krister ekberg skrev:
Jag har!
Fungerar det bra?
 
Nyfniken skrev:
Fungerar det bra?
Allt är relativt ;)

Den fungerar men det finns ju inget riktigt stöd för den. Dvs den dyker inte upp i energi delen av hc2:an.
 
hek skrev:
Haha! Jo, man kan nästan tro det.

Har någon redan skrivit om det här?
Halva tråden skulle jag tro.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
krister ekberg skrev:
Allt är relativt ;)

Den fungerar men det finns ju inget riktigt stöd för den. Dvs den dyker inte upp i energi delen av hc2:an.
Vad kan man då ha den till?
 
Nyfniken skrev:
Vad kan man då ha den till?
Du kan fortfarande se hur mycket energi som huset förbrukar. Men du ser det inte genom dom flashiga graferna i HC2.
 
Nyfniken skrev:
Halva tråden skulle jag tro.
Oj, jag har visst missat några sidor :surprised:
 
Zipabox ska tydligen få fullt stöd för northq samt en helt ny graf widget i nästa UI som släpps "soon".
 
snowballtwo skrev:
Kan man läsa mer om detta någonstans? Försökte googla, men hittade inget av värde.
Hittar ingen information men de berättade det för mig när jag träffade dem på en mässa. De kommer troligen även med en kontroller
 
  • Gilla
snowballtwo och 1 till
  • Laddar…
Kan någon förklara nedanstående kopplingsschema för mig? Det kommer från Fibaros Advanced user guide.
Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den antyder att man kan använda bruten fas istf Sx till ingångarna S1 och S2. Men det står inget om det i manualen till dimmern. Är det möjligt så skulle det förenkla en hel del koppling här hemma.

Sciemniacz betyder dimmer enligt Google translate.
 
Nyfniken skrev:
Kan någon förklara nedanstående kopplingsschema för mig? Det kommer från Fibaros Advanced user guide.
[bild]
Den antyder att man kan använda bruten fas istf Sx till ingångarna S1 och S2. Men det står inget om det i manualen till dimmern. Är det möjligt så skulle det förenkla en hel del koppling här hemma.

Sciemniacz betyder dimmer enligt Google translate.
HMMM....

Det betyder ju att du kör in 230v på S1 och S2. Har de tagit bort Sx? Vad är det som blir förenklat? Det ända är att det blir en tåt mindre per knapp. Och det blir det ju ändå inte iom att du ska dra den vidare.

fibaro.JPG
 
Redigerat:
matsv skrev:
Det betyder ju att du kör in 230v på S1 och S2. Har de tagit bort Sx? Vad är det som blir förenklat? Det ända är att det blir en tåt mindre per knapp. Och det blir det ju ändå inte iom att du ska dra den vidare.
[bild]
I köket har jag en trappkoppling. Mellan dessa går två trådar.

Om jag kan koppla med fas som signal i stället så kan jag byta till en kronbrytare utan att behöva byta två ledare mot tre.
 
Nyfniken skrev:
Har du varit utomlands hek?

Jag fattar fortfarande inte hur t.ex. Qubino kunnat klara CE- märkningen: "Produkten saknar märkningar för spänning, ström samt strömart (EN 60669-2-1, punkt 8)"
För att få CE-märka en produkt så behöver du inte bevisa något i förväg. Du ska inom skälig tid kunna uppvisa dokumentation som styrker att du följt CE-märkningskraven. D.v.s. att det är fullt möjligt för oseriösa företag att sälja CE-märkta produkter så länge de inte behöver bevisa att de följt kraven för märkningen.
 
Är min Vera 3 död?
Insåg i morse att inget fungerar här hemma ;) Startat om, dragit ut sladden, men kommer inte ens åt gränssnittet via webbläsaren. Följande visas:

död.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.