Fotografen skrev:
En annan sak jag funderat på, det ligger ofta gamla reklamblad och jox i korgarna och ibland är de kopiöst skitiga när man synar dem lite närmare, rengörs de någonsin?
En del affärer skickar sina korgar på tvätt.
 
ion skrev:
Vi scannade själva och 8 av 10 gånger fick vi plocka upp, förstår att folk tror man har snattat så det är därför, men vi har aldrig gjort fel. Enligt kassörskan är det slumpen. Vi har slutat självscanna för det är mycket besvärligare att plocka upp packa ner vid de kassorna samtidigt som det känns väldigt pinsamt.
Hoppas jag inte rörde upp dig.
Klart att det inte är en slump, men de säger naturligtvis så.
Du ser förmodligen skurkaktigt skuldmedveten ut, flackar med ögonen, stammar och tappar saker och så.

Jag har blivit kollad två ggr på fyra år, men så ser jag ovanligt hederlig och ärlig ut.
Vilket jag naturligtvis också är :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Mikael_L
Fotografen skrev:
Jag gillar inte heller de där hjulkorgarna, för klunsiga att bära, för rankiga för att det ska gå bra att köra på hjul.
En annan sak jag funderat på, det ligger ofta gamla reklamblad och jox i korgarna och ibland är de kopiöst skitiga när man synar dem lite närmare, rengörs de någonsin?
Ge beröm till butiker som har rena korgar och klaga lite när det är smutsiga. Det är mitt tips, och vad jag själv gör.

Se till att åsikten når upp till de som bestämmer, dvs ingen idé att bara nämna detta för kassörskan på ett ICA Maxi, men i små butiker med bara en handfull anställda brukar både beröm och klagomål nå chefen oavsett vem som tar emot det.
 
M
Fotografen skrev:
Den kö med minst pensionärer i går snabbast.
Går det verkligen mycket långsammare i kön med stora pensionärer? Du kanske här rätt. Små pensionärer är väl ofta rätt skraliga och långsamma.
 
Nu tycker jag att tråden börjar bli on-topic igen. Man skall inte begränsa shoppingen till jordens alla hörn, finns flera fina shoppar "out there", med lämpligt färdmedel med lite klass.

ImageUploadedByByggahus.se1405590512.094102.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
TeroM skrev:
Nu tycker jag att tråden börjar bli on-topic igen. Man skall inte begränsa shoppingen till jordens alla hörn, finns flera fina shoppar "out there", med lämpligt färdmedel med lite klass.

[bild]
Såg ett program från Grönland för ett tag sedan. Jäklar vad paprikan är dyr där.

Edit:
Såg på Wikipedia att det finns artiklar om pinnen på norska, svenska, tyska och holländska.

Warentrenner
 
Redigerat:
Micke64 skrev:
Går det verkligen mycket långsammare i kön med stora pensionärer? Du kanske här rätt. Små pensionärer är väl ofta rätt skraliga och långsamma.
Samt att de rikigt kortväxta har svårt att nå upp med näsan till kassan.
 
KnockOnWood skrev:
Klart att det inte är en slump, men de säger naturligtvis så.
Du ser förmodligen skurkaktigt skuldmedveten ut, flackar med ögonen, stammar och tappar saker och så.

Jag har blivit kollad två ggr på fyra år, men så ser jag ovanligt hederlig och ärlig ut.
Vilket jag naturligtvis också är :)
Jo vi ser på din avatar hur du ser ut, och egentligen så ska du inte behöva betala alls.
Kassapersonalen ska stå och buga när du passerar ut med 4 mjölk och en korvring.

Prutte
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ion skrev:
Vi scannade själva och 8 av 10 gånger fick vi plocka upp, förstår att folk tror man har snattat så det är därför, men vi har aldrig gjort fel. Enligt kassörskan är det slumpen. Vi har slutat självscanna för det är mycket besvärligare att plocka upp packa ner vid de kassorna samtidigt som det känns väldigt pinsamt.
Hoppas jag inte rörde upp dig.
Nånstans har jag läst att självscanningssystemet analyserar hur man beter sig i butiken, hur lång tid man tar på sig, om man går systematiskt genom butiken eller hit och dit osv. Om det finns någon sanning i det vet jag däremot inte.
Jag självscannar inte, det brukar behövas något kundklubbkort eller liknande och jag vill inte ha en massa reklam. Jo förresten, har provat på ikea.
 
Mikael_L
Fotografen skrev:
Nånstans har jag läst att självscanningssystemet analyserar hur man beter sig i butiken, hur lång tid man tar på sig, om man går systematiskt genom butiken eller hit och dit osv. Om det finns någon sanning i det vet jag däremot inte.
Jag självscannar inte, det brukar behövas något kundklubbkort eller liknande och jag vill inte ha en massa reklam. Jo förresten, har provat på ikea.
OK, ja det är säkert därför som jag också ständigt får avstämning, trots att det aldrig varit något fel.
Ja, jag har alltså slutat självscanna sedan något år tillbaka pga detta, rätt jobbigt att behöva packa sina varor 2 ggr varje gång man handlar. :|
 
Jösses! Jag får kanske en sån där "Jag ska bara kolla fem varor"-avstämning högst varannan månad på den COOP Forum där jag nästan alltid handlar. Går jag till en annan COOP är de lite vanligare.
"Plocka upp alltihop and keep your hands where I can see them"-avstämning är minst ett par år sedan. :cool:
Jag tar nästan alltid exakt samma väg i butiken.
 
Ni som hela tiden åker på avstämning borde kanske ta det som en väckarklocka. Man dör inte av att duscha och borsta tänderna några gånger i veckan. Inte heller är det farligt med någorlunda hela och rena kläder när man rör sig offentligt bland folk. Fickpluntan och den där ciggen i mungipan kan man även lämna hemma när man ska handla.

Vidare så är kundvagnen ingen rallybil och ni som står och skriker till er bättre hälft tvärs över hela butiken, "ÄLSKLING, HAR VI MJÖLK HEMMA?", kanske ska fundera på vilket intryck ni gör.

Fundera lite på ovanstående och gör några små justeringar i ert beteende så ska ni se att andelen avstämningar snart sjunker till en försumbar nivå.

:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Och det som i första hand behöver ändras i beteendet är att ni slutar snatta varor. Man blir inte kollad 8 ggr av 10 om man gjort rätt. Hoppas ingen blir upprörd av detta faktum. Dom väljer inte ut kunder att dubbellkolla manuellt. Funkar lika på coop och ica.....
 
Jag har råkat ut för att scannat 3 st men bara 2 i påsen..........

Protte
 
prototypen skrev:
Jag har råkat ut för att scannat 3 st men bara 2 i påsen..........
Äh, du skannade säker rätt men råkade äta upp en på vägen till kassan. ;) Händer så lätt... :D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.