• Gilla
emde
  • Laddar…
Hemmakatten
pelpet skrev:
Köp en weber one touch premium. Det ska vara en njutning att grilla, och en weber håller i 10 år. Det blir typ 150:- per grillsäsong.
Vår ena Weber är över 15 år och fortfarande i princip felfri. Har stått ute året runt utan överdrag men under tak på vintern.
 
Hoppas vår reklamerade del håller bättre..
 
Repeter skrev:
Någon som testat en [länk] ? Verkar rätt intressant
Såg dem på NK, men när jag insåg att de var batteridrivna så lät jag dem ligga kvar. Sitter tydligen en batteridriven fläkt i.
 
Det var iofs det som jag tyckte var intressant. Att kunna höja och sänka värmen på en kolgrill precis som på en gasolgrill. Plus att den är "rökfri"
 
Men den kräver väll tillgång till el :)
 
Repeter skrev:
Men den kräver väll tillgång till el :)
Det gör fläkten i den andra också ;)
 
Väl ska det nog vara
 
Men inte via uttag
 
Mikael_L
Nu har jag köpt en Landmann Dorado :)
pic_31401.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.landmann.se/kolgrillar/grilltunna/31401/dorado-kolgrill/

Jag hoppas den kommer glädja mig. Jag såg den redan tidigt i somras och har varit sugen sen dess.
Med vev höj och sänkbar kolbädd, riktigt gjutjärnsgaller, relativt stor grillyta, lock med termometer, sidobord osv osv.
Det känns som att den har allt som jag värdesätter.
Men 2000 pix + att jag redan har två st klotgrillar utgjorde lite motstånd. ;)

Men nu är grillen utgående på netonnet för 990:- så då var det ju inget att tveka över, jag nöp sista exemplaret i Uppsala lagershop.
Den finns enligt hemsidan dock kvar på flera lagershopar runt om i landet, så ett tips för den som är sugen.
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/grill/kolgrill/landmann-dorado31401/198049.3461/
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Nu har jag köpt en Landmann Dorado :)
[bild]
[länk]

Jag hoppas den kommer glädja mig. Jag såg den redan tidigt i somras och har varit sugen sen dess.
Med vev höj och sänkbar kolbädd, riktigt gjutjärnsgaller, relativt stor grillyta, lock med termometer, sidobord osv osv.
Det känns som att den har allt som jag värdesätter.
Men 2000 pix + att jag redan har två st klotgrillar utgjorde lite motstånd. ;)

Men nu är grillen utgående på netonnet för 990:- så då var det ju inget att tveka över, jag nöp sista exemplaret i Uppsala lagershop.
Den finns enligt hemsidan dock kvar på flera lagershopar runt om i landet, så ett tips för den som är sugen.
[länk]
Nice😎 du får lägga ut lite foto på när du använder grillen.
 
wadlerto skrev:
[länk]
[länk]

någon som vet vad det är för skillnad på dessa två?
förrutom namnet.


sen ett tips. åk till bauhaus och ta prisgarantin mot hornbach. så sänker som priset på 12% på det redan låga 1995:-
Jag gissar att de har samma namn och inte har några skillnader ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.