D09
Var ute och kollade var huset tomten..

Såg okej ut. Lär ha en vindplåt m.m mindre imorgon... Hela skiten böjde upp sig och ville bara släppa men det var ganska ... Böjbart ha ha

Grannens gran lutar gaaanska nära elledningen i byarna =P

Undrar om man ska passa på att skjuta lite luftgevär :)
 
Mikael_L
D09 skrev:
Undrar om man ska passa på att skjuta lite luftgevär :)
Passa dig, i motvind så kanske du skjuter dig själv. ;)
 
  • Gilla
hantverkare1 och 2 till
  • Laddar…
D09
Ha ha sant

Blir värre .... Och värre :/

Entretaket har släppt delvis och hänger ner och det brötade till rejält på taket lät det som men jag går fan inte ut nu ha ha
 
Vi fick en vindskiva flygandes ned på taket mellan husen, och fick skruva ihop vedboden som började försöka fly. Vi hoppas på att det räcker för ikväll. Det brakar på rätt bra. Blir öronproppar för att få en endaste blund inatt utan att noja loss på huset och bilen och uh.
 
Kollade precis på de tak jag kan se utan att gå ut och vindskivan på förrådet fladdrade rätt friskt.
 
P
Varit ute och flyttat undan lite vit mögel som traktorn lagt av på min infart. Varför kan de inte släppa av lasset lite tidigare. Känns lite grann som "Den dj**la 08:an kan få skiten" :thumbdown: Tilläggas kan att jag aldrig haft ett telefonnummer som börjar på 08 :cool:

I övrigt börjat fundera på att installera en kamin i vardagsrummet. Just nu står det bara fyra kartonger med böcker just där. Tidigare var det 45. En liten braskamin som värmer skorstensmuren är nog inte helt fel i alla fall.
 
MathiasS skrev:
Jag tycker ju egentligen att det är rätt kul med "väder" men jag får erkänna att det är rätt skönt att bo på östkusten....
Ni kommer nog inte att bli lottlösa.
Vänta bara :p
 
Redigerat:
Helsingborg just nu. Det tar i lite grand.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
p.lundgren skrev:
...
I övrigt börjat fundera på att installera en kamin i vardagsrummet. Just nu står det bara fyra kartonger med böcker just där. Tidigare var det 45. En liten braskamin som värmer skorstensmuren är nog inte helt fel i alla fall.
Vart tog de andra böckerna vägen?
Du tänker väl inte elda med dem :confused:
 
Hur mycket kan 3-glas rutor bukta innan dom spricker? Hela kåken vibrerar i byvindarna. Börjar bli seriöst orolig.

42m/s i byvindarna uppe på pylontopp på Uddevallabron just nu!
 
P
KOW du kan vara lugn. Böckerna är bara flyttade till en bättre förvaringsplats än vardagsrumsgolvet. En del av dem söker dessvärre nytt hem. Dock inte de på bilden 2015-01-10 13.58.51_red.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Du behöver knappast oroa dig vectrex. Huset håller!
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Ok... Kunde inte hålla mig och tog ett snabbt varv.. Kom ju knappt ut genom dörren när vinden låg på ha ha

De stora granarna var riktigt mesiga i vinden ;)

Har lite o fixa med imorgon iaf..
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
p.lundgren skrev:
KOW du kan vara lugn. Böckerna är bara flyttade till en bättre förvaringsplats än vardagsrumsgolvet. En del av dem söker dessvärre nytt hem. Dock inte de på bilden [bild]
Seriös litteratur ser jag.
Bara nobelpristagare. Är du en sån där kultursnobb ;)

Snyggt golv för övrigt. Vitvaxad ek eller ask?
 
P
Nobelpristagare läser jag inte av princip (alla fall inte litteraturpristagarna) eftersom deras historier håller för låg kvalitet. :)

Tack! Golvet är nog ett billigt laminatgolv från Rusta:surprised: som de flesta golven i huset. Tror det ska föreställa ask. Ytan är snygg men tyvärr är underarbetet dåligt så golvet sviktar lite och har dessvärre glidit isär på några ställen.

Min plan just nu är att bryta upp laminaten och se hur det ser ut under. Är det ok så lägger jag ett "bättre" golv och installerar en lätt kamin. Är det inte ok, så river jag upp allt inkl trossbotten, fixar till torpargrunden under med plast och allt och bygger ett fundament att ställa en tung kamin (kakelugn) på innan jag isolerar trossbotten och lägger ett riktigt furugolv med minst 32 mm tjocklek. Det är det roliga med hus, minsta projekt leder alltid till mer arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.