johel572 skrev:
Aha! Det var ju smart.
Mig veterligen det enklaste sättet att få helt osynliga skarvar (y)
 
Får vi någon status på helheten? Det borde väl bli klart snart, renoveringen alltså? ;)
 
Noseone skrev:
Får vi någon status på helheten? Det borde väl bli klart snart, renoveringen alltså? ;)
Haha ja det "borde" verkligen vara klart!!

Kortfattat kvarstår följande invändigt:
Göra klart lilla sovrummet (pågående)
Göra klart hall/korridor (pågående)
Göra sista sovrummet och walk-in (ej påbörjad)
Badrum övervåning (nästa år)

Utvändigt:
Lägga om taket
Ny farstu
Anlägga 80kvm altan
Bygga uterum
Ev pool/spabad

Gjort:
Tilläggsisolerat
Ny fasad
Nya fönster + skjutdörr
Ny planlösning ÖV
Kök vardagsrum ryggåstak
Nytt kök
Vattenburen gv hela huset.
Ytskikt i sovrum, tv-rum, gillestuga, tvättstuga, groventre.
Bergvärme
Nya golv hela huset
Med mera.

En vacker dag är det klart! Antagligen samma dag vi lämnar nycklarna till nästa ägare :)
 
  • Gilla
Fein och 3 till
  • Laddar…
Ett hus blir aldrig mer färdigt än 95%, när man börjar närma sig den nivån så är det dax att måla/tapetsera, bygga ut eller göra något annat som sänker "färdighetsnivån".

Sedan måste man ju ha något att göra, man kan ju inte gå helt sysslolös hemma för då kunde man ju lika gärna bo i en lägenhet.......
 
  • Gilla
Micc och 4 till
  • Laddar…
roli skrev:
Ett hus blir aldrig mer färdigt än 95%, när man börjar närma sig den nivån så är det dax att måla/tapetsera, bygga ut eller göra något annat som sänker "färdighetsnivån".

Sedan måste man ju ha något att göra, man kan ju inte gå helt sysslolös hemma för då kunde man ju lika gärna bo i en lägenhet.......
Så sant!
 
Idag har jag tagit ett beslut som fick en stor sten falla från mina axlar.

Status är följande:
Min sambo är 36veckor gravid
Jag jobbar 50-60 timmar/veckan
Hallen och korridoren är det som syr ihop hela övervåningen. Ska vi renovera där så ska det göras nu eller om 2-3 år. Vi vill inte behöva bo i det kaos som uppstår när man renoverar "navet".

Så på torsdag tar vi in på hotell i 10 dagar. Först snickare som kör på 3dagar och sen tar målarna vid. Vilket innebär att vi kan fokusera på att bara stressa ner inför det som komma skall!

Eftersom jag har svårt att släppa kontrollen är detta ett stort beslut för mig! Killarna som kommer är folk jag jobbar med dagligen så jag vet vad de går för! Ska bli så skönt att få klart detta!
 
  • Gilla
LAnsgar och 19 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
Idag har jag tagit ett beslut som fick en stor sten falla från mina axlar.

Status är följande:
Min sambo är 36veckor gravid
Jag jobbar 50-60 timmar/veckan
Hallen och korridoren är det som syr ihop hela övervåningen. Ska vi renovera där så ska det göras nu eller om 2-3 år. Vi vill inte behöva bo i det kaos som uppstår när man renoverar "navet".

Så på torsdag tar vi in på hotell i 10 dagar. Först snickare som kör på 3dagar och sen tar målarna vid. Vilket innebär att vi kan fokusera på att bara stressa ner inför det som komma skall!

Eftersom jag har svårt att släppa kontrollen är detta ett stort beslut för mig! Killarna som kommer är folk jag jobbar med dagligen så jag vet vad de går för! Ska bli så skönt att få klart detta!
Klokt!
 
erik_n skrev:
Idag har jag tagit ett beslut som fick en stor sten falla från mina axlar.

Status är följande:
Min sambo är 36veckor gravid
Jag jobbar 50-60 timmar/veckan
Hallen och korridoren är det som syr ihop hela övervåningen. Ska vi renovera där så ska det göras nu eller om 2-3 år. Vi vill inte behöva bo i det kaos som uppstår när man renoverar "navet".

Så på torsdag tar vi in på hotell i 10 dagar. Först snickare som kör på 3dagar och sen tar målarna vid. Vilket innebär att vi kan fokusera på att bara stressa ner inför det som komma skall!

Eftersom jag har svårt att släppa kontrollen är detta ett stort beslut för mig! Killarna som kommer är folk jag jobbar med dagligen så jag vet vad de går för! Ska bli så skönt att få klart detta!
Är likadan, skall göra allt själv ! Men man måste f-n släppa lite på sitt kontrollbehov och lita på sina medarbetare/snickare och varje gång jag gjort det har jag inte blivit besviken.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Även om de skulle bli en miss av en hantverkare så är familjen viktigast. Det är ju inget kul att sitta själv i ett perfekt hus....
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Helt rätt att ta in folk! 36 veckor, spännade!

Men, men, men har gubbarna kamera? Vill ju ha dagliga updates!

:)

/J
 
  • Gilla
stice och 2 till
  • Laddar…
erikssonjorgen skrev:
Helt rätt att ta in folk! 36 veckor, spännade!

Men, men, men har gubbarna kamera? Vill ju ha dagliga updates!

:)

/J
3:e gången nu! Lika spännande denna gång! Räknar kallt med en 3:e dotter! Har ju planerat för 30kvm badrum i källaren, dubbla beredare osv ;)

Nu ska vi inte tro att jag släpper taget helt! Hotellet ligger 1km från huset så jag kommer åka förbi varje dag och fota progressen!
 
  • Gilla
Krister.J
  • Laddar…
Igår kväll blev jag klar med microliten i taket och smygarna. Så nu ska det bara innerhörnen fogas samt dörr och fönster ska maskeras lite noggrannare. Så ikväll blir det målning!
 
erik_n skrev:
Ja, vattenvärmen slår av på vår-sommar-höst. Då kan det vara trevligt med lite komfortvärme på klinkern :)
Önskar jag tänkt på det då jag gjöt golvvärme i badrum, toa och hall! Fjärrvärmen ger noll värme i princip på sommaren och det är en fröjd då det blir kallt ute och golvvärmen får börja jobba!

Varför sa du inte detta för 2 år sedan?
 
  • Gilla
berne88 och 1 till
  • Laddar…
lorens skrev:
Önskar jag tänkt på det då jag gjöt golvvärme i badrum, toa och hall! Fjärrvärmen ger noll värme i princip på sommaren och det är en fröjd då det blir kallt ute och golvvärmen får börja jobba!

Varför sa du inte detta för 2 år sedan?
Sorry, ska ha lite mer framförhållning nästa gång ;)
 
  • Gilla
stice och 2 till
  • Laddar…
Foga hörn och en strykning till. Sen klart för avtäckning och listning!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.