin för ett tag sedan så kändes den mycket trevligare. Jag skulle inte lägga flera tusen på att byta märke på maskiner bara för att makita kändes lite trevligare, men om jag skulle vinna maskinen så är det ju helt okej.
 
Svar 1
Min metabo låter konstigt på tvåans växel, låter som växellådan snart rasar! Hålsåg på 14,4 volt med 1,3 ah är ingen bra kombo. När metabon rasar kommer jag att ha dålig diciplin för det blir mina favorit maskiner som kommer få ta hålsågen istället nämligen makita 10,8 MEN det är en ännu sämre kombo med hålsågen ! Tyvärr vet jag det nu men när jag står där och behöver boosa på tänker jag- ja men det är ju bara en kort stund och bara nu.
När jag nästa gång står där igen tänker jag- det funkade ju förra gången det går nog igen.
Plötsligt låter den också konstigt. Därför inte för min skull utan för mina makita 10,8 volts skull önskar jag vinna denna maskin!
 
D09
Svar 1

Sen 2006 har jag slaktat ett antal skruvdragare i detta dårprojekt till hus och skulle vara kul att avsluta med en fräsch Makita =D
 
Rätt svar är 1.
Eftersom jag är riktigt snål, men i behov av nya hål.
Vore det bra med en ny skruvdragare, då min gamla maskin har blivit svagare.
Snipp snapp snut, nu åker Boschen ut!
 
Svar: 1

Köpte hus för 1 år sen och fick med mig mitt verktygsskräp från lägenheten som duger till att slå i nubb, handskruva max 3 skruv, en borrmaskin (med sladd) som orkar borra i 20 mm gipsvägg så en Makita skulle vara som att få en Rolls när man kört en Focus!
 
Svaret är 1!

Bor på en gård där ständigt underhåll pågår. Denna maskin måste vara något av det mest användbara man kan äga. Lovar att den skulle få ett bra hem hos mig, få arbeta lite varje dag och verkligen trivas med att få göra det den är ämnad för.
 
Svar: 1
Om jag vinner skulle jag ge bort den till min kära mor. Hon håller på att bygga en sommarstuga utan el så allt görs med handverktyg. Denna skulle underlätta det bygget en hel del.
 
Makita etablerade sig i sverige 2008.

Har ganska snart (sticker ut näsan) renoverat nedervåningen i ett sekelskifteshus och min Makita-skruvdragare som var ny vid byggstart har fått jobba ordentligt. Mycket nöjd för trogen tjänst men det börjar bli dags för en pensionering den kära maskinen. Men detta med hjärtat i halsgropen för att ett renovering utan en skruvdragare av denna kvalitet känns hopplöst.
 
Svar 2008

Om jag får maskinen, så kommer jag att leverera en smaskig och ingående recension, inklusive nedplockning i molekyler. Och mycket bilder. Alla vinner!

Edit to add:
Grötrim: Skicka till mig denna borr, så skall jag bjuda på verktygsporr!
 
Redigerat:
  • Gilla
pelpet
  • Laddar…
Svar: 1 2008

Jag och min kära sambo har efter flera år äntligen lyckats få ihop pengar till vårat drömhem! och efter flera år i lägenhet är min skruvmejsel nersliten ner till handtaget! och här dundrar sambon på om tapeter, utemöbler och inredning utan en tanke om att vi äger noll verktyg utöver 2 mejslar och en hammare. Flytt om mindre än 2 månader och vore en stor lättnad att åtminstonde ha en ordentlig skruvdragare när man väl står där!
 
Svar:1 (2008)

Har länge suktat efter en bra skruvdragare men inte riktigt kunnat motivera kostnaden i förhållande till mitt behov. Men nu är vi på gång att skaffa fritidshus och räknar kallt med att behovet kommer att förändras en smula :) Vore fantastiskt att få tag i alla projekt med en kvalitetsmaskin!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.