Bli först i Sverige med jubileumsskruvdragaren

jubileumsskruvdragare_makitabig.jpg

100 år har gått sedan Makita började sälja och reparera belysningsutrustning, motorer och transformatorer i Nagoya City. Idag är de en av världens största tillverkare av elverktyg.

För att fira sitt 100-årsjubileum har Makita tagit fram en jubileumsskruvdragare, och läsarna hos Byggahus.se är faktiskt först med att få se den. Dessutom kommer en av er bli bland de första i Sverige att få hem den.

Tävlingspriset denna veckan är alltså borrskruvdragaren DDF456SP1F. En kompakt men stark och uthållig maskin. Ingår gör även laddare och två stycken 4.0Ah Li.ion-batterier.

Värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: När etablerade sig Makita i Sverige?


1. 2008
X. 1997
2. 2003

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Makita. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Makita för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Johan87 och 3 till
  • Laddar…
Svar 1 makita etablerades i Sverige 2008
Vi hade ett kombi paket med skruvdragare och en knack , efter att jag lånat ut min mans ögonsten till min far har vi bara en maskin kvar , hålsåg i blött tryckt virke blev för mycket för skruvdragaren . Min man har efter lite terapi kommit över och gåttvidare , jag är också förlåten ��. Så att kunna ge honom en ny maskin och lägga med den ensamma knacken i lådan skulle vara fantastiskt och att det är 4.0ah batterier och vara bland dom första i Sverige med maskinen då skulle till och med svärfar vara förlåten .
 
Svar 1 - Makita etablerades 2008 i Sverige.
Efter att ha blivit ett Makita-fan, så skulle denna skruvdragare vara ett utmärkt komplement i verktygssamlingen.
 
Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008
Efter att ha grävt ner min Makita skruvdragare i samband med en dränering så är den inte sig själv längre... Nu skulle den nya sitta som ett fint tillskott för det fortsatta jobbet med renoveringen.
 
Svar 1: 2008
Motivering: Om jag vinner skruvdragaren så slipper jag byta mellan bithållaren och borret 8576 gånger när jag bygger mitt trädäck om en månad.
 
Svar: #1. År 2008

En skruvdragare hade suttit fint i dagsläget då man sitter med en makita sladdlös sticksåg och att skall bygga mitt egna hem om ett par månader. :)
 
Svar 1: 2008
Motivering: Skulle vara perfekt för mitt planerade altanbygga i sommar.

/Ola E.
 
Svar 1: 2008

Ska renovera en liten timmerstuga i sommar, blir ett perfekt hjälpmedel :)
 
Svar: #1, 2008.

Min DeWalt dragare håller på att ge upp totalt. Efter 5 år av kraftig misshandel så måste jag ha en ny. Makita har tilltalat mig länge och jag bara älskar ljudet från deras styrelektronik och motorer. I sommar skall det byggas farstukvist och altan och då kommer denna väl till pass!
 
Svar 1: 2008

Verktygsarsenalen består till största delen av Makita och blå Bosch, men min nuvarande skruvdragare är en grön Bosch. Den har funkat bra, men vid den senaste renoveringsrundan började den protestera genom att lukta bränt och verka allmänt svag. Vid nästa projekt behövs alltså en ny skruvdragare och då vore det kanon att kunna komplettera samlingen med ytterligare ett Makita-verktyg.
 
Svar nr 1: September 2008. Min nuvarande skruvdragare brann upp under mitt förra projekt. Nu är jag på jakt efter en ny och har siktat in mig på Makita. Behöver en stark maskin när jag ska tilläggsisolera hela huset och skruva på tjocka reglar.
 
Svarsalternativ 1; Makita etablerades i Sverige i september 2008.

En bra skruvdragare är nog det viktigaste och användbaraste verktyget i villaägarens arsenal i kampen mot det ständigt pågående förfallet. Jag har länge klarat mig med min gröna Bosch, men nu när batterierna knappt tar laddning längre känns det som dags att byta upp sig. Att få en Makita vore suveränt!
 
Svar nr 1: 2008.

En present till svärfar när han bygger så han får känna på en riktig maskin.
Sen ska jag låna den när jag bygger uterum, garage och altan.
 
Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008

Behöver en skruvdragare till sommarstugan så jag slipper ta upp värdefull packningsplats, med den jag har hemma, i bilen varje gång vi skall ut till stugan över helgen.
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
HERREGUD-DEN-VILL-JAG-HA!!!!!

Jag har dragit med skit-skruvdragare hela mitt liv. Biltema, Cotech till och med en Andersson. Makita är ju creme a la creme! Så många gånger jag har sneglat på deras varor i hyllorna, men aldrig haft tillräckligt mycket stålar i fickan (eller på banken) för att kunna motivera för min fru varför jag behöver en.
200 kvadratmeter hus, med 1000 kvadratmeter trädgård. Ständiga projekt, och renoveringar .Äntligen skulle jag kunna slita upp vår gamla terrass och lägga ny, och kanske till och med bli klar innan sommaren med den här.
Ja, oj, oj, oj... det vattnas i munnen av den här. Och kliar i händerna av tanken på allt som skall fixas hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.