Dina grannar måste hata dig.
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Vad har jag gjort nu?
 
Renoverat en lägenhet under två års tid. Jag gissar att ni har dammat, borrat, bilat, blandat spackel, hamrat, sågat, sprungit i trapphuset, haft en container på gatan och så vidare under tiden.
 
Du tänkte så, man får ju se till att göra det som låter på dagtid när folk är på jobbet, dessutom var det mest sådant första halvåret när vi bilade ut golvet, sedan en del i våras när vi höll på och bila i badrummet. Under dessa två år har dessutom fyra lägenheter till bytt ägare och renoverats, så det är väldigt svårt för grannarna att avgöra vem som väsnas just nu :D

Grannen ovanför slagborrar som bäst nu, skönt att höra :D Ännu skönare att veta är att de nu kommer fixa det läckage som upptäcktes tidigare, hoppas bara det inte börjar rinna ner flytspackel när deras hantverkare ska fixa nya badrumsgolvet :D
 
Funderar på spont på alla plana ytor i köket inklusive köksön, vad tror ni om det?

spont.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O
blir lätt en lantlig känsla... Men är det den känslan du vill ha så ja, då blir de bra!
Men det är bara vad jag tycker...
 
Det går sakta framåt, den gamla sneda gasledningen ställer till problem.
DSC_0175.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi får vara noga med fiberremsa etc där massiva vägen möter den reglade så det inte spricker där
DSC_0177.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut (y)
Är badrummet helt klart nu när ni har börjat med annat ?
 
Vi har spontat på våran köksö. Med småbarn som sitter där blir det en massa kladd och spontat är inte kul att torka av. Bara ett lite tips :)
 
SC Aero skrev:
Ser bra ut (y)
Är badrummet helt klart nu när ni har börjat med annat ?
Haha, nej :D Vi har bara tröttnat :D Faktiskt inte gjort ett skit på badrummet :p VI får väll återuppta det snart, planen är att göra klart det som behövs innan golvläggarna kan komma och lägga furugolvet. Det är ju bara duschdörrar, duscharmatur, kommod etc kvar så det kan man göra när som helst egentligen. Det stora som är kvar i badrummet är ju gjuta bänkskivor

johel572 skrev:
Vi har spontat på våran köksö. Med småbarn som sitter där blir det en massa kladd och spontat är inte kul att torka av. Bara ett lite tips :)
Jobbigt att man ska behöva tänka på att det ska vara praktiskt också :/ Får se hur vi gör
 
AndersMalmgren skrev:
Funderar på spont på alla plana ytor i köket inklusive köksön, vad tror ni om det?

[bild]
Alla plana ytor, är det på alla väggar, från golv till tak?

Jag gillar spont i köket, men sedan handlar det ju om helheten, hur det passar in med allt annat.
 
Nej, jag var lite otydlig :D Förutom köksön är det egentligen bara tre ytor till och det är sidorna på överskåpen vid köksfläkten samt vänstersidan på högskåpen

På förra bilden går sponten ner till golvet, självklart ska den enbart gå lika långt som sockeln
Visa bilaga 131755

Högskåp och överskåp (Ugn och micro i första skåpet, kyl frys i andra)
Visa bilaga 131756

Till höger om högskåpen är vardagsrummet och där ska vi bygga en vägg istället för att ha spont/täckskiva
Visa bilaga 131831

Just nu är vi lite oeniga om överskåpen, tjejen tror det blir för mycket spont och svårt att hålla rent från matfett medans jag tycker det inte blir enhetligt och köra slätt där men spont på högskåpet.

Luckorna är av spegeltyp
Visa bilaga 131828
 
Det blir nog bra vilket ni än väljer vad gäller överskåpen. Fördelen är kanske att det ser mer arbetat ut (för den som är detaljmänniska) och då nackdelen att det blir svårt att hålla rent. Må bäste man/kvinna vinna. :D

Heidi Mikalsen satte spont på sidan på överskåpen, ni kanske kan höra med henne om hon tycker det är svårt att hålla rent. Hon är medlem här. Så här ser det ut hos henne http://www.byggahus.se/kok/byggde-stort-lantkok-for-100-000-kr

spontsidan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tackar Marlen, hon har även skrivit i kommentarerna

edit: Det blir alltid kvinnan som går vinnande ur en sådan fight :p
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.