D09
Micke64 skrev:
Alltså, hur många bingar har det blivit nu??? :wow:
16 bara :/

Beräknar till ca 18-19m3

Får väl plats med denna och 1 till i vedboden sen får det ösas över till andra bingar.

Funderar på att bygga identiska, så när jag hämtar en så bygger jag en ny och lämnar tillbaka. Minskar hanteringen grymt mycket :)

Efter 1,5 år så har man ju gjort jobbet med bingarna och då rullar dom bara runt :)
 
Fick upp lite tapeter och inredning i groventren i dag, ska bara ta mig i kragen och bygga skjutdörrar
 
Fick inte med bilden.. 1407532325572.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Grävt ner markrör till fiberinstallation på baksidan av huset. Var väl en sju-åtta meter, petade ner röret en halvmeter. Tacksamt i någon form av silt/sandjord som dessutom vändes förra året i samband med dränering. Syns ingetting då jag grävde under raden med betongplattor närmast huset.
 
D09 skrev:
16 bara :/

Beräknar till ca 18-19m3

Får väl plats med denna och 1 till i vedboden sen får det ösas över till andra bingar.

Funderar på att bygga identiska, så när jag hämtar en så bygger jag en ny och lämnar tillbaka. Minskar hanteringen grymt mycket :)

Efter 1,5 år så har man ju gjort jobbet med bingarna och då rullar dom bara runt :)
Och det var inte du som funderade på att byta upp/ner dig till ett hus med fjärrvärme ;)
 
Y
Jag bar in ett nytt gångjärn och la det intill karmen där den ska monteras... puh... får nog vila resten av helgen
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Lyckades få klart belysningen på altanen!
ImageUploadedByByggahus.se1407538783.920546.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Och det var inte du som funderade på att byta upp/ner dig till ett hus med fjärrvärme ;)
Ha ha aldrig fjärrvärme ;)

Kollade lånen och bindningstiden går oturligt nog ut 2016 så det får bli i den svängen man rör på sig om det blir aktuellt.

Märkligt nog så går samtliga lån ut 2016, totalt missat spridningen trots uppdelning och olika bindningstid ( vid olika tillfällen )
 
Målat fönster. :thumbdown:

Ska bokföra lite istället. (y)
 
ullberg
D09 skrev:
Märkligt nog så går samtliga lån ut 2016, totalt missat spridningen trots uppdelning och olika bindningstid ( vid olika tillfällen )
Man vill inte ha det spritt imho, det skapar inlåsningseffekter i banken, så du har _lyckats_ hålla det samlat, så du fritt kan byta bank 2016...

Just byta boende kan man väl iof göra ändå, bankerna brukar väl tillåta byte av säkerhet, det är byta bank som kan bli struligt (kosta pengar) under den bundna perioden...
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Man vill inte ha det spritt imho, det skapar inlåsningseffekter i banken, så du har _lyckats_ hålla det samlat, så du fritt kan byta bank 2016...

Just byta boende kan man väl iof göra ändå, bankerna brukar väl tillåta byte av säkerhet, det är byta bank som kan bli struligt (kosta pengar) under den bundna perioden...
Brukar det inte bli kostnader för förlorade ränteintäkter när man säljer?

Säljer jag så köper jag ett betydligt billigare. Dvs inga nya lån :)
 
b8q skrev:
Håller på att tvätta norrfasaden, är bara inne och äter middag (och kollar Byggahus förstås...)
Vad tvättar du med..?
 
Monterat parasoll med myggnät, nu blir väl utomhussäsongen minst tre månader längre 😊 ImageUploadedByByggahus.se1407587406.393645.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Har lekt "den lilla elektrikern " idag :p , monterat en ny taklampa i sovrummet och bytt ut 2st trasiga lampor i badrumsbelysning samt yttebelysning på altanen.
 
Nya stuprör - Alltid nått... Pyscht! :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.