ullberg
"Lagt av" låter kraftigt för sten och sand. Att den skärande utrustningen kan vara körd fattar jag, men hela maskinerna?
 
Njae, gräsklipparen har ett sönderslaget klippbord (igen) och behöver svetsas.

Motorsågen har bara slängt sig på ryggen och vägrar starta. Behöver man serva så ofta som vart tionde år?? :surprised:
 
ullberg
Själv verkar min röjsåg också kastat in handduken, för två veckor sedan gick den precis som vanligt, förra helgen fick jag blåsor mellan fingrarna av allt ryckande i snöret, och efter kontroll av moppetids-mottot "skit i förgasaren" inser jag att det är något mer allvarligt som hänt...
 
Grattis! Det är ju som att vinna på lotto om man inte redan har en FS130?
 
ullberg
Kul att den kommentaren skulle komma från dig, jag har nämligen tänkt så här (på riktigt, trot' om ni vill)

"En sån' där FS130 verkar ju trevlig, det enda som talar emot den är att MathiasS haussar den nåt så infernaliskt att man kanske skulle dra öronen åt sig, det måste ligga en hund begraven här..."

Ja, jag är ganska känslig för kraftigt sälj, då slår jag bakut...

Andra saker jag skulle tveka inför ett köp (i fallande skala):
- Jeep
- Stihl (utöver FS130 som sannolikt toppar denna lista)
- Bosch Gxx
- Michelin luftpåfyllare
Samt (inte minst för framhäva min "subjektiva objektivitet") :
- Festool

Lite trist kanske framförallt på min allt mer åldrande samling blå Bosch, men dels håller de jag har bra och så har jag hittat Metabo som en möjlig ersättare, där har jag mest läst balanserade uttalanden, vilket tilltalar mig ;)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Den där strategin låter som någon sort självspäkelse som bara kommer förlänga ditt lidande. Du kommer ju köpa the good stuff tillslut ändå. Du kanske kan få terapihugga ved hos d09 tills du tänker sunt igen?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
MathiasS skrev:
Den där strategin låter som någon sort självspäkelse som bara kommer förlänga ditt lidande. Du kommer ju köpa the good stuff tillslut ändå. Du kanske kan få terapihugga ved hos d09 tills du tänker sunt igen?
Låter som ett bra förslag 😄😄😄
 
Driftsatt bergvärmesystemet.
 
Tänt första brasan i den nyinstallerade braskaminen.

2014-09-01 11.01.15.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Mitt i sommaren??

Jag är genomsvett i T-shirt och shorts. 17 ute och 26 inne.
 
Den måste ju proveldas!
 
Häcken skulle finjusteras lite. Lyckades på något vis komma åt kabeln :/
ImageUploadedByByggahus.se1409581991.920553.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för att kontakten inte var helgjuten, fick leka elektriker igen 😋
Å hela alltet blev klippt till slut.
Jorå, JFB löste ut men det finns ju andra sätt att testa den på ☺
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hemmakatten
ullberg skrev:
Kul att den kommentaren skulle komma från dig, jag har nämligen tänkt så här (på riktigt, trot' om ni vill)

"En sån' där FS130 verkar ju trevlig, det enda som talar emot den är att MathiasS haussar den nåt så infernaliskt att man kanske skulle dra öronen åt sig, det måste ligga en hund begraven här..."
Måste tillstå att vi också har en FS130. Möjligtvis var det så att den inköptes pga goda referenser av BH-medlemmar. ;) I vilket fall har den aldrig krånglat och den används mycket varje år.
 
Upptäckt att ett fönster är helt genomruttet :x


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Beställt en dörr till tösens rum :)

Elgubbe bokad runt v37/38och sen är det "inflyttningsklart". 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.