D09
Mikael_L skrev:
Nej, inte inom detaljplanelagt område eller samlad bebyggelse åtminstone.

Utom plan kan man med lite tur lyckas komma undan med att bygga lite av varje förutom bostadshus.
Ajfan, får kolla detaljplanen :)
 
CIMG3965.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sandlådan på plats! Bara sand som fattas... och det verkar blir dyrt :(
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Strip skrev:
[bild]

Sandlådan på plats! Bara sand som fattas... och det verkar blir dyrt :(
Några hundralappar hos närmaste täkt? Leksand kallas det om jag inte minns fel.

Ärligt så har inte ungarna gjort några konstverk i sanden härhemma och det hade nog gått lika bra med vilken sand som helst.

Roligast är att kasta ur sanden ur lådan eller gräva en grop. ;)
 
Och leka översvämning med vattenslangen..!
 
D09 skrev:
Leksand kallas det om jag inte minns fel.
Jag visste inte att det va sandlåda där uppe i Tegera Arena..... ;)
 
Redigerat:
D09 skrev:
Några hundralappar hos närmaste täkt? Leksand kallas det om jag inte minns fel.
Leksand ligger aslångt härifrån, frakten skulle kosta fem frimärken, minst!
Vår lokala grusåsbrytarföretag har valt att inte leverera just sandlådesand (typ tvättad 0-5), annat än genom Optimera. Och vi vet väl alla vad som händer med prislappen på något som passerar Optimera? Random grusås tar hundratjugofem spänn per ton, Ockrimera tar 1296:- per ton :x
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Strip skrev:
Vår lokala grusåsbrytarföretag har valt att inte leverera just sandlådesand (typ tvättad 0-5), annat än genom Optimera.
Vänta, har du inte möjlighet att dyka upp på grustaget med en släpvagn?

Jag var på grustaget senast i onsdags. Fick lämna stället med släpet fullt utan att betala eftersom det var 90 minuter till stängning och man kunde därför inte ta betalt med kort (jo, jag vet, helsnurrigt). "Kom tillbaka i morgon. 400:-".
 
Redigerat:
Nyfniken skrev:
Vänta, har du inte möjlighet att dyka upp på grustaget med en släpvagn?
Nepp. De vägrar.
 
D09
Strip skrev:
Nepp. De vägrar.
Lägg ut en annons på blocket ifall någon lokalt vill bli av med en gammal sandlåda :)

Du gräver upp den och kör hem sanden :)

Planera in ett hemlass nästa gång du passerar en "större" ort :)
 
Nyfniken skrev:
Vänta, har du inte möjlighet att dyka upp på grustaget med en släpvagn?

Jag var på grustaget senast i onsdags. Fick lämna stället med släpet fullt utan att betala eftersom det var 90 minuter till stängning och man kunde därför inte ta betalt med kort (jo, jag vet, helsnurrigt). "Kom tillbaka i morgon. 400:-".
Vad är det för folk egentligen?
Eller rättare sagt, vad får dig att åka till grustaget med kort???

Här är det några hundringar i näven som gäller, såna småsummor har inte kontoret tid med.
Och kontoristerna vill också ha bullar till kaffet :)

Så lämna plastkortet hemma nästa gång och ta med en bunt sedlar, så går det nog bra.
 
Kört en vända med släpet till returen och dumpat lite isolering och gips. Fyllt på gasolflaskorna till grillen. Lastat släpet fullt med jord och kört iväg det också.
 
KnockOnWood skrev:
Eller rättare sagt, vad får dig att åka till grustaget med kort???
Jag använder i princip inte kontanter. De få jag har ligger i ungarnas skål till glassbilen.

Nollåttor vettu. :rolleyes:
 
A
Nyfniken skrev:
Jag använder i princip inte kontanter. De få jag har ligger i ungarnas skål till glassbilen.

Nollåttor vettu. :rolleyes:
Hur lyder principen? :)
 
bra-byggare skrev:
Hur lyder principen? :)
"Använd inte kontanter. Det är för jobbigt."
 
D09
Samma här, hopplöst när det är insamlingar på jobb o skola :p 20kr, vem har det löst?

Förmodligen har inte täkter kassasystem men ibland kortläsare, speciellt de som kör ut jord på påse och annat småkrafs :)
Alt faktura.

Men 300kr borde gå till kaffekassan så jag håller med om att det är kontant som gäller på släp :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.