Hur fungerar zipaboxen för er? Har varit bortrest ett par veckor och läser på zipato forumet att det har varit stora problem. För mig har det fungerat bra men vågar inte göra några ändringar nu för man vet ju inte om det fungerar efteråt.
 
Nu funderar jag på tidigare inlägg i tråden där någon sa att man inte kan ha tid i IF regel men det har ju jag haft och allt fungerar bra tills igår då slutade regler med tid att fungera :banghead:
Är det fler som har samma problem eller har någon ide om hur jag skall lösa mina problem.

Jag fortsätter att fundera men hur kan ett sådant problem uppstå utan att man laddar upp ny mjukvara och att en sådan regel ligger ju internt i boxen utan koppling till zipatos server.:mad::mad:
 
Redigerat:
Asterix_Thn skrev:
Jag hittade lite mer info: [länk]
Den informationen bekräftar väl både att det fungerar och att momentan brytning funkar?
Tack Asterix för info, om än lite sent för min del nu, den infon har då jag aldrig sett tidigare.
Jag hade nog då valt en annan väg med mina val av switchar. På de trappkopplingar jag har idag har jag valt Fibaro (vilka nu blivit säljstoppade pga dålig isolation), just på grund av trappkopplingens normala uppbyggnad och de pissigt små terminalerna på Aeon switchen (den enda biten jag inte gillar med dem).
Å andra sidan kan jag inte påstå att jag är missnöjd med Fibaro-puckarna, men vill heller inte se att man inget får ut något på försäkringen vid en ev. olycka.
 
Tomas Andersson skrev:
Får man pusha sin länk till hur allt började för mig med renoveringen


[länk]
Klart man får (enligt mig iaf). Men man kanske skall se över stavningen också både i inlägg och film.
För någon hade ju "släckt". Men det fixade sig i filmen, så det lyser igen, då någon "sätt" på den igen.
Å andra sidan väldigt kul film, så tack för länken. Saknade dock fortsättningen, eller missade jag något för att komma vidare? Fanns ingen Z-wave i del 1 (vilket är förståeligt).
 
Qunaki skrev:
Klart man får (enligt mig iaf). Men man kanske skall se över stavningen också både i inlägg och film.
För någon hade ju "släckt". Men det fixade sig i filmen, så det lyser igen, då någon "sätt" på den igen.
Å andra sidan väldigt kul film, så tack för länken. Saknade dock fortsättningen, eller missade jag något för att komma vidare? Fanns ingen Z-wave i del 1 (vilket är förståeligt).
Är man dyslektiker (inget skämt) så är man. Tror jag kan se logiskt schema i huvudet lite längre än snittet. Man får inte allt i livet.
Tack ändå men det har tyvärr gått mer än tre timmar nu så jag kan inte redigera inlägget
 
Qunaki skrev:
Tack Asterix för info, om än lite sent för min del nu, den infon har då jag aldrig sett tidigare.
Jag hade nog då valt en annan väg med mina val av switchar. På de trappkopplingar jag har idag har jag valt Fibaro (vilka nu blivit säljstoppade pga dålig isolation), just på grund av trappkopplingens normala uppbyggnad och de pissigt små terminalerna på Aeon switchen (den enda biten jag inte gillar med dem).
Å andra sidan kan jag inte påstå att jag är missnöjd med Fibaro-puckarna, men vill heller inte se att man inget får ut något på försäkringen vid en ev. olycka.
Det är G2-modellen som har denna funktionen om jag förstått rätt, så den kanske ändå inte fanns tillgänglig när du gjorde ditt val, så du gjorde troligen rätt med de förutsättningar som fanns då.

Jag instämmer HELT när det gäller anslutningsterminalerna! Ofattbart små! Man får ju in en 1.5m2-kabel om man håller andan under tiden man gör det! :)
 
Visst kan man undra!
Jag blev ju helt förvirrad som nybörjare, då jag i princip "plankade" ett exempel från Vestenet rakt av och det inte fungerade. :) Jag fick ju börja testa regeln steg-för-steg innan jag hittade problemet, vilket förvisso hjälpte mig att komma en bit på min inlärning. Man blir ju oftast duktigare på saker som krånglar än de som bara fungerar. :)
 
Hej!

Harkopplat en Fibaro RGBW modul som dimmer till ett Meanwell LCM60, efter lite krångel med parametrar och växlande mellan nytt och gammalt interface så har jag fått det att fungera. Och det det fungerar riktigt bra förutom att 100% är släckt och 0% full fart.
Någon som ha bra koll på parametrarna om det är något där som spöker eller vad kan det vara? Har växlat poler på dimmeringången och matning utan skillnad.
 
Hej på er

Jag lite kluven på varför lampan inte vill tändas..
Vanlig wall-plug Nexa EYCR-2300. Fungerar klockrent att manuelt tända och släcka både via dashboard och via appen i telefonen. Men detta med regler.....ja... det blir väl bättre med tiden. Men en grundguide skulle inte skada!


lampatänds.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jewhan Linder skrev:
Hej på er

Jag lite kluven på varför lampan inte vill tändas..
Vanlig wall-plug Nexa EYCR-2300. Fungerar klockrent att manuelt tända och släcka både via dashboard och via appen i telefonen. Men detta med regler.....ja... det blir väl bättre med tiden. Men en grundguide skulle inte skada!


[bild]
Vad är det du vill åstadkomma? Som du konfigurerat, tänder sig lampan 2 minuter över ett på natten och lyser i 20 sekunder, om jag inte tar helt fel. Är du verkligen uppe och kollar det? :)

Edit: Såg tiden för inlägget och konstaterade att du faktiskt VAR uppe strax efter ett i natt. :x
 
Redigerat:
Asterix_Thn skrev:
Vad är det du vill åstadkomma? Som du konfigurerat, tänder sig lampan 2 minuter över ett på natten och lyser i 20 sekunder, om jag inte tar helt fel. Är du verkligen uppe och kollar det? :)

Edit: Såg tiden för inlägget och konstaterade att du faktiskt VAR uppe strax efter ett i natt. :x


Hehe, det hör inte till vanligheten att lampan ska vara tänd 20 sekunder mitt i natten. Själva tiden ska ändras men satte detta för att se så att regeln skulle fungera mendet gjorde den inte. Provade flera varianter men ingen som ville starta alls.
 
Jewhan Linder skrev:
Hehe, det hör inte till vanligheten att lampan ska vara tänd 20 sekunder mitt i natten. Själva tiden ska ändras men satte detta för att se så att regeln skulle fungera mendet gjorde den inte. Provade flera varianter men ingen som ville starta alls.
Prova med att ta bort "wait" och släckningen till att börja med, det har varit trassel med "Wait" under veckan.
 
Satte den såhär istället. Ändrade tiden till 9 12.
Syncade. Väntade ett par minuter... Lampan fortfarande släckt.

Screenshot_2015-01-16-09-12-06.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag är tom på idéer, dom "tunga" här i forumet får komma med nya tips.
(Du har väl rätt tid i boxen?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.