Kul att få se hur ni har det i era verkstäder. Tror jag möblerat om min egen fyra ggr nu beroende på vilket projekt jag jobbar med. Fast just nu verkar jag vara mitt emellan ytterligare en ommöblering av maskiner, platsbyggda arbetsbänkar etc. Summa summarum, stökigt.
 
Har nu nästan flyttat hela "snickarboden" från garaget till ett litet uthus.
Hoppas nu att jag skall kunna jobba lite mer utan att störa familjen.. Det är isolerat och finns ett element som borde klara vinteruppvärmning.

Det ligger en bit från huset och är ca 12.5 kvm stort (litet). Har fått ner sågen, hyveln och bandsågen, fått upp lysrör i taket och skall bara få dit några 3-fas uttag så jag inte behöver snubbla på sladden.
Skall lägga igen en bit golv och där får det bli en liten hyvelbänk och ett verktygsskåp.

ImageUploadedByTapatalk1406562306.329388.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utsidan från huset.

ImageUploadedByTapatalk1406562394.087028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sett från de fönster som är där hyvelbänken ska vara.

ImageUploadedByTapatalk1406562493.408434.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sett från andra sidan.

ImageUploadedByTapatalk1406562545.351875.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utsikten från "bandsågs-fönstret". Helt ok. :)
 
  • Gilla
pjodden och 5 till
  • Laddar…
Du har verkligen fina vyer där du bor. Det är nog dags att titta förbi på en kaffe.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
pär h skrev:
Du har verkligen fina vyer där du bor. Det är nog dags att titta förbi på en kaffe.
Du är alltid välkommen..
 
Nu är ju iofs mitt projekt att bygga om delar av det gamla kostallet till snickeri inte direkt färdigt än, men lite byggbilder delar jag gärna med mig. :)

ImageUploadedByByggahus.se1406839214.857501.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade visst ingen bild av hur stallet såg ut när all stallinredning va kvar, men på denna är en sunkig box och gamla kalvstallar kvar.

ImageUploadedByByggahus.se1406839345.787136.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett pass med maskinspettet, sen va de stenhårda fodertrågen ett minne blott!

ImageUploadedByByggahus.se1406839429.980536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stallet delas av med en brandvägg, byggd av återbrukad Leca (300st 19-block för 100:)

ImageUploadedByByggahus.se1406839612.591632.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De gamla tegelväggarna putsas om (med KC-bruk) o kalkas

ImageUploadedByByggahus.se1406839729.822832.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Innertaket reglades ner 45 i facken o upp med träullitskivor (också återbrukat från nåt gammalt stall).
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1406839551.496983.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RmK_71 och 7 till
  • Laddar…
Min verkstad (garaget) är fortfarande under uppbyggnad, gipsskivorna till tak och väggar är ej uppsatta och tar ganska mycket rum, en massa annat skräp också... Och sågen tar ju sin beskärda del, för att inte tala om alla lister och virke osv...

Det har hamnat ganska mycket på efterkälken då huset tar prioritet eftersom vi vill flytta in så snabbt som möjligt. Sen borde jag ha tid att färdigställa garaget. Att få det målat är väl viktigast.

14549983360_35fee6b691_b.jpg
 
P
Här är min lilla snickarbod för tillfället!
 
  • IMG_2053.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2052.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2051.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2050.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2049.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
pleqtiz skrev:
Här är min lilla snickarbod för tillfället!
Hur "litet" är det?
Ser riktigt fint ut. Avundsjukan svider.

Varför 3 (minst) bordssågar?
Ser en dewalt, en justersåg och en mindra som ser ut att vara någon slags kinavariant
 
P
hantverkare1 skrev:
Hur "litet" är det?
Ser riktigt fint ut. Avundsjukan svider.

Varför 3 (minst) bordssågar?
Ser en dewalt, en justersåg och en mindra som ser ut att vara någon slags kinavariant
Det är på 100kvm, håller på o bygger ut så de får snart 50 kvm till :)
Man kan aldrig få för många sågar :wow:. Lilla dewalten är om jag jobbar borta eller utomhus. Stora sågen kör ja finlir på och den blåa klyver jag plank! Den sågen är en metabo 4,2kw!
 
Sjyst
Attans vad rent och fint du har :) En fråga om du vill rikta något gör du det i din hur många spindlar den nu har maskin?

Pär
 
hantverkare1 skrev:
Hur "litet" är det?
Ser riktigt fint ut. Avundsjukan svider.

Varför 3 (minst) bordssågar?
Ser en dewalt, en justersåg och en mindra som ser ut att vara någon slags kinavariant
Fattar du väl! Han kanske skall såga en list på 20mm en på 40 och en på 60!
Själv har jag fyra bordsågar . 😄
 
verktygsgurun skrev:
Fattar du väl! Han kanske skall såga en list på 20mm en på 40 och en på 60!
Själv har jag fyra bordsågar . 😄
Tänkte inte på det
 
pleqtiz skrev:
Här är min lilla snickarbod för tillfället!
Åhhhh! Vilken ångest jag får då! Bah! Hustruns fel att jag inte har ett garage som kan inredas med dylika "möbler"...
 
Rackarns va fint pleqtiz. Blir inspirerad. Själv lider jag av sjukan att ha en bild av vilken typ av workshop jag vill ha, vilken uppsättning av verktyg osv. Till allt för stor del inspirerad av plånbokstunga jänkare med till synes lättsamma arbetstider till vardags. Garaget fyllt till brädden, verktygssamlingen börjar ta sig, men faktiskt output i form av för familjen nyttiga byggda saker är pinsamt dålig. Men jag intalar mig att det kommer. Men det är skitkul bygga en fräck kapsläde, fräsbord osv.

Gissar jag hamnat i fällan många fastnar i, man bränner mer tid, energi och pengar på att bygga jiggar och bänkar än faktiska möbler och grunkor. Lite pinsamt, men som kul och mysigt ändå :)
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
P
pär h skrev:
Sjyst
Attans vad rent och fint du har :) En fråga om du vill rikta något gör du det i din hur många spindlar den nu har maskin?

Pär
Tack för alla fina svar :)

Det är en Logosol MH410 2 kutter hyvel. helt riktigt.. bara släpper igenom ämnet så e de rakt o klart(nästan), men visst , en H410 lär införskaffas inom en snar framtid :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.