Jarppan skrev:
Spegla denna rad mot dig själv... smaka på den.. ;)

Gott nytt år Christina
Ja, då var det dags för mig att (återigen) gå igenom mina egna inlägg i denna tråd.
När jag nu läst dem yttterligare en gång så förstår jag att visst...... budskapet "smakar beskt" på sina ställen.
Tonen har jag verkligen försökt hålla hövlig :-/ men... om du, frånsett att du antagligen inte gillar budskapet dvs.att jag inte delar din tolkning i det här ärendet, däremot uppfattar mina inlägg som rent OHÖVLIGA så vill jag verkligen be dig om ursäkt, det har aldrig varit min mening. Isf. FÖRLÅT!!
Min uppfattning i frågan, så långt fakta hittills har presenterats ;), står jag dock fast vid.


MVH/Christina.
 
byggimpert skrev:
Ja, då var det dags för mig att (återigen) gå igenom mina egna inlägg i denna tråd.
När jag nu läst dem yttterligare en gång så förstår jag att visst...... budskapet "smakar beskt" på sina ställen.
Tonen har jag verkligen försökt hålla hövlig :-/ men... om du, frånsett att du antagligen inte gillar budskapet dvs.att jag inte delar din tolkning i det här ärendet, däremot uppfattar mina inlägg som  rent OHÖVLIGA så vill jag verkligen be dig om ursäkt, det har aldrig varit min mening. Isf. FÖRLÅT!!
Min uppfattning i frågan, så långt fakta hittills har presenterats ;), står jag dock fast vid.


MVH/Christina.
Du är förlåten ;)

Av alla direktmeddelanden jag fått (ang dig)så kan jag komma fram till följande:
När man läser dina inlägg i detta forum (inte bara denna tråd)så får dom flesta uppfattningen av dig att du är ganska dubbel i ditt budskap. Piska..gå på... Vara förstående.. sedan slutklämmen så dämpar du ner din framtoning och drar en fin liten Önskar nu lycka till m.m

Skriv bara kort o konsist vad du tycker med några rader så snärjar du dig inte in i en massa onödiga missförstånd.

Visst jag har inte lagt fram all fakta men det förstår dom flesta varför.

Gott nytt ännu engång ;)
Jag tar ett glas för dig ikväll Christina ;)
Mvh Jarppan
 
Jarppan skrev:
Av alla direktmeddelanden jag fått (ang dig)så kan jag komma fram till följande:
När man läser dina inlägg i detta forum (inte bara denna tråd)så får dom flesta uppfattningen av dig att du är ganska dubbel i ditt budskap. Piska..gå på... Vara förstående.. sedan slutklämmen så dämpar du ner din framtoning och drar en fin liten Önskar nu lycka till m.m
Det där var ju verkligen extra ledsamt och tråkigt att höra och alldeles särskilt om det dessutom är gemene mans och kvinnas uppfattning här på forumet.

Det enda jag kan förklara (inte försvara) mitt sätt att skriva med är att i en komplex fråga som tex. denna, så tycker jag personligen att det inte är särskilt lätt att ensidigt (och möjligen inte helt entydigt heller) ta parti för den/det ena eller den andra.
Bara för att jag tycker att saker och ting kan bero på det eller det.......... osv. så betyder det ju inte att jag inte kan både förstå och känna med de problem som blir födjden av det ena eller det andra handlandet eller beslutet, likaså med önskningarna om att saker och ting ska reda upp sig, där är min egen erfarenhet att lösningen kan vara till gagn för den enskilde även om den inte ser ut som den man initialt trodde att den skulle behöva göra för att man skulle känna sig nöjd.
De svåra och viktiga frågorna är ju sällan så enkla att det går att förhålla sig som antingen svart eller vit till dem.
Men felet för de ev. missuppfattningarna är ju helt och hållet mina.


MVH/Christina.
 
:DSKÅÅÅL på dig Christina :D
Första amorteringen &räntorna har precis blivit dragna från kontot. 14.352 Svenska kronor.

Nu firar både din o min familj in det nya året och släpper allt groll okej ;)
Mvh Jarppan
 
Jarppan skrev:
:DSKÅÅÅL 14.352 Svenska kronor.
:surprised:*Host* Nu satte jag skumpan i halsen

Tjo för ett helgott -05 med många nya projekt!!!
 
14.352 Svenska kronor.
Det var ju riktigt billigt, om nu slutsumman hamnade på 2.500.000:-

 
Skål o go fortsättning ;D ;D
Nu e vi äntligen på rätt sida om nyår ;)

o låt alla som terroriserat sina grannar med en timmes raketuppskjutning o smällare tycka att det var värt det istället för o skicka pengarna till dom som behöver det >:(
 
G skrev:
14.352 Svenska kronor.  
Det var ju riktigt billigt, om nu slutsumman hamnade på 2.500.000:-
Billigt ??? Ca 170.000 per år.... Ja inte är det billigt iaf för våran familj.
 
Jarppan skrev:
Billigt ??? Ca 170.000 per år.... Ja inte är det billigt iaf för våran familj.
Det är definitivt inte billigt. Jag antar att ni inte fick med allt på bottenlånet och därmed fick högre ränta och tvingades amortera på topplånet?

mvh
David
 
Trodde kostnaden var per/kvartal banken brukar vilja ha det så
 
David skrev:
Det är definitivt inte billigt. Jag antar att ni inte fick med allt på bottenlånet och därmed fick högre ränta och tvingades amortera på topplånet?

mvh
David
Exakt. Skulle vi ha ett garage med i bilden (som var tänkt från början) så skulle vi få upp värderingen och därmed slippa en så hög kostnad just på topplånet.
 
G skrev:
Trodde kostnaden var per/kvartal banken brukar vilja ha det så
Detta bestämmer du som kund själv hur du vill betala tillbax dina lån.
 
Jarppan, kommer du att uppdatera hemsidan med fler "inredningsbilder" eller har du helt tappat sugen efter allt elände?
Vi kollar ofta in där och nu behöver vi inspiration till kakel, klinker, tapeter och färger mm...

God forts...
 
furan skrev:
Jarppan, kommer du att uppdatera hemsidan med fler "inredningsbilder" eller har du helt tappat sugen efter allt elände?
Vi kollar ofta in där och nu behöver vi inspiration till kakel, klinker, tapeter och färger mm...

God forts...
Jag kan uppdatera med lite bilder, vad vill du ha för bilder ?
 
Kanske lite inspiration, t.ex tapet och golv i samma bild, lite mer kakel, klinkers bilder, ja allt som inte blir för personligt.
Var och kollade på vårt bygge nyss, och dom håller på att gräva in sevisen eller hur det stavas... uhh, det blir dyrt det här, säljarens uppskattade 35´kan man nog nu sätta en etta framför.. :'(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.