Inget tänkte jag först, men sedan kom jag på att det har jag ju visst: rört om i färghinken åt 13-åringen som målar om sitt rum.
 
Bred spacklat lite i källare. Betoning på lite ;-)
 
holmberg87 skrev:
[bild]

En fråga till er mer kunniga; Sista bilden, hade köpt distansringar till eldosorna men det blev jävel att få dit dom, fattade inte hur dom skulle skruvas för det enda hål de gick skruva i skulle stålramen på bilden fästas i...
Hursom tog jag extra långa skruvar och fäste i befintliga dosan vilket betyder att det är lite mellanrum ca 20mm som panelen där det inte är en plastring.
Är detta okej? Eller måste det vara en plastring där?
Skruva uttaget i träpanelen, det finns ju moteringshål i metallramen.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Idag har jag målat den sista biten av takfoten (underifrån!) på garaget.
Bra där!, såhär 6 år efter stommen började resas. :surprised:
Hög igenkänningsfaktor - känslan efteråt är hur skön som helst 👍
 
Skulle byta två termostatventiler i källaren, lossade skiten i tvättstugan, tror fan att röret lossade i taket med, gick inte få fast redigt heller, det har alltså suttit halvlöst sen 1958, gick väl bra tills jag lossade vid elementet. Aja, det var en sån hylsa med en kontramutter kan man säga, blev att limma skiten med loxeal 58.11 som jag snodde från förra jobbet. :) Sen skulle jag gå till garaget och göra samma sak, då visar det sig att just på det elementet så är rören lite grövre så det sket sig visst. ;) Aja, tog bort ett rör i pannrummet som stått och läckt och skruvat i en plugg. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Skruva uttaget i träpanelen, det finns ju moteringshål i metallramen.
Tackar! Gjorde precis så :)
 
Spacklade en vägg till...
 
Idag har jag skruvat fast ljuddämparen på hustruns åkgräsklippare. Den trillade av för en vecka sedan.
Folk i byn har undrat om vi har byggt ett nytt Cape Kennedy p.g.a. allt oljud.

Kostnad: En 5/16" skruv 26 kronor.
Tid: 10 minuter.

Nu låter lilla Stiga Primo som en merca igen :)
 
ullberg
KnockOnWood skrev:
...på hustruns åkgräsklippare.
Tydligt ställningstagande ;)

...eller ni kanske har var sin, det var väl lite ytor att hålla efter...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ullberg skrev:
Tydligt ställningstagande ;) ...
Vi har strikt uppdelning av ansvarsområden och befogenheter.

Hustrun: Klippa gräs, köpa och plantera prydnadsblommor, rensa katt-toaletter och städa i hönshus.
Jag: Laga gräsklippare, slå i spik, så dill, och bestämma vårt förhållande till ISIS och Ryssland.

Dessutom hänger jag tvätten :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
ullberg skrev:
...det var väl lite ytor att hålla efter...
Vi får fin hjälp av en grannbondes "automatgräsklippare":

P1000360.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ska ju köpa automatisk klippare nästa år så jag kollar marknaden. Vad är det för modell på klippare? De ser väldigt stora ut? Dessutom ser det ut som begränsningstråden sitter ovan mark - det verkar lite opraktiskt? Är din granne nöjd - det ser ut som gräset är rätt högt?
 
mexitegel skrev:
Ska ju köpa automatisk klippare nästa år så jag kollar marknaden. Vad är det för modell på klippare? De ser väldigt stora ut? Dessutom ser det ut som begränsningstråden sitter ovan mark - det verkar lite opraktiskt? Är din granne nöjd - det ser ut som gräset är rätt högt?
Märket på de här klipparna är Limousin.
De är helt självgående och behöver inte laddas (vete katten hur det fungerar).
Modellen är Camilla, och serienumren på dessa är 228, 250, 481 och 489.
Vi har kombinerat begränsningstråden med staket. Praktiskt så inte grannens hästar kommer in och bråkar.

Ja de har lite svårt att klippa gräs som redan vissnat. Å andra sidan har de en automatgödslingsfunktion, så det växer bra. Men det är nog en tanke att en del gräs får gå i frö så gräsmattan självsår sig.

Grannen har inget att invända, de har egen gräsmatta med egna problem :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
OK, verkar mer pålitligt än den där Bosch Indego :D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
mexitegel skrev:
OK, verkar mer pålitligt än den där Bosch Indego :D
Det mest underliga är att till nästa vår har de på något sätt skapat 4 nya oanvända klippare.
Vet inte hur det går till, måste vara någon slags high-tech :)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.