Låt en robot städa ditt hem

powerbote.png

Många tycker att städning är bland det tråkigaste som finns - och nog finns det roligare saker att spendera tid på. Med Samsung Powerbot VR9000 förkortar du städtiden rejält. Robotdammsugaren är både fräck till utseendet, och smartare än någonsin. Med hjälp av ett smart navigeringssystem och sensorer som minimerar antalet döda vinklar, navigerar roboten säkert i ditt hem. Dessutom har den 60 gånger bättre sugkraft än Samsungs tidigare modeller.

Nu har du chansen att få hem en!

Totalt värde cirka: 8 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av en Powerbot VR9000.

Fråga: Vad innebär Point Cleaning?
Svaret hittar du här:

1. Att roboten kan rengöra sig själv
X. Att du med hjälp av en laserpekare kan peka ut platser som du vill att roboten ska städa direkt
2. Att roboten själv kan räkna ut vilka utrymmen som tenderar att bli lite smutsigare, och besöka dem oftare

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 februari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Samsung. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Samsung för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Kim_Mariam och 3 till
  • Laddar…
Svar X

Eftersom det visade sig att vår Elextrolux UltraOne inte riktigt var avsedd för att dammsuga slipdamm och nu stänger av sig själv efter 10-15 minuter p.g.a. överhettning tar det lääänge att komma runt hela huset då dammsugaren måste svalna några minuter där emellan... Att kunna presentera denna lilla manick här hemma skulle väl kanske få min något stukade gloria (p.g.a. att jag sabbade den befintliga dammsugaren) lite mer på rätt...
 
Svar: x
Med tre småungar plus tusen andra projekt, behöver vi hjälp med att skapa tid.
Bara det faktum att den vanliga dammsugaren kan få en mer "används sällan"-plats, skulle vara värt mycket. Just nu står den allt som oftast framme och väntar på att någon ska använda den, vilket händer för sällan.
Teknikintresset gör också att det ska bli spännande och se hur "smart" den är.
 
Svar: X

Med en grabb på snart 7mån och 3st långhåriga katter så skulle vi behöva dammsuga betydligt oftare än vad som faktiskt hinns med.
Detta maskin skulle vara perfekt att kunna sätta igång när man är ute och går med vagnen!
 
Svar: X
Med en hund som jag trots idoga försök försökt lära städa under flera år inser jag att en robotdammsugare är lösningen. Trots att jycken går hemma hela dagarna vägrar hon befatta sig med dammsugaren. När jag tar fram den springer hon ut genom hundluckan. Får anse det vara ett svårbotat fall av dammsugarfobi.
Själv tycker jag dammsugning är så urbota trist att jag lyckligtvis inte behöver utsätta hunden för detta trauma alltför ofta.
En robotdammsugare skulle göra mitt städande till en dröm. Stäng in den i ett rum och gå för dagen. Huset hålls rent och jycken slipper se mig ta fram monstret ur städskåpet.
 
Redigerat:
Svar: X.

Fem barn, tre katter, två tidsoptimistiska föräldrar och en hund i gammalt hus med pågående tillbyggnad:

Det vore gott
med en robot
så vi fick städat nått!

För övrigt fyller jag år fredagen 13 februari - ett tecken tycker jag ;)
 
Redigerat:
Svar X

En robot lär vara mycket roligare (och noggrannare) än städerskan...
 
Svar X

Som ensamstående pappa utan barn är det svårt att få tiden att räcka till. Det vore det trevligt med en sambo, som ser huset inte övergår till ett damm-bo...

(alternativt "En robot som suger är det enda som duger")
 
Bygger nytt hus på västkusten och har länge tittat på en robotdammsugare skulle vara skoj att få chansen att köra med det bästa...
 
Svar X

Med en dammsugare hemma som sjunger på sista versen hade ju denna varit perfekt. Men småbarn hemma är det alltid smutsigt och tänk vad skönt att få komma hem till ett städat hem. Så slipper vi lägga tid varje kväll på att städa. Har man hus behöver man ju tid till annat.

Dessutom skulle lillgrabben mata robboten varje dag när han äter (tappar mat på golvet) så robboten hade aldrig gått hungrig i vårat hem. Hen hade fått kärlek, mat och damm.

Har själv astma så ett rent och dammfritt hem är ett måste för att slippa andas tungt.
 
Svar x

För husfridens skull ;)
 
Svar X
Motivering:
Inga konstigheter egentligen. Två barn + nybyggd sandlåda = kilovis med sand dras in i hela huset. Har inte lyckats få frun gå med på en robotgräsklippare eftersom jag sköter gräsklippningen. Övertygande måste bli enklare om hon ser förträffligheten med en robotdammsugare :)
 
Svar:
X

Motivering:
Eftersom jag är singel i ett stort hus som jag nyligen flyttat till så är man kanske inte alltid så noggrann som man borde vara med dammsugning. Särskilt då jag bor med min bengalkatt Amira som fäller och dessutom är rädd för dammsugare.
Med den här dammsugaren så tror jag hon hade blivit nyfiken och när den även har en laserpekare som är Amiras älsklingsleksak ja då måste hon bara gilla den!!!
När jag flyttade in i November hade jag en målning i vardagsrummet som var lite för gammaldags för mig så jag slipade och målade om som mitt första husprojekt. Det jag inte tänkte på vara att det dammade helt förfärligt och när jag använde min nyinköpta Electrolux Ultrasilencer så tog det inte lång tid förrän motorn havererade. Så här i efterhand har jag förstått att det inte är det smartaste att dammsuga slipdamm, så nu står jag utan dammsugare.
Men lika glad är jag för det men gladast är nog katten..........laaa laaa lalalalala laa laa laa........:)
 
Svar:X
Powerbot tar hand om sig själv och är utan sladdar
Åker till och med på egen hand och laddar
Städar utan gnäll
Verkar vara snäll
Skulle bli en bra familjemedlem nu när vi köpt ett nytt hus...
 
Svar: X

Motivering:
Jag har två hundar som lömskt kamouflerar lera, sand och ömse skit med sin päls, sedan smugglar dom in detta i huset och släpper av det på väl valda ställen. En dammsugarrobot skulle samtidigt som den suger upp smutsen mota in de två rackarna i ett hörn där de får sitta och skämmas.
Utöver detta skulle jag med en robot kunna förpassa "The Future" som ICA-Stig lurade på mig för några år sedan till övervåningen och lite enklare uppgifter, såsom suga upp strumpludd och navelludd efter vägen mellan sovrummet och duschen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.