10,4 liter. Men det är smartare med en slang ner i dagvattenavloppet
 
Svaret är X, 10,4l.
Motivering: för att vår gamla avfuktare låter som f_n! Och med tre döttrar finns det alltid annat att prioritera än tystnad... Även om tystnad hade varit helt underbart!😜
 
Svar X 10,4l
Vi skulle bygga ut och göra platta på marken men golvet kom så högt över marken att det blir en krypgrund istället.
Avfukarare är då ett måste därför vill, vill, vill jag jättegärna vinna :D

www.byggforhalsan.se
 
Svar: X 10,4 liter

Då vi köpt ett hus som vi flyttar till inom kort, som har fukt i källaren skulle det vara underbart att vinna denna avfuktare!
Dräneringen blir en dyr affär då det inte fans någon firma i närheten som kunde ta jobbet, och snart är det jul och det riskerar att inte bli kul :(
Barnen sina klappar kommer få men jag och frun har inte råd!
Om vi vinner denna sak den under grannen kommer stå och källaren kommer torka bara tomten han orkar!
 
Hur stor tank har TDR28FS?
Svar. X. 10,4 liter

Vi har idag en Woods ds15 men den har ingen övervakning så igentligen vet jag inte hur torrt det igentligen är i krypgrunden. ( det känns verkligen torrt och sanden på plasten dammar)
Det skulle vara en väldigt bra/praktisk funktion med inbyggd fuktmätning.
Då slipper man köpa dyra fuktmätare😜
Mvh
Fredrik
 
Jag skulle vilja överraska min man, och vad vore inte bättre julklapp än en avfuktare!!!
Det är kärlek.
 
X är svaret 10,4 liter

Besiktningsmannen från försäkringsbolaget var och besiktades min krypgrund från 1907 och hans fuktmätare fick fullt utslag och nu måste jag åtgärda det och då pengar fattas till denna viktiga åtgärd hade jag blivit en mycket lycklig vinnare Med vänlig hälsning Mats
 
Svar X. 10,4 liter. Jag behöver den inte själv, men den skulle hjälpa min dotter och måg i deras hus; En perfekt julklapp, helt enkelt!
 
Svar X

Med en trygg grund kan man lägga energin på att planera annat.
 
Svar: X - 10,4 liter

Motivering: Med denna avfuktare skulle min egenkonstruerade "Vindsvaktenkopia" bli ännu bättre. Utöver fläkt och värmeslinga skulle jag aktivt kunna sänka luftfuktigheten för att motverka mögel på vinden. Tjoho!
 
Svar: x 10,4 l

Att slippa elda kaminen i tvättstugan för att slippa sura smutskläder och jordlukt ur rena kläder är en dröm som än så länge varit ekonomiskt omöjlig.
 
Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om maxad avfuktare till krypgrunden

[bild]

Med fuktsensorn i en lös display gör Wood's nya avfuktare, TDR28FS, livet med krypgrund betydligt enklare eftersom du lätt kan läsa av och ställa in önskad luftfuktighet. Wood's TDR28FS är utvecklad för kalla och uppdelade krypgrunder och säkerställer jämn avfuktning i hela utrymmet. TDR28FS har en kraftfull luftgenomströmning och mycket hög kapacitet.

Denna kraftfulla och lättanvända avfuktare har en digital fuktsensor, slanganslutning och en termostatstyrning som gör den lämplig för kalla utrymmen. Och nu har du chans att göra den till din.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur stor tank har TDR28FS?
Svaret hittar du här: www.woods.se

1. 7,9 liter

2. 9,3 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Woods. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Woods för att de sponsrar den här tävlingen.
X. 10,4 liter. Jag brukar få katter som går in under husgrunden,med en avfuktare kanske det blir mindre djur och svamp som trivs därunder.
 
Svar: X - 10.4 L

Nästa års projekt är att ta tag i den halvan av källaren som har "krypgrund" (jordgolv) idag.. det ska tas bort det översta skräp/jordlagret.. läggas på singel..plast och så installeras en avfuktare! Fukten har redan börjat äta upp vår board upp mot boendeytan så det känns som att vi är i behov av en avfuktare som denna, som klarar lite lägre temperaturer - och som kan hjälpa en att hålla koll på vår gamla grund!
 
Svar x 10,4l

Motivering: Skulle vara skönt att äntligen få torrt i grunden!
 
Svar : x
på tomten har vi en liten stuga 35 kvadrat med torpargrund , där skulle vi placera denna , den står på välldigt fuktig mark alldeles utmed vattnet ,,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.