Alla (?) nätdrivna Z-wave-enheter reläar signalen.
 
tranceblast skrev:
Tack för ditt svar. Fungerar fibaro som repeater? Vad tror ni om dessa? [länk]
Varför inte behålla dina befintliga och montera ex denna bakom?
https://www.m.nu/micro-switch-aeon-labs-p-839.html

Blir mer flexibelt i framtiden om du vill byta ut brytaren, eller använda pucken till något annat kul.
 
power650 skrev:
Varför inte behålla dina befintliga och montera ex denna bakom?
[länk]

Blir mer flexibelt i framtiden om du vill byta ut brytaren, eller använda pucken till något annat kul.
Jag har dessa brytare hemma och jag vet inte hur dom fungerar ihop med puckarna. Sen är jag lite fundersam över om det finns plats i dosan bakom brytaren. http://www.aliexpress.com/item/subject/512768890.html
 
En annan sak som jag har funderat på men har inte hittat något svar på. En "vanlig" strömbrytare bryter strömmen, låt säga nedåt och tänder uppåt och om man då har en puck bakom och man skulle tända lampan via appen i mobilen och sen vilja släcka på knappen, behöver jag då trycka upp knappen och sedan ner för att det ska fungera? Kanske lite dumma frågor men man vill vara lite säker innan man handlar saker för 1000 tals kronor :) 😮
 
tranceblast skrev:
En annan sak som jag har funderat på men har inte hittat något svar på. En "vanlig" strömbrytare bryter strömmen, låt säga nedåt och tänder uppåt och om man då har en puck bakom och man skulle tända lampan via appen i mobilen och sen vilja släcka på knappen.
Antingen så monterar man en fjäder i brytaren (finns att köpa till de vanliga, nyare märkena). Då både släcker och tänder man åt samma håll. Eller så hamnar brytaren ur fas när man tänt på annat sätt så det håll som var tänt blir släckt i stället och vice versa.
 
Nyfniken skrev:
Antingen så monterar man en fjäder i brytaren (finns att köpa till de vanliga, nyare märkena). Då både släcker och tänder man åt samma håll. Eller så hamnar brytaren ur fas när man tänt på annat sätt så det håll som var tänt blir släckt i stället och vice versa.
Så jag skulle kunna använda tex denna tillsammans med fibaro puck utan att komma ur sync om jag tänder tex via mobilen?
http://www.ledshopen.se/exxact-strombrytare-insats-trapp-aterfjadrande.php
 
tranceblast skrev:
Så jag skulle kunna använda tex denna tillsammans med fibaro puck utan att komma ur sync om jag tänder tex via mobilen?
[länk]
Japp, brytaren kommer alltid att stå i samma läge och du kan tända och släcka via mobilen eller annat hur du vill.
 
iSnobben skrev:
Japp, brytaren kommer alltid att stå i samma läge och du kan tända och släcka via mobilen eller annat hur du vill.
Aha så fibaro styrs av impulser? Så då kan jag köpa denna
http://m.clasohlson.com/se/Strömbrytare för infällnad Schneider Exxact/Pr364725000 och använda den som vanlig strömbrytare tills jag har fått igång allt och sedan komplettera med en fjäder bakom brytaren? Har jag förstått det rätt? :)
 
De flesta puckar kan man ställa in om brytaren skall vara fjäderretur eller inte.
 
Sitter nu här och ska beställa en Zipabox och ser att det finns 2 modeller, en som heter duo med inbyggd 433 MHz modul och en annan som har en separat 433 MHz modul, samma pris. Vad är skillnaden? Vilken är nyast? Vilken är bäst? :confused:
 
tranceblast skrev:
Aha så fibaro styrs av impulser? Så då kan jag köpa denna
[länk] och använda den som vanlig strömbrytare tills jag har fått igång allt och sedan komplettera med en fjäder bakom brytaren? Har jag förstått det rätt? :)
Ja. Men du behöver även köpa fjädern. Sök på impulsfjäder.
 
matsv skrev:
Är det open.sen.se du använder?
Ja open.sen.se
Du kan kolla på min publika sida om du vill.
open.sen.se/medskogsbron
 
  • Gilla
matsv
  • Laddar…
tranceblast skrev:
Sitter nu här och ska beställa en Zipabox och ser att det finns 2 modeller, en som heter duo med inbyggd 433 MHz modul och en annan som har en separat 433 MHz modul, samma pris. Vad är skillnaden? Vilken är nyast? Vilken är bäst? :confused:
Någon?
 
tranceblast skrev:
Någon?
Den med inbyggd 433 har funnits kortare på marknaden. Tror det blir samma prestanda med båda. Vore kul om någon hade uppgifter på om hårdvaran skiljer sig åt.
 
  • Gilla
tranceblast
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.