Y
  • Tog hjälp av en grävmaskin för att lyfta ner en skorsten och spara tid - skorstenen slet sig och krossade 1/3 av taket.
  • Tog även hjälp med att hantera två pelare som höll annat tak - gick inte bra det heller.
  • Försökte laga gräsklipparen - gick inte bra det heller så behöver nog byta hela motorn.

Struntade i att göra mer saker...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:
  • Tog hjälp av en grävmaskin för att lyfta ner en skorsten och spara tid - skorstenen slet sig och krossade 1/3 av taket.
  • Tog även hjälp med att hantera två pelare som höll annat tak - gick inte bra det heller.
  • Försökte laga gräsklipparen - gick inte bra det heller så behöver nog byta hela motorn.

Struntade i att göra mer saker...
Klokt ;)

Förmodar att du har drulle på försäkringen precis som jag he he
 
Y
D09 skrev:
Klokt ;)
Förmodar att du har drulle på försäkringen precis som jag he he
När jag stod där bland krossade tegelpannor och annat så funderade jag på om man vågade höra med försäkringsbolaget. Tänkte dock inte på att drulle fanns, då bör man ju kunna med och höra med dom. :surprised:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
bittle skrev:
Åh! Kolmården. Var det värt det? Vi har tänkt komma iväg i flera år.
Första gången jag var där, får nog säga det var värt det. Snyggt och rent, bra uppvisningar och positiv upplevelse. Förhållandevis prisvärd mat oxo. Bodde över i Norrköping, första dagen dassigt men ok väder = inget folk = bra, andra dagen solsken och lite mycket folk.
 
MathiasS skrev:
jag tror man gjort förändringen rätt nyligen, man åker gondoler som i alperna ungefär.
Precis, kändes som helt rätt sätt att uppleva landskapsbilderna! Tyst och med bra vyer.
 
Fick kört några trösklar genom hyveln. Nya spånsugen är bisarrt mycket bättre än gamla ;-)
 
Har lagt golvvärme i två rum på ovanvåningen, bara ett kvar.. På måndag hoppas jag att rörkrökaren kan provtrycka så jag kan lägga parketten
 
Inte mitt hus men, jag och min bror har förvandlat en öppen spis till en hög med sten o damm med en Metabo UHE 2850 Multi...mycket trevlig maskin (y)
 
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Spikat innertak i uterummet!
 
Sopkörning av trädgårdssopor.. det var dags att tömma vagnen inför rivning av balkongen! Nu har vi kört ner vagnen bakom husen så vi typ kan kasta nästan rakt ner - sen behöver vi väl tänka på det där "inte för tungt"... :rolleyes:
 
Travat ved ;(
 
Spikat tak fredag och lördag 😊
 
  • 1407014140197.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1407014150704.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Målat det sista på framsidan av garaget, nu är det bara ... en del kvar ... :(
 
Tittat vädret, noterat regn på eftermiddagen. Gått ut och fräst ur lite fogar i tegelfasaden, knackat ut någon sprucken sten och sedan börjat montera en ny spännarmerad balk över ett fönster. Det utlovade regnet helt bortglömt. Drar igång med tunnfogsbruket som grund, sedan ska murbruket i vått-i-vått. Då kommer regnet =/

Nåja, fick dit balken samt fogat in ny armering ovan ett annat fönster där stenarna i förstaskiftet ovan fönstret inte havererat helt. Får bil fortsatt fogning i morgon...

Passade på att hyvla av lack, slipa och lacka tre källartrösklar nu på kvällen. Får nog ha en tre-fyra lager lack till innan de är riktigt fina.
 
D09
Tvättat entretaket.. Och några fönster

Skönt o slippa den gröna nyansen :)

Var lite lockande att rikta in vattenstrålen in genom fönstret och skoja med ungarna...

Men jag insåg att jag kommer att få torka upp det... och jag kommer ha lärt ungarna hur man gör :/
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.