Yrrol skrev:
Målat väggar och tak i garaget med en bättre roller.

Kollat pris vad pannor, läkt och lockpannor skulle kosta till stugan, åkte vidare till nästa säljare som sänkte totalsumman rätt bra.

Frågade efter ½ tjocka brädor, fick då oväntade frågan "gamla ½ eller dagens ½" dvs 25mm eller 22mm.... Hur kan man ens kalla båda för ½ och hur ska jag lyckas fåtag på 25mm måntro... nåväl..
Min lokala bygghandel har 28x170.
 
Jag har slipat trappräcket så att jag kanske kan grunda det imorgon :)

Min babe fick nåta lite golv..

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Tagit mått på en dörr ;-) I övrigt inte ett skit förutom att jag lagt in lite gurkor.
 
Inte mycket, letat nya verktyg ;) jo visst ja, plockat ihop min nya bordssåg ;)
 
Fyllt ut sista biten jord på gräsmattan mot markstenen runt huset och förberett lite för morgondagens 65 meter långa häckdikegrävning.
 
Startat upp nya kylfrysarna i köket, insett vidden av arbetwt att gå från helintegrerat till "vanliga"....
 
Mikael_L
Yrrol skrev:
Målat väggar och tak i garaget med en bättre roller.

Kollat pris vad pannor, läkt och lockpannor skulle kosta till stugan, åkte vidare till nästa säljare som sänkte totalsumman rätt bra.

Frågade efter ½ tjocka brädor, fick då oväntade frågan "gamla ½ eller dagens ½" dvs 25mm eller 22mm.... Hur kan man ens kalla båda för ½ och hur ska jag lyckas fåtag på 25mm måntro... nåväl..
Tja, entumsbräder är ohyvlade, och blir 22mm efter hyvling. Så du får först fråga dig vilken yta du vill ha, och om du är orolig för stickor i händerna.
Sen är ohyvlat virke svårt att få tag i, då de flesta inte vill befatta sig med sådant, lättast att hitta på någon bondsåg.
 
D09
På jula o shoppar 😄😄😄

500kr st

ImageUploadedByByggahus.se1409324085.378906.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Bara att komplettera med en kulhandske! (y)
 
Mikael_L
D09 skrev:
På jula o shoppar 😄😄😄

500kr st

[bild]
Så du överger tanken på det lite större EU-släpet som du funderade på tidigare? ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
B
D09 skrev:
På jula o shoppar 😄😄😄

500kr st

[bild]
Hoppas du ska använda den inomhus för lite regn och rusk är de inte gjorda för...
 
D09
Mikael_L skrev:
Så du överger tanken på det lite större EU-släpet som du funderade på tidigare? ;)
Köpte 2 vagnar så nu är man med i stora ligan 😎😎😎
 
D09
breakman skrev:
Hoppas du ska använda den inomhus för lite regn och rusk är de inte gjorda för...
Nästan, hämta ved och stå i pannrummet :)

Får se hur dom håller, inte hela världen om dom blir slaktade he he
 
Hämtat en skylift och konstaterat att det ska regna hela helgen...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vagnen på Jula kostade 1000:- på Clas för sådär 10 år sedan. Och den tål minsann regn o rusk, inte tal om annat, om det nu är samma vagn. Har kört denna fullastad med timmer efter trädgårdstraktorn utan problem.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.