M
Tycker mest att formuleringen "på affären" är sjukt ologisk. Det enda som är på affären är väl ett tak, kråkor och måsar? elle? elle?
 
Korvgubbe
Om det inte är kö, utan kund nummer två kommer lite senare till kassan men innan kund nummer ett är klar, hur lång måste då luckan vara innan man kan strunta i pinnen?
 
D09
Handlade 2 metspön och badmintonracket på biltema idag... Klarade galant av att lägga upp pinnen efter mina varor :)

*stolt*
 
Korvgubbe skrev:
Om det inte är kö, utan kund nummer två kommer lite senare till kassan men innan kund nummer ett är klar, hur lång måste då luckan vara innan man kan strunta i pinnen?
I Västsverige gäller regeln 2½ pinnlängder.
 
Korvgubbe skrev:
Om det inte är kö, utan kund nummer två kommer lite senare till kassan men innan kund nummer ett är klar, hur lång måste då luckan vara innan man kan strunta i pinnen?
10ggr så lång, eller mer, än längsta avstånd mellan inbördes varor för kund nummer ett eller 40cm, välj största värdet.
En seriös varuhandel har givetvis måttband vid kassan för detta ändamål.
 
Redigerat:
Nissepisse skrev:
...
En seriös varuhandel har givetvis måttband vid kassan för detta ändamål.
Det är ofta rationaliserat så att man får jämföra med mått-strecken vid utgångsdörren.
De där som är uppsatta för att de skall kunna ge ett riktigt signalement på flyende rånare och snattare.

Men på Harrod's har de laseravståndsmätare naturligtvis :cool:
 
Jag har studerat detta fenomen igår och idag i olika butiker och i denna del av landet är det ca en av tio som lägger pinne efter sina varor, standardrutinen är att nästa kund lägger pinne.
 
Fotografen skrev:
Jag har studerat detta fenomen igår och idag i olika butiker och i denna del av landet är det ca en av tio som lägger pinne efter sina varor, standardrutinen är att nästa kund lägger pinne.
Vilken del av landet är detta så man kan hålla sig undan?
 
T
Fotografen skrev:
Jag har studerat detta fenomen igår och idag i olika butiker och i denna del av landet är det ca en av tio som lägger pinne efter sina varor, standardrutinen är att nästa kund lägger pinne.
Tur man bor i Skåne då för där lägger 9/10 pinnen efter sina varor, precis som man ska göra alltså!
 
E län, Östergötland...minns inte hur det var när jag bodde i Uppsala.
Åker och far lite hit å dit ibland så jag ska studera detta fenomen.
Har aldrig funderat över saken förut, lägger bara dit pinnen om den saknas, och ibland ingen pinne alls.
 
Jag har nu på prov börjat lägga en pinne bakom mig där man betalar efter självscanningen, det verkar dom dock inte alls uppskatta i butiken.
 
  • Gilla
Nissepisse
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Jag har nu på prov börjat lägga en pinne bakom mig där man betalar efter självscanningen, det verkar dom dock inte alls uppskatta i butiken.
Hoppas du fick en rejäl utskällning för det! :D
 
Ska rpova att bara lägga påsen före varorna, som man gjorde innan pinnens tid.
 
MathiasS skrev:
För dessa vanliga människor som upplever harrods som något extra duger det säkert med luftburen boskapstransport.
Skickade faktiskt över dottern för att köpa ett par burkar marmelad. Får dem i morgon. Som hittat, bara 25 000. Inklusive 3 veckors språkresa ;-)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.