Paxman skrev:
Vad är fördelen med att få sms framför ett vanligt mail?
mailen kommer var 15 minut om man inte kollar dom manuellt (iphone)
 
Hur får man nuförtiden ut rätt uuid på tex en tempgivare.
har inte jag kunnat de förut:banghead:
 
Tomas Andersson skrev:
mailen kommer var 15 minut om man inte kollar dom manuellt (iphone)
Mina pushas omedelbart...testade precis...
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Paxman skrev:
Mina pushas omedelbart...testade precis...
Är det gmail då eller ? när jag kör min @mowi-tech.se går det bara ställa att den ska hämta var 15 min.
 
Redigerat:
Undrar om push notifications är på gång, finns med i Zipato API.
 
Tomas Andersson skrev:
Är det gmail då eller ? när jag kör min @mowi-tech går det bara ställa att den ska hämta var 15 min.
Ja, jag skickar från en gmailadress till en annan. Den andra är knuten till gmail-appen i min iPhone och den pushar momentant. Man kan lägga upp flera gmailkonton i appen och där finns några val hur resp. konto ska notifiera. Observera att jag aldrig gjort detta eftersom jag inte haft behovet, men jag ser ju helt klart att det kan uppstå när jag skaffar en Zipa-box.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
power650 skrev:
Undrar om push notifications är på gång, finns med i Zipato API.
Det verkar vara en hel del på gång. vad jag inte förstår i nuläget är att det ligger en uuid för min tex nas och andra produkter på mitt lokala nätverk.
 
Tomas Andersson skrev:
Det verkar vara en hel del på gång. vad jag inte förstår i nuläget är att det ligger en uuid för min tex nas och andra produkter på mitt lokala nätverk.
Kanske för att kunna kommunicera med ex zipabox mini "tvbox".
 
Tomas Andersson skrev:
Är det gmail då eller ? när jag kör min @mowi-tech.se går det bara ställa att den ska hämta var 15 min.
Eller så skapar du ett outlook.com mailkonto. IOS har väl stöd för det native i IOS utan att du behöver ladda ner en app. Osäker dock på hur det ser ut med Push där.
 
Som jag har varit nöjd med min zipatobox men nu måste jag höra med er om ni har fått problem på sista tiden med att saker förändrar sig själv. Mina rullgardiner lever ett eget liv och så vitt jag vet har jag inte dom i någon regel som ska kunna förändra dom. Jag måste nog avaktivera alla mina regler och se om det är något där. Men det vore bättre om ni också har problem eftersom allt har ju fungerat förut. Jag upplever att problemen smög sig på när api sidan förändrades. Jag vill verkligen kunna ta bakupp på mitt system och enligt zipato kommer det inom snar framtid men när är det…...:mad::mad:
 
Tomas Andersson skrev:
Som jag har varit nöjd med min zipatobox men nu måste jag höra med er om ni har fått problem på sista tiden med att saker förändrar sig själv. Mina rullgardiner lever ett eget liv och så vitt jag vet har jag inte dom i någon regel som ska kunna förändra dom. Jag måste nog avaktivera alla mina regler och se om det är något där. Men det vore bättre om ni också har problem eftersom allt har ju fungerat förut. Jag upplever att problemen smög sig på när api sidan förändrades. Jag vill verkligen kunna ta bakupp på mitt system och enligt zipato kommer det inom snar framtid men när är det…...:mad::mad:
Jag har också problem med både det ena och det andra efter senaste uppdateringen. Enligt zipatos forum så kommer det en uppdatering nu i veckan som ska fixa till en del. Ska bli spännande..... :rolleyes:
 
tranceblast skrev:
Jag har också problem med både det ena och det andra efter senaste uppdateringen. Enligt zipatos forum så kommer det en uppdatering nu i veckan som ska fixa till en del. Ska bli spännande..... :rolleyes:
Trevlig att höra att det kommer uppdatering på boxen. Men jag personligen tycker inte om produkter där man inte kan backa till tidigare settup som fungerade. Och där är iphone ett lysande exempel på att kunden inte har rätt till sin egen produkt. Men ändå sitter jag här med alla deras produkter och är nöjd. Det känns lite som zipato bygger efter deras sätt att tänka med molnet som tjänst där man programmerar och att man inte själv kan se buggfiler.
 
Tomas Andersson skrev:
Hur får man nuförtiden ut rätt uuid på tex en tempgivare.
har inte jag kunnat de förut:banghead:
Jag går via API sidan och väljer Endpoints Get /endpoints
 
Ja det trodde jag också att jag har gjort en gång i tiden men nu ser det ut såhär
1.png
2.png
Jag fattar ingen ting men om jag tar uuid från putty fungerar det men man är ju inte sugen på att sitta och fixa till detta om dom sedan får för sig att byta till det som står i api
ja ja man får väll tänka på att det fortfarande är en beta vi kör. :)
 
Tomas Andersson skrev:
Som jag har varit nöjd med min zipatobox men nu måste jag höra med er om ni har fått problem på sista tiden med att saker förändrar sig själv. Mina rullgardiner lever ett eget liv och så vitt jag vet har jag inte dom i någon regel som ska kunna förändra dom. Jag måste nog avaktivera alla mina regler och se om det är något där. Men det vore bättre om ni också har problem eftersom allt har ju fungerat förut. Jag upplever att problemen smög sig på när api sidan förändrades. Jag vill verkligen kunna ta bakupp på mitt system och enligt zipato kommer det inom snar framtid men när är det…...:mad::mad:
Svarar mig själv lite
Jag hittade en fibaro universal sensor som hade fått ett bryt. Den rapporterade den binära ingången växelvis open closed flera gånger i sekunden vilket natruligt vis gjorde det trångt i z-wave nätet Nu är det lugnar i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.