Status
Tråden går ej att kommentera.
injonil skrev:
Tänk även på de stackare som inte är lika händiga som vi här på byggahus-forumet, vad dåligt självförtroende de måste ha! ;)
Tack för smickret :)

Jag tycker tvärt om att de flesta av oss knappt verkar veta vad som är fram och bak på en hammare.
Varje dag ser jag mig omkring med förundran:
Hur fick jag köket (nästan färdigt) att fungera.
Står garaget (nästan färdigt) fortfarande upprätt :wow:

Men ja, självförtroendet är det inget fel på :cool:
 
  • Gilla
DeesL och 1 till
  • Laddar…
nu finns det ryskor också :)
ryska.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino skrev:
nu finns det ryskor också :)
Helt OK.
Det finns ju annat att göra än att prata :cool:
 
  • Gilla
DeesL och 1 till
  • Laddar…
I
http://www.svd.se/naringsliv/bransc...am-falld-for-lattkladda-olflickor_4123693.svd
Klädkoden borde kanske varit denna.
klädsel.jpg
Får inte kvinnor själva välja klädsel? Det finns ju de som tjänar stora pengar på sitt utseende och trivs med det.
Alla har ju inte valfrihet, men det är inte den gruppen som kritiseras, man undrar vart det barkar.
Själv tycker jag att kvinnorna, ( om det nu är det ), på bilden ovan förvandlats till anonyma barnproducenter.
 
Redigerat av moderator:
ion skrev:
Får inte kvinnor själva välja klädsel? Det finns ju de som tjänar stora pengar på sitt utseende och trivs med det.
Jo, men reklam får inte se ut hur som helst.
 
I
Man får gå långt tillbaka i tiden för att hitta en reklam som inte attraherar , och skulle man skulle det i många fall vara ett fall för jämo.
pilsner.jpg
julias.jpg
kork.jpg
heinkel.jpg
Jag skulle kunna hitta skäl att anmäla alla ovanstående bilder till någon förbjudande institution.
Kanske lika bra att endast tillåta text på reklamaffischerna.
 
Vad är din poäng?

Det finns de som tycker det är dumt med tuttar och underkläder på varenda reklampelare. Nu råkar de vara i majoritet, så det är förbjudet.

Du lever i en demokrati. Suck it up!
 
Vänta nu...underkläder är inte alls förbjudet på reklampelare...vänta bara tills lite närmare jul...(y) Jag tror inte ens tuttar är förbjudet...dock måste det vara i rätt kontext för att vara tillåtet.

Vi lever faktiskt i Sverige inte i dubbelmoralens USA...
 
I
Nyfniken skrev:
Vad är din poäng?

Det finns de som tycker det är dumt med tuttar och underkläder på varenda reklampelare. Nu råkar de vara i majoritet, så det är förbjudet.

Du lever i en demokrati. Suck it up!
Poängen är att jag inte vill ha ett förbudsland. Tycker man inte om en reklam behöver man inte titta på den, jag ger mig tusan på att de som är mest negativa är de som synat den mest.
Och som i artikeln om ölfesten, damerna som ställde upp visste säkert vad det innebar och hur mycket de fick för jobbet. Om sen manfolk inte kan hålla fingrarna i styr eller om de ser på servitriserna på ett olämpligt sätt så är det en annan sak.

Givetvis tycker även jag att man inte kan tillåta vad som helst men gränsen tycks flyttas längre ner för varje år som går. Internettreklamen på traktorer,köksprylal och allt annat upplever jag som precis lika störande som om det skulle vara en kurvig kvinna på bilden.

Och sen kan man vara ganska säker på att de kvinnor som idag skriker klä på er har i sin ungdoms dagar klätt sig lika utmanande som ungdomen gör på reklamaffischerna men kanske av en annan anledning.

Sen undrar jag om det verkligen är merparten som är emot, jag tror det inte.
 
Paxman skrev:
Vänta nu...underkläder är inte alls förbjudet på reklampelare...
"Varenda"
 
ion skrev:
Poängen är att jag inte vill ha ett förbudsland.
Nej, alla kan inte vara nöjda. Du får väl starta en folkrörelse för mer hud i tunnelbanan. :)
 
Nyfniken skrev:
"Varenda"
Vad menar du...?
 
I
Nyfniken skrev:
Nej, alla kan inte vara nöjda. Du får väl starta en folkrörelse för mer hud i tunnelbanan. :)
Det är väl i grund och botten så att vi tittar på det som intresserar oss, och är vi inte intresserade så kan det verka störande om vi inte kan ignorera det.
 
  • Gilla
DeesL
  • Laddar…
I
För att undvika missförstånd. Att vi som tycker det är bagateller med lite skinn, som nån uttryckte det,;) så finns det forskning i ämnet. Vi är inga snuskgubbar. Kvinnor och män tittar på detsamma.
BB9r9Mu.img.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BB9r7bP.img.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.msn.com/sv-se/ekonomi/te...en-–-resultatet-överraskar/ss-BB9yagh#image=4
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.