danne_88 skrev:
Någon som har varit med om kassa knivar? Köpte gardena original 9 pak knivar och det dröjde bara någon vecka innan alla 9 var sönder. Körde med knivarna som satt på ca 6 månader innan jag bytte bara för jag tyckte dom började bli slöa. Inget konstigt på tomten... Bara gräs
Gardenas knivar har blivit tunnare ! :(
Allt för att de ska tjäna en slant.
 
Jag handlar mina hos gplshop. Funkar fint.
 
Kostar nu 7999 på Classe.
Dvs. 7200 på Hornbach.
 
Hur långt ner i temperatur låter ni det gå innan ni plockar in era klippare för vintern? Här, utanför Göteborg börjar det krypa ner under 10 grader och gräset verkar gett upp att växa för i år, så det är nog dags att ge Robban lite vård inför vinter-idet :)
 
Mitt gräs växer så det knakar, trots låga temperaturer (södra Göteborg). Så den får gå en stund till.
Den gick väl in i frosten förra året. Fungerar fint... :)
 
Jag satte in min i garaget i går, nu ska den få vila ett par månader.
När den kommer ur garaget Har den blivit uppgraderat till en R70Li. Tänkte byta hjärnan på den. :p
 
  • Gilla
miniGranis
  • Laddar…
johan63 skrev:
Jag satte in min i garaget i går, nu ska den få vila ett par månader.
När den kommer ur garaget Har den blivit uppgraderat till en R70Li. Tänkte byta hjärnan på den. :p
(y)
 
Du får förtälja hur sedan, johan63.
 
OpiMaza
johan63 skrev:
Jag satte in min i garaget i går, nu ska den få vila ett par månader.
När den kommer ur garaget Har den blivit uppgraderat till en R70Li. Tänkte byta hjärnan på den. :p
Det får du gärna informera om hur man går tillväga.
 
Det finns två sätt att uppgradera en R40Li till en R70Li.
1. Byta moderkortet. (DYRT):thumbdown:
2. Programmera om moderkortet med hjälp av ett "hackat usb program" samt en usb sladd. :wow:

Nu återstår det att få tag på filen till R70Li.
Men det ska nog inte vara några problem. Jag har ju ett par månader på mig. :rolleyes:
 
Spännande. Skulle gärna prova metod två...
 
Skulle också gärna prova metod två...
 
GOD JUL o GOTT NYTTÅR !
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
Efterlyser någon som har tillgång till Husqvarnas databas. Behöver senaste firmware till R70Li.
betalar självklart en slant för besväret. ;)
 
Då var det dags att släppa ut klipparen igen. :D
 
  • Gilla
Per62 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.