Anna_H skrev:
Skickade faktiskt över dottern för att köpa ett par burkar marmelad. Får dem i morgon. Som hittat, bara 25 000. Inklusive 3 veckors språkresa ;-)
Tack Anna_H för ditt stöd!

Uppkomlingar som Inte ens har fått provsitta en förstaklassfåtölj, och som handlar sina kläder i Ullared, skall hållas kort, även om de är mästare på att jonglera med kundpinnar.

Det är faktiskt bara trevligt att smutta på champagnen i Business class samtidigt som man småpratar med Falkengren, Wallenberg, Spendrup och de andra kära gamla vännerna.

Kläderna köper jag naturligtvis på Savile Row, och det vore faktiskt en dödssynd att köpa ens en skjorta eller något annat av siden på nätet!

PS
Vad var det för marmelad? Det låter ju som rena fyndet (y)
 
D09 skrev:
Handlade 2 metspön och badmintonracket på biltema idag... Klarade galant av att lägga upp pinnen efter mina varor :)

*stolt*
Jo det var en verklig bedrift!
Ett 4-meters och ett 6-meters metspö på bandet + ett eller två racketar ,
allt med streckkoderna åt rätt håll (y)
 
Jag förstår inte varför ni håller på och skickar folk till Harrods hela tiden. När jag ska ha något flyger min personal shopper från Harrods hit i vårat Gulfstream med ett urval varor av de jag söker åsså kan jag själv välja i lugn och ro här hemma,utan trängsel och massa fattiga låtsasnobbar med pinnar upp där solen inte skiner. Men nu måste jag sluta fjanta runt här, strax kommer husläkaren som ska titta på mitt lillfinger, det kändes lite konstigt i det när jag drack kaffe häromdagen, tror det är en sträckning.

;)
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Jag förstår inte varför ni håller på och skickar folk till Harrods hela tiden. När jag ska ha något flyger min personal shopper från Harrods hit i vårat Gulfstream med ett urval varor av de jag söker åsså kan jag själv välja i lugn och ro här hemma,utan trängsel och massa fattiga låtsasnobbar med pinnar upp där solen inte skiner. Men nu måste jag sluta fjanta runt här, strax kommer husläkaren som ska titta på mitt lillfinger, det kändes lite konstigt i det när jag drack kaffe häromdagen, tror det är en sträckning.

;)
Aj då, hoppas att det inte är så illa som det låter här:
http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=17&t=8072

Venm av dessa är duThomasX?
80889_1209287716.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 1795518_682220978505225_1643891039_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Haha, skrattade gott, var hittar du alla dessa historier?!
 
Hemmakatten
Sen måste jag erkänna (slå mig inte snälla 😻)att jag faktiskt har ett Harrods-kort samt att jag brukar beställa därifrån. Ganska behändigt att fixa julklapparna till vuxna. De har förutom goda marmelader även god choklad och nötter i fina förpackningar från olika leverantörer som har varit uppskattade julklappar. T.o.m chokladbollar med champagnetryffelfyllning för den romantiskt lagde. Och torkat buffelsnacks kryddat med olika sydafrikanska smaker,ungefär som våra ölpinnar. Och var kan man få tag på bläckfiskbläck i små påsar om inte på Harrods?😃

Efter allt detta matshopoande passar det bra att besöka den lilla champagnebaren vid matavdelningen för ett glas champagne ch vila benen lite.

På Heathrow finns en Harrods-butik med lite av varje. De gånger jag passerat Heathrow brukar jag alltid titta förbi där och köpa med en ask tryffelsalt och ett par rejäla bitar cheddar (som inte går att jämföra med de sorgliga svarta keramikkrukor med cheddar i som sälj här under julen). Sist fick jag också med mig en underbar halvhård ost med tranbär i.
 
Redigerat:
Hemmakatten skrev:
Och var kan man få tag på bläckfiskbläck i små påsar om inte på Harrods?
Med risk att för evigt avslöja min enkla bakgrund, vad har man bläckfiskbläck till? Duger det inte med en vanlig simpel penna?

penna.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den kan dessutom i värsta fall fungera som varupinne, om vi nu ska försöka hålla oss till ämnet.
 
Alfredo skrev:
Med risk att för evigt avslöja min enkla bakgrund, vad har man bläckfiskbläck till?
.
Naturligtvis för att fylla pennan med. Vad annars?
 
Alfredo skrev:
Med risk att för evigt avslöja min enkla bakgrund, vad har man bläckfiskbläck till?...
Det användes med förkärlek av skumma lånehajar.
Fördelen är att det inte är arkivsäkert.
 
Hemmakatten
Alfredo skrev:
Med risk att för evigt avslöja min enkla bakgrund, vad har man bläckfiskbläck till?
Man använder det bl.a. till att göra svart pasta, tagliatelle. En liten påse, 4x4cm kostar 50p. Jag har ett stort matlagningsintresse så en av höjdpunkterna när jag turistar i London är att gå igenom Harrods matavdelning. De andra avdelningarna bryr jag mig inte om och skulle nog inte ha råd med heller.
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Hemmakatten
Här är en bild på bläckfiskbläcket.
uploadfromtaptalk1405441253588.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten skrev:
...Jag har ett stort matlagningsintresse så en av höjdpunkterna när jag turistar i London är att gå igenom Harrods matavdelning....
Åker du turistklass, businessklass eller har du egen kärra?

Den här är snart ute på marknaden och är lagom stor nu när barnen är utflugna.
Väldigt behändigt också att kunna landa på den egna tomten :cool:
Praktiskt när man köpt ostron och hummer på Harrod's och glömt kylväskan hemma.
HondaJet_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var en liten söt rackare...annars funderar jag på en sån här...
G650-Gulfstream-sets-speedrecord.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
@KOW Njaa, det vete katten. Hur många säten har den? Måste ju rymma en del shoppingkassar. ;)

Den andra kärran var lite väl vräkig. Man vill ju inte verka vulgär...
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
@KOW Njaa, det vete katten. Hur många säten har den? Måste ju rymma en del shoppingkassar. ;)

Den andra kärran var lite väl vräkig. Man vill ju inte verka vulgär...
Hel rätt, man skall aldrig svika sin klass!
Upp till 6 passagerare, 780 km/h, 220 mil "räckvidd", 3,7 mijoner USD.
http://planes.findthebest.com/l/67/Honda-HondaJet

Egentligen en trevlig överraskningspresent till någon man gillar :)


PS
Kan vi glömma kundpinnen nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.