Lagt betongplattor runt barnens sandlåda, hämtat ett lass grus och och ett med makadam samt en tombola. Lagt i markisolering i gjutformen till trappan och armerat.

Ska skruva dit två brädstumpar imorgon bitti före vi drar igång och gjuter. Ser verkligen fram emot att få ny trappa till parkeringen och framförallt en riktig källartrapp att gå i :).

EDIT: Just det, barnen var med på Beijer och provianterade brädstumpar till deras snickarverkstad också :)
 
Skottat fram spygatten vid garaget. Igen. I spöregn.
 
  • Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
- Krattat ner fallna äpplen så jag idag kan klippa lite gräs..
- Vi hjälptes åt att försöka binda upp hallonen som vi satte i år.. vissa har nästan vuxit om mig :x (ja, jag är kort haha)
- Babe rev halva balkongen och upptäckte att vissa delar av regeln i väggen tyvärr också var murken.. vi hade hoppats att den skulle klara sig (det andra var ungefär så dåligt som jag trott, men sämre än babe trott..)
- "Fejjat" lite på gästavdelningen då vi får gäster snart :) Tur att de ska sova i dubbelsängen, för vi har inte hunnit göra några sängben till de andra än hehe..
 
D09
Hämtat en vända ved och slängt in i vedboden, skrapat ihop massa skräp och kört till tippen.

Klyvt lite ved :)
 
Förberett lite för markrör till utebelysning samt kommande(?) fiberinstallation. Lika bra att peta ner rören när man har firma till att stensätta uppfarten. Hittade en väg att dra markrör in bakom huset så att jag kan få inkommande fiber vid rackskåpet i pannrummet :)

Så här långt hann de karva i marken idag. Uppfarten är nu nästan dubbelt så bred som tidigare. Murstumpen ute vid trottoaren ryker.

uppfart1.jpg

Ännu en gång gjorde kinakärnborrmaskinen sin plikt:

uppfart2.jpg
 
  • Gilla
Johan- och 1 till
  • Laddar…
Gjutit mina två trappor. Undra varför jag alltid börjar för sent med att glätta, det blir ju så jobbigt då :)
 
Färdigmålat! Det börjar snygga till sig under carporten. Men för oss som går med näsan i vädret återstår ett moment😉
Kanske det blir nån form av takpanel nästa år?
ImageUploadedByByggahus.se1407491087.199277.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Dränerat betongplattan till verkstaden på ena kortsidan.
 
Handlat 12 brädor till vindskivor och 4 till fasaden där mindre fönster skall in.
Blev en burk träolja också.
 
Har monterat golvregeln till en mellanvägg i stallet.
Snart skall de stående reglarna upp också, därefter panel.

De små stegens tyranni :|
 
Lagt ner första etappen nya avloppsrör. Förarbete: kanske en vecka. Lägga rör: 10 minuter. Efterarbete: återstår att se.
 
P
Tagit upp två ventilationshål i lusthuset. Rensat hängrännorna ock kontrollerat att vattnet därifrån rinner bort som det ska. På norrsidan var de fulla med jord och mossa. Och på södersidan är de obefintliga, ska fixas vilket år som helst.
 
Håller på att tvätta norrfasaden, är bara inne och äter middag (och kollar Byggahus förstås...)
 
D09
Hämtat en binge ved...

Men tömmer fan inte den på en fredag :)
 
M
D09 skrev:
Hämtat en binge ved...

Men tömmer fan inte den på en fredag :)
Alltså, hur många bingar har det blivit nu??? :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.