Rätt svar är: 10,4 L

Vi har råkat ut för äkta hussvamp. Vi har fått sågat upp och grävt ur hela vardagsrummet. Kommer även att få såga upp och gräva ur kök o badrum. Detta upptäcktes den 11 november så vi bor i en byggarbetsplats.

Tyvärr så ersätter inte mitt försäkringsbolag en endaste krona :(

En avfuktare kanske kan hålla svampen borta i framtiden.
För detta vill jag INTE vara med om igen.

Så denna avfuktare till krypgrunden skulle göra så mycket för oss.



DSC_0714.jpg
 
Svar är X. 10,4 liter.

Jag skulle vilja vinna denna till mina barns pappa. Vi ska tyvärr separera då vi ej kan leva tillsammans och detta är en förlust i sig. Nu flyttar han till ett hus med just krypgrund där besiktningskvinnan sa att det är risk för fukt i grunden. Detta är vad mina barn skulle behöva för att jag ska kunna må bra där dom ska bo tillsammans med sin far när dom inte är med mig. Att inte ha sina barn jämt måste gå mot alla inre lagar som finns och att inte kunna se efter dom.
Att kunna ge detta till mina barn och deras pappa skulle betyda extremt mycket för mig. Jag håller tummar och tår att tomten är snäll emot mig i år. Då skulle jag kunna sova gott om nätterna även när barnen är borta då jag ej behöver oroa mig för fukt och alla besvär de kan ge.

mvh jessamy_@hotmail.com
 
Svar X 10,4 liter

Nu har jag gjort allt utom att sätta in en avfuktare. Grus.plast undetryck och frånluftsfläkt. Nu har jag inte råd med en avfuktare så det skulle vara hängslena som håller uppe livremmen. Kanske jag då blir vida överlägsen både Antcimex och min f.d. man, fast jag nöjer mig med att det blir torrt efter alla dessa år.
 
Rätt svar är X 10,4 liter.

Avfuktare för krypgrunden på mitt tre år gamla hus står på min attgöra-lista. Vad jag inte vet är vilken temperatur jag har när det är som kallast, dvs alltid över +5 grader eller ej. Detta håller jag nu på och mäter för att se vilken avfuktare jag behöver som klarar lägre temperaturer. Vad händer med en avfuktare som har ett arbetsområde över 5 grader om det blir minusgrader? Går den sönder?

Bengt Holmgren



Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om maxad avfuktare till krypgrunden

[bild]

Med fuktsensorn i en lös display gör Wood's nya avfuktare, TDR28FS, livet med krypgrund betydligt enklare eftersom du lätt kan läsa av och ställa in önskad luftfuktighet. Wood's TDR28FS är utvecklad för kalla och uppdelade krypgrunder och säkerställer jämn avfuktning i hela utrymmet. TDR28FS har en kraftfull luftgenomströmning och mycket hög kapacitet.

Denna kraftfulla och lättanvända avfuktare har en digital fuktsensor, slanganslutning och en termostatstyrning som gör den lämplig för kalla utrymmen. Och nu har du chans att göra den till din.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur stor tank har TDR28FS?
Svaret hittar du här: www.woods.se

1. 7,9 liter
X. 10,4 liter
2. 9,3 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Woods. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Woods för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: X, 10,4 liter

Både min familj och min mögelangripna källare från 1918 känner ett stort ha-begär när vi tänker på denna stöddiga, mäktiga pjäs som skulle bli vår lojala vän under många år framöver! :wow:(y)
 
Redigerat:
Svar: X 10,4.

Vårt hus från 1909 som köptes för två år sedan mår inte så bra för tillfället. Jordkällarlukten som kom i höstas visade sig vara en kraftig fuktskada på syll, golvbjälklag och trossbotten i ena hörnet på huset. Detta sågs efter att jag bilat mig fram genom stenhård jord ca 10-12 meter. Höjd mellan mark och trossbotten låg som lägst på ca 10cm. Inte riktigt krypbart. Syllen (nedersta timmerstocken) måste bytas, golvet (bjälklag, isolering, golvspånskivor, trossbotten) inklusive det fina furugolvet som ligger i tre rum i fil måste bort och göras om, dräneringen runt hela huset måste göras om och klimatet i grunden måste åtgärdas. Perfekt när man fullkomligt badar i pengar som småbarnsförälder.... Detta skulle minska utgifterna på kort sikt och grundklimatet och del av huvudvärken på lång sikt.
 
Svar: X 10,4.

En TDR28FS från WOODS skulle sannolikt göra susen för min flickväns husgrund och minimera risken för nya rötangrepp. Med den teknik och elektronik som enligt beskrivningen finns i detta aggregat så synes TDR28S vara enkel att hantera, lätt att ställa in och tillräckligt kraftfull för att grund och trossbotten på flickvännens hus skulle kunna få ett bättre klimat.

Och jag tar här chansen att göra den till min :)
 
Som ny husägare känns denna avfuktare som en fantastisk försäkring att man inte får oväntade problem i grunden. En liten summa i förhållande till vad mögelsanering kan kosta.
Då kan jag lägga tid på min familj istället för att krypa under huset på kvällarna.
 
X10,4 liters tänk

Toppen vinst att hålla frukten borta
 
X. 10,4L

En fantastisk produkt att få bukt med envis fukt och lukt. En sådan här i min källare mina drömmar om natten skulle bli snällare.
 
Svar: X. 10,4 liter
Vi har köpt vårt drömställe på Öland förra året. Det är torpargrund på huset och det skulle kännas oerhört skönt att veta att grunden hela tiden är torr och att vi inte riskerar ohälsa pga ev. mögel där.
 
X 10.4
För att jag har byggt nytt hus och behöver avfuktare till kryptgrung
 
Vi har ett hus från 20-talet
Det kommer upp en källåder i källaren - vi har en "brunn" där åder kommer fram - den är ca 75*75*75 cm
Vi har haft huset i 4 år och under den tyden har vi haft en Woods DS som gått oavbrutet...
Nu börjar det bli dags för uppgradering - och jag tror/hoppas att det kan vara ett alternativ som kan hjälpa oss att förhindra skador på grund och golv...
*10,4 liter med lös digital display låter som en saga
En maxad avfuktare som vinst vore en lisa för själ, hus och plånbok
Pål
 
Svaret är X, 10,4liter.

En sådan skulle man behöva i den fuktiga krypgrunden. Men eftersom som jag och min sambo är arbetslösa så lär det dröja innan man har råd med en sådan.
 
Rätt svar är X 10,4 liter.

Hjälp att nå rimliga %-nivåer hade passat väldigt fint i en fuktig krypgrund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.