peternicklas
AfrooDite skrev:
Gör det egentligen någonting om laddbasen står ute?
Den tåler nog det men jag skulle rekommendera att man tar in den över vintern.
 
peternicklas
Martin84 skrev:
hur långt rekommenderar dom i mellan worx och Husqvarna??

Nu hittar mon hem när han ska laddas men när han klipper och det blir vänstersväng backar den kör framåt för att sedan backa igen...Ibland står det då fångad i bland åker han utanför tomten...så gjorde den INTE med gamla uppdateringen..

har haft den innne 3 gånger för olika fel och nu har jag ingen lust att skicka tillbaka den en fjärde och få vänta ytterligare 2veckor ;(

vad tycker ni jag ska göra?
Test förra året kom fram till att det räcker med c:a 30 cm. mellan HQ och Landroid m. Är det olika fel så behöver de inte godkänna en reklamation. De ska försök på samma fel, heter det. Ingen granne som har en Landroid du kan prova med? supporten testar ju klipparen innan den skickas så det är konstigt med de felet du har.
 
peternicklas skrev:
Med jämna mellanrum är det bra och se till så att knivarna roterar fritt samt att rensa bort gräset som kan sätta sig i det öppna hålet. Regnsensorn träder inte i kraft förrän den har varit ute och kört ett tag i regn. Funktionen kunde kanske varit lite bättre men klipparen tåler regn.
Tack för lysande snabba svar!
OK, jo jag får lära mig att ha bättre koll. Kan man testa regnsensorn?
 
Jonas Hedberg skrev:
Ta vattenkannan
OK, var sitter sensorn?
 
Två pluppar på ovansidan, häll vatten mellan dem.
 
uploadfromtaptalk1403943210002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MrMad skrev:
Två pluppar på ovansidan, häll vatten mellan dem.
OK, skall kolla på det. Den klipper för fullt nu, i hällregn...:D
 
Hej.
Köpte precis en Landroid 2.0 på jem o fix.
Ser att det ingår 180 m gränskabel. Jag har inte hunnit mäta, men det kan vara så att det precis inte räcker till. De sålde gränskabel 200 m för 1295 kr.
Nån som har nåt tips om vart man kan köpa kortare och billigare? Snabbkollade på Clas Olsons sida och de säljer Gardenas gränskabel som tillbehör till worx för 799 för 150 m.
Tips mottages tacksamt om vilka andra kablar som passar och vart man får tag på dem till ett bra pris
 
Se mina inlägg #1168 och #1207. Funkar utmärkt hos mig iallafall.
 
Hej jag köpte 100 m för ca 300 kr hos biltema 20 maj.Fråga personalen på lagret,jag tror inte den finns ute i butiken.Så var det i Karlskrona.Köp gärna till tältpinnar för 19:90 kr 10 st.Vanliga peggar till gränstråden brukar vara dyrare.
 
Redigerat:
Biltema har ju slutat sälja robotklippare och jag i mitt varuhus fanns ingen kabel att köpa. Jag köpte extra begränsningskabel på poolrobot.se, 100 m för 299 kronor. Funkar bra, lite tunnare kabel än den medföljande, får hoppas den håller lika bra. De hade även en tjockare förstärkt variant för en hundralapp till.
 
Goddag, en fråga till er som låter eran robot jaga mördarsniglar.
Ser ni någon förbättring eller har ni fortfarande lika mycket sniglar?
Mvh
 
peternicklas
Jag påstår att de inte finns på gräsmattan p.g.a. av signalen från slingan! Någon som säger emot detta?
 
Köpte min dagarna innan midsommar. Super lätt installation, mkt tips o trix här ifrån. Allt bara funka perfekt!

Men...När jag kom hem från nattskiftet imorse, var den borta!? Laddstation, roboten -rubbet...
Bra insynsskyddad tomt, laddstationen var placerad på baksidan, bakom altanen, väldigt svår att se.

Det är polisanmält. Bara att hoppas försäkringsbolaget är på min sida...
Törs man köpa en ny tro? Den funka ju så bra!! =) Fan va trött man blir!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.