Håller som bäst på att lära mig allt (har hittills plöjt de 28 första sidorna av denna 213 sidor lång tråd) och planerar för kabeldragningen.

Har en drygt 10 meter lång och 50 cm smal passage mellan vår hallonhäck och grannens tomt där gamle trotjänaren Klippo precis har fått plats. Är det värt mödan att dra kabel där i ett försök att få LD köra där eller kommer det inte att funka? Bifogar bild:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är absolut minimumbredd? Skulle 75 cm funka? Dvs 25 cm till varje kant vilket skulle lämna 25 cm även mellan kablarna?
 
Klistrar in ett tidigare inlägg jag gjort på ämnet

https://www.youtube.com/watch?v=QitnoBrcWwE

"Har nu varit ute och peggat upp en rektangel med måtten 400 x 60 cm.

Är ju egentligen inte en korridor då den har fyra väggar men man får en bra inblick i hur Worx Landroid M klarar av en passage med endast 60 cm mellan trådarna. Jag uttalar mig inte ang resultatet utan det får ni göra själva efter att ha kikat på filmen. Råkade dock filma med rätt hög kvalite så filmen blev på över 400 mb, tar en stund att ladda upp på min "bonn-lina" till ADSL. Uppdaterar detta inlägg när klippet är fördig laddat."
 
  • Gilla
vidamic och 2 till
  • Laddar…
Jonas Hedberg skrev:
Klistrar in ett tidigare inlägg jag gjort på ämnet

[länk]

"Har nu varit ute och peggat upp en rektangel med måtten 400 x 60 cm.

Är ju egentligen inte en korridor då den har fyra väggar men man får en bra inblick i hur Worx Landroid M klarar av en passage med endast 60 cm mellan trådarna. Jag uttalar mig inte ang resultatet utan det får ni göra själva efter att ha kikat på filmen. Råkade dock filma med rätt hög kvalite så filmen blev på över 400 mb, tar en stund att ladda upp på min "bonn-lina" till ADSL. Uppdaterar detta inlägg när klippet är fördig laddat."
Tack för den länken, har inte sett den tidigare. Inför nästa år så har jag funderat på att lägga om trådarna och då har jag bl.a. funderat på en passage. Idag har jag en passage på 2 meter, enligt rekommendation, men frågan är man kan gå ner på 1 eller 1,5 meter?
 
Det regnar in vid luckan till displayen på min.
Är det någon annan som har samma "problem",
kan tänka mig att det inte är bra i det långa loppet
med fukt som står?
Det har regnat in från den var ny.
 
Det brukar vara kondens på insidan av locket hos mig. Men det ska den tåla.
 
När det regnat är det en riktig pöl under locket. Även om jag torkar upp polen så blir det sedan kondens på insidan av locket när det blir varmt.
 
Jonas Hedberg skrev:
Klistrar in ett tidigare inlägg jag gjort på ämnet

[länk]

"Har nu varit ute och peggat upp en rektangel med måtten 400 x 60 cm.

Är ju egentligen inte en korridor då den har fyra väggar men man får en bra inblick i hur Worx Landroid M klarar av en passage med endast 60 cm mellan trådarna. Jag uttalar mig inte ang resultatet utan det får ni göra själva efter att ha kikat på filmen. Råkade dock filma med rätt hög kvalite så filmen blev på över 400 mb, tar en stund att ladda upp på min "bonn-lina" till ADSL. Uppdaterar detta inlägg när klippet är fördig laddat."
Du har ett rejält klonk när den vänder, försvinner inte det om du startar om den? de få gånger jag fått det försvinner det vid omstart.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Du har ett rejält klonk när den vänder, försvinner inte det om du startar om den? de få gånger jag fått det försvinner det vid omstart.
Klonket är ett fel i mjukvaran vilket är fixat i den senaste versionen.
 
Lill-Robban har blivit halt :( Ena framhjulet hittade jag plötsligt intill vår kompost men han hade ändå lyckats ta sig till laddaren :eek: Som tur var låg även ett av kullagren strax intill, det andra låg inne i maskinen. Efter att ha skruvat isär honom tror jag de glömt sätta på en låsbricka på den vertikala hjulaxeln då det inte finns några märken efter den som på det andra hjulet. Får ringa och beställa en i morgon.
 
Jag har precis fått tillbaka min från service nu med ver0.61 och än så länge en omstart för klonk, så jag vet inte jag... Vi får väl se om det var en engångsföreteelse.
 
peternicklas skrev:
Klonket är ett fel i mjukvaran vilket är fixat i den senaste versionen.
Jo, det känner jag till men det brukar som sagt försvinna för de flesta vid omstart och det var det jag frågade om. När du skriver senaste mjukvara är det väl v.0,61 du menar och den är det inte många som har än. Hur gick det föresten med hemnedladdning av den mjukvaran som du skrev var på gång för rätt länge sedan nu?
 
peternicklas
MBygga skrev:
Jo, det känner jag till men det brukar som sagt försvinna för de flesta vid omstart och det var det jag frågade om. När du skriver senaste mjukvara är det väl v.0,61 du menar och den är det inte många som har än. Hur gick det föresten med hemnedladdning av den mjukvaran som du skrev var på gång för rätt länge sedan nu?
Fixat i en senare version. Kommer när deras semester är slut, kanske denna veckan.
 
peternicklas skrev:
Fixat i en senare version. Kommer när deras semester är slut, kanske denna veckan.
Hjälper ju inte om vi inte kan få del av den, så när får vi det frågar jag igen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.