AfrooDite skrev:
Jag la min kabel som anvisningen sa, 35cm.
Jag såg ganska snabbt att det var på tok för långt ifrån.
Runt 20 på den medföljande mätstickan har jag kört på. Jag la kabeln, körde med klipparen på just de området, justerade och oftast blev det 20 ut från fasta hinder. Runt stenplattor i samma nivå så kan du med fördel sätta kabeln så nära stenarna det går.
Tack.
Jag tänkte precis göra så. Mätte lite avstånd mellan hjulen och gissade på att sensorn är i mitten. Jag har hunnit lägga ut kabel på drygt halva tomten. Orkat inte mer idag. :cool:
 
Redigerat:
peternicklas
AfrooDite skrev:
Jag la min kabel som anvisningen sa, 35cm.
Jag såg ganska snabbt att det var på tok för långt ifrån.
Runt 20 på den medföljande mätstickan har jag kört på. Jag la kabeln, körde med klipparen på just de området, justerade och oftast blev det 20 ut från fasta hinder. Runt stenplattor i samma nivå så kan du med fördel sätta kabeln så nära stenarna det går.
Fungerar bra med runt 20 cm. Dock så kräver den mer om den ska svänga 90 grader och det finns fasta hinder i svängen.
 
Bloodcarver skrev:
Det här med procentuell ändring av klipptiden...

Idag hade min troligtvis hakat på linan för långt ifrån laddstationen för att hinna hem innan batteriet tagit slut, är det då dags att minska klipptiden med 10%?

[bild]
Vart hittar man sådana klistermärken som du har på din klippare, typ Wolverine eller liknande?
 
Nu är jag klar med strömkabeln under marksten, vidare in i garaget image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tills jag byggt ett litet hus får den stå i skydd av buskarna, regnar det väldigt mycket får den t.v. stå inomhus.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
lazy rick
  • Laddar…
En liten undran bara, måste man bygga ett hus till roboten?


Undrar när jag ska hinna dra färdigt kabeln runt tomten? Jobb hela dagen och sen fotboll på tvn... :cool:
 
Bulldog_76 skrev:
En liten undran bara, måste man bygga ett hus till roboten?
Nej det behövs inte, det är bara om du är lite bättre än alla andra :)
 
Ringde till inköpsställen idag..Får skicka in min och får en demomaskin i utbyte..Funkar inte den häver jag köpet..

Finns bara ett problem och det är att grannen har en ny Husqvarna... Vet någon om landbaserade inte får stå för nära varandra?
 
Bulldog_76 skrev:
En liten undran bara, måste man bygga ett hus till roboten?


Undrar när jag ska hinna dra färdigt kabeln runt tomten? Jobb hela dagen och sen fotboll på tvn... :cool:
Men då har du ju hela kvällen på dig om det bara är skit på tv! 😁

För grovt? ;-)
 
AfrooDite skrev:
Tack, det funkade!

Man har noterat detta beteende när man dragit ur klipparen ur laddaren för hand. Rätt förfarande är att trycks stopp för att avbryta laddningen, öppna luckan trycks start och sedan stopp igen när klipparen backat ur laddaren för egen maskin. Drar man ur den för hand blir det av knas.

Don't ask why....
 
Hör av dig om det blir något skillnad
 
Bulldog_76 skrev:
En liten undran bara, måste man bygga ett hus till roboten?


Undrar när jag ska hinna dra färdigt kabeln runt tomten? Jobb hela dagen och sen fotboll på tvn... :cool:
Av två skäl tänkte jag bygga ett enkelt hus, dels för att den står lite väl synlig utifrån (på kvällen lyser den gröna lampan väl mycket), dels för att den står inne i häcken med blöta blad som leder vattnet in under luckan. När man nu orkar...
 
gnuttish

har du fått tillbaka din??
 
Martin84 skrev:
gnuttish

har du fått tillbaka din??
tyvärr inte..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.