Hoppas på en snabb åtgärd från Fibaros sida så vi får godkända ersättningsprodukter.
 
Fibaro måste lära sig att inte slafsa fram lösningar, varesig på elektronikområdet eller programvaran.
 
Mer tid till utveckling, mindre till reklam... ;)
 
A
Snabb åtgärd och Fibaro i samma mening känns ganska motsägelsefullt.
På sätt och vis tycker jag att det här är bra. Fibaro har ju länge ignorerat alla rapporter från användare som uttrycker bekymmer över att deras wallplugs och reläer smälter och ryker. Kanske det här kan få dem att ta det på allvar?

Ni som har produkter från Fibaro, har ni försökt returnera dem till de svenska återförsäljarna? Går det smärtfritt eller blir det en massa tjafs?
 
Redigerat av moderator:
Vad gäller i sådana här reklamationsärenden....
- Full återbetalning inom viss tid från köp?
- Reducering av återbetalningsbelopp om artiklar är använda?
- Finns det åldersfaktor där reklamationsrätten förfaller?
- ....

Kan inte annat än att tycka lite synd om våra leverantörer såsom m.nu ...
 
Kan inte påstå att jag läst många rapporter om Fibaro-relän som smälter eller ryker. Har sett en bild på en Fibaropuck som smält men utan förklaring om varför. Länkar?
 
aldrigklar skrev:
Snabb åtgärd och Fibaro i samma mening känns ganska motsägelsefullt.
På sätt och vis tycker jag att det här är bra. Fibaro har ju länge ignorerat alla rapporter från användare som uttrycker bekymmer över att deras wallplugs och reläer smälter och ryker. Kanske det här kan få dem att ta det på allvar?

Ni som har skräp-produkter från Fibaro, har ni försökt returnera dem till de svenska återförsäljarna? Går det smärtfritt eller blir det en massa tjafs?
Hade inget problem att reklamera min wallplug till m.nu. Pengar tillbaks om jag önskade. Köpte lite annat istället... :)
 
A
Har tyvärr inga länkar till hands men jag har tidigare sett flera stycken på olika forum.
Jag har flera Fibaro wallplugs, några har pajat helt och några blir så varma att jag inte längre vågar använda dem.
I samband med att jag kopplade ur dem sökte jag runt efter motsvarande historier kring reläerna och hittade några. Just nu sitter jag med olika Fibaro-prylar för flera tusen som jag inte kan eller vågar använda. Känns sådär :(
 
Redigerat av moderator:
A
jocke4u skrev:
Vad gäller i sådana här reklamationsärenden....

Kan inte annat än att tycka lite synd om våra leverantörer såsom m.nu ...
Håller med. Har köpt från flera av dem och alla har varit suveräna.
Hoppas att Fibaro är hjälpsamma gentemot leverantörerna i det här ärendet.
 
Redigerat av moderator:
aldrigklar skrev:
3Just nu sitter jag med olika Fibaro-prylar för flera tusen som jag inte kan eller vågar använda. Känns sådär :(
Mega-sunkigt faktiskt. Reklamera de som går reklamera antar jag.
 
Och den fina China Export märkningen förvillande lik vår CE på grejerna, eller är det där bara en myt?

untitled.png
 
Nu är det ju så att att produkterna inte är ok på grund av felaktig konstruktion men det blir ju inte bättre av att det verkar råda ganska mycket 'friskt kopplat hälften brunnet' mentalitet när man läser trådar med frågor om hur man kopplar in grejerna (inget illa ment här, jag är likadan själv).
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Man kan ju undra vad det är som skiljer vårt ESV gentemot andra länders motsvarighet. Genomförs inte samma rigorösa tester i andra EU-länder? Är kraven så olika på en produkt om man sitter i Båstad, Bordeaux eller Bologna?

"Our company would like to stress the fact that all Fibaro devices are safe for both the user and his property and this action is a matter of Swedish market requirements – does not concern other countries."
 
Fast rätt spec / märkning av 10 A vs 16 A kan tyckas ganska grundläggande....
 
markis skrev:
Fast rätt spec / märkning av 10 A vs 16 A kan tyckas ganska grundläggande....
Håller helt med och undrar varför inte andra reagerat på detta. Det är ju inte splitternya produkter direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.