peternicklas skrev:
Att vi själva skulle få gå in i koden och göra ändringar kommer det aldrig att bli. Koden är skyddad.
Utvecklingen av Landroid går hela tiden framåt, vi får se vad som kommer 2015.
Okej!
För några veckor sedan skulle vi få tillgång till att själva uppgradera dem men nu kommer det alltså inte!?
 
peternicklas
nissenhj skrev:
Okej!
För några veckor sedan skulle vi få tillgång till att själva uppgradera dem men nu kommer det alltså inte!?
Jo den ska komma, vet dock inte när. De håller på med att anpassa hemsidan. Även jag tycker det tar tid.
 
vidamic skrev:
Vad jag kan utläsa i denna tråd är att vi är många som vill hitta "egna" lösningar för att få den bättre.
Vi har även stöd från tillverkaren att fritt lägga n ny programvara mm :)
Vill och vill, man var ju tvungen för att få den att fungera...
Jag tror kanske inte att den lilla klick av människor som hänger här i forumet är representativ för alla landroidägare, men jag kan förstås ha fel.
 
Höst = dagg = blöt gräsmatta = worx out of bounds.

Känner ni igen er? Min worx som fått kämpa hårt i sommar eftersom min tomt är allt annat än snäll mot den har nu fått en väldigt tuff period och kör ut på ställen den aldrig gjort annars. Tomten lutar väldigt mycket både här och där och således har jag både en vikt bak, samt vikter i hjulen redan monterade för att sommarn skulle överlevas.

Nu klarar den dock knappt en klippning utan att den kör ut vid lutande slänt och då börjar jag fundera på att dubba däcken vilket jag förstått att några gjort. Hur har ni gjort det och har ni några bilder på det? Finns det nya hjul att köpa om man sedan vill ha på "sommar sulor" igen till nästa år? ;)
 
Min klipper om nätterna=blött gräs. De 2 senaste morgnarna har den helt oförklarligt stått stilla mitt på gräsmattan och larmat "utom arbetsområde". Den är ju bevisligen inte utanför, inte ens nära, och det har inte varit strömavbrott. Båda gångerna så har det bara varit å starta klipparen igen så har allt funkat som vanligt. Varför blir det såhär?
 
Ingen som sitter inne på en extra transformator och vill sälja?
 
Min klippare verkar ha fått fnatt. Det står "utom arbetsområde" ibland (glappar) trots att så ej är fallet. Har mätt upp slingan och den är intakt. Det är mycket gräs under klipparen pga fuktigt gräs. Kan det vara så att någon sensor som ska känna av slingan är full av gräs och inte fungerar? Funkar ett par timmar att klippa ibland men sen samma fel igen =(
 
rickjung skrev:
Min klippare verkar ha fått fnatt. Det står "utom arbetsområde" ibland (glappar) trots att så ej är fallet. Har mätt upp slingan och den är intakt. Det är mycket gräs under klipparen pga fuktigt gräs. Kan det vara så att någon sensor som ska känna av slingan är full av gräs och inte fungerar? Funkar ett par timmar att klippa ibland men sen samma fel igen =(
Hijack verkar ha samma problem och förra året vet jag att det var ett ganska vanligt problem. Fukt inträngning var det då. Ring supporten och låt skicka in den för åtgärd tycker jag.
 
Jag har snackat med supporten nu. Enl dom fanns d 2 alternativ. Antingen är det glapp/överslag i slingan( det tror inte jag), eller så är det fel på ett kretskort i laddaren som gör att det blir korta strömavbrott ibland (då larmar den för "utom arbetsområde). Det sistnämnda var inte ovanligt och jag fick ett nytt i brevlådan idag. Jag har dock varken bytt kortet eller upplevt problemet efter att jag pratade med dom
 
Hej

Fick tillbaka min klippare idag efter ett sensorbyte fram. Det konstiga är att dom inte la in nån ny programvara! Den har fortfarande 0.50😕. Borde dom inte uppdatera om det finns nya att lägga in?
 
Hittade klipparn igår ståendes snett i Laddstationen och avstängd.
Startar den och skall slå in koden, men den tar inte siffrorna, trycker jag på tillbaka knappen så "låser" den sig och jag måste plocka ur batteriet för att starta om den. Sen samma problem igen...
Någon som upplevt något liknande??
 
Tollarn skrev:
Hittade klipparn igår ståendes snett i Laddstationen och avstängd.
Startar den och skall slå in koden, men den tar inte siffrorna, trycker jag på tillbaka knappen så "låser" den sig och jag måste plocka ur batteriet för att starta om den. Sen samma problem igen...
Någon som upplevt något liknande??
Ja, koden måste slås in annars måste man ta ur batteriet. Det är en av många buggar.
 
martin43 skrev:
Ja, koden måste slås in annars måste man ta ur batteriet. Det är en av många buggar.
Mitt problem är att jag får inte igång klipparen eftersom den inte vill registrera alla knapptryckningar 😬😬😬
 
martin43 skrev:
Ja, koden måste slås in annars måste man ta ur batteriet. Det är en av många buggar.
Mitt problem är att jag får inte igång klipparen eftersom den inte vill registrera alla knapptryckningar 😬😬😬
 
R
Samma sak har hänt min. Fast den reagera på knapparna men fel siffra slogs in även fast jag slog rätt

Fick nått styrkort utbytt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.