Har någon en bild på klisterlappen som ska sitta under luckan på de uppdaterade modellerna? Hittar ingen på min nämligen
 
Henke2 skrev:
Har någon en bild på klisterlappen som ska sitta under luckan på de uppdaterade modellerna? Hittar ingen på min nämligen
Tyvärr inte exakt det du efterfrågar, men jag fotade varje fall lappen som sitter på kartongerna med den uppdaterade modellen i.
Vet inte om detta hjälper dig något?
2014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


A Haddock skrev:
Är det nån som vet från vilken datumkod det är den "nya" versionen med nya hjul osv?
Jag antar att alla med den lilla gröna pricken är den "gamla" men uppdaterad dock inte helt säker.
 
Redigerat:
  • Gilla
Henke2 och 1 till
  • Laddar…
KumlaEkeby skrev:
Jag antar att alla med den lilla gröna pricken är den "gamla" men uppdaterad dock inte helt säker.
Ja precis så är det så klart. Har den grön klisterlapp är det en "gammal" uppdaterad, har den ingen grön lapp är den ny. Det lär ju knappast finnas gamla icke uppdaterade ute i handeln längre.
 
Nu har grannen fått tillbaka sin Bosch från reparation och passade därför på att låta min Landroid få klippa en runda samtidigt som grannens Bosch klippte.

Det är nog inte mer än 1,5 meter mellan våra slingor på ett kort parti så jag har ju varit minst sagt orolig över detta...
Men jag märkte inte av något avvikande eller konstigt. Den körde på som den brukar göra utan problem!

Om man får problem med störning från en grannes robot, på vilket sätt är det vanligast att man märker av det isf?

Vad är det jag ska vara uppmärksam på?

Mvh. David
 
peternicklas
Davil skrev:
Nu har grannen fått tillbaka sin Bosch från reparation och passade därför på att låta min Landroid få klippa en runda samtidigt som grannens Bosch klippte.

Det är nog inte mer än 1,5 meter mellan våra slingor på ett kort parti så jag har ju varit minst sagt orolig över detta...
Men jag märkte inte av något avvikande eller konstigt. Den körde på som den brukar göra utan problem!

Om man får problem med störning från en grannes robot, på vilket sätt är det vanligast att man märker av det isf?

Vad är det jag ska vara uppmärksam på?

Mvh. David
Det märks tydligt. Den hittar inte sin egen slinga utan irrar bara runder. Även då den ska följa slingan hem så tappar den slingan och går väldigt brett över slingan för att till sist bara stanna. Läste att Bosch endast har slingan aktiv när Indegon är ute och klipper. Kolla så att den klipper samtidigt som din. Fungerar de ihop så är det mycket bra.
Vilken versin av M 2.0 har du?
Sedan är det väl även så att det är avståndet till Boschs laddstation som är viktigt. Tror det ska vara minst 15 m. Kan du kolla även detta.Vore riktigt bra om Landroid kan samsas med Bosch. Då blir man inte tvingad att kpa en Bosch bara för att grannen har en Bosch!
 
Redigerat:
Davil skrev:
Nu har grannen fått tillbaka sin Bosch från reparation och passade därför på att låta min Landroid få klippa en runda samtidigt som grannens Bosch klippte.

Det är nog inte mer än 1,5 meter mellan våra slingor på ett kort parti så jag har ju varit minst sagt orolig över detta...
Men jag märkte inte av något avvikande eller konstigt. Den körde på som den brukar göra utan problem!

Om man får problem med störning från en grannes robot, på vilket sätt är det vanligast att man märker av det isf?

Vad är det jag ska vara uppmärksam på?

Mvh. David

Bosch Indego slår på slingan når den skal klippe og slår den av nær den er ferdig laddad etter klipping ( ca 1 timme ) eller hvis tidsvinduet er aktivert.
Dessuten kan en velge mellom 5 forskjellige " kanaler "" på slingan slik at hvis du har 4 grannar alla med Bosch så kan dom klippa samtidig.

Jeg antar at works har samma egenskaper.
 
Redigerat av moderator:
Eksempel : Har du en Works ock grannen Bosch måste det vara et avstånd på 15m til laddsasjonen.

David upplevde inte detta eller problem med størning från kantsladden og da kan man foreløbig konkludera med at det er trygt kjøpe seg en Works selv om grannen har en Bosch robot. Eller motsatt ..


Eller er det nogon som leser detta som själv har andre upplevd størninger från Bosch eller andra märken ?
 
Redigerat av moderator:
peternicklas skrev:
Det märks tydligt. Den hittar inte sin egen slinga utan irrar bara runder. Även då den ska följa slingan hem så tappar den slingan och går väldigt brett över slingan för att till sist bara stanna. Läste att Bosch endast har slingan aktiv när Indegon är ute och klipper. Kolla så att den klipper samtidigt som din. Fungerar de ihop så är det mycket bra.
Vilken versin av M 2.0 har du?
Sedan är det väl även så att det är avståndet till Boschs laddstation som är viktigt. Tror det ska vara minst 15 m. Kan du kolla även detta.Vore riktigt bra om Landroid kan samsas med Bosch. Då blir man inte tvingad att kpa en Bosch bara för att grannen har en Bosch!
Ok, tack för info!
Det har fungerat en gång hittills när vi hade våra klippare igång samtidigt, så det ser ju lovade ut iaf :)

Hur vet jag vilken version jag har?
Jag har gamla hjulen med gråa fälgar, start och stoppknapp utanför luckan. Grön klisterlapp, dvs nya programvaran.

Jag ska fråga grannen nästa gång jag ser honom var han har laddstationen.
 
rcjofo skrev:
Så bra ! Det har vært en svertekampanje mot Bosch her på forumet så jeg forstår at du var urolig.

Bosch Indego slår på slingan når den skal klippe og slår den av nær den er ferdig laddad etter klipping ( ca 1 timme ) eller hvis tidsvinduet er aktivert.
Dessuten kan en velge mellom 5 forskjellige " kanaler "" på slingan slik at hvis du har 4 grannar alla med Bosch så kan dom klippa samtidig.

Jeg antar at works har samma egenskaper.
Ok. Jag tycker det låter otroligt dumt och egoistiskt av Bosch om alla måste ha deras klippare.

Jag tycker att recensionerna på prisjakt ger en bra fingervisning över hur bra Bosch, och Landroid är.
Alla vill inte betala för en dyr klippare som tappar hjulen när man kan köpa en Landroid för flera tusen kronor mindre som klipper gräsmattan prefekt direkt utan flera vändor tillbaka för reparation :)
 
peternicklas
Davil skrev:
Ok. Jag tycker det låter otroligt dumt och egoistiskt av Bosch om alla måste ha deras klippare.

Jag tycker att recensionerna på prisjakt ger en bra fingervisning över hur bra Bosch, och Landroid är.
Alla vill inte betala för en dyr klippare som tappar hjulen när man kan köpa en Landroid för flera tusen kronor mindre som klipper gräsmattan prefekt direkt utan flera vändor tillbaka för reparation :)
Nu ska vi inte skriva om Bosch i denna tråden men, efter alla de fel som den har samt att den trivs att förflyttas, i ett paket mellan ägare och service, så tror jag inte det finns så många Indegoägare kvar.
 
En liten incident som jag känner jag vill dela.
Min Landroid 1.0 gick en halvsäsong sen gav tydligen klippmotorn upp i den.
Lämnade in den på Jula där den är köpt men det tog många samtal med Julas support och hela 6 veckor innan jag fick tillbaks den.
Men sen visade det sig att nånstans på vägen har dom lyckats knäckt axeln till bakhjulet på den.

Så senare samma dag åker jag in till Jula och får till svar:
"Aj då va trist det höll alltså inte? - Va? Ja den kom tillbaka med trasigt bakhjul och för att du skulle slippa skicka den igen på reparation och vänta flera veckor så försökte vi limma ihop den åt dig.....":x

Dom erbjöd mig pengar tillbaka istället men det känns ju surt när man köpt den för 5995:- . Ska man handla den på annat ställe så kostar den numera strax under 10000:- dock iofs något uppdaterad.
Men dom fick som dom ville i slutänden, jag orkade inte tjafsa mer så jag lämnade tillbaks den och tog pengarna.
Nu fick jag tag i en 2.0 för 6400:- från CO som jag tänkt installera under nästa vecka.

En fråga, tycker ni som testat båda att detta var ett bra byte eller skulle ni skickat iväg 1.0 igen på lagning?
Tomten vi har är på 1200m2 men gräsmattan är på 750m2 och den är helt plan och inga trånga passager.
Har inte packat upp 2.0 än :).
 
Tänk också på att man aldrig hör det bra utan bara när det går fel. Få söker sig till forumen av egen maskin om inget fel dykt upp som de ska fråga om. Det gäller oavsett märke givetvis.

Man behöver läsa på mängder innan man kan bilda sig en uppfattning om vilka användare som har något av värde att komma med och vilka maskiner som fungerar och för vem.

Jag står fast vid att många fel uppstår pga användarna över lag inte är tekniker och inte drar egna slutsatser utöver de färgglada bilderna i instruktionsboköckerna. Detta också oavsett märke eller modell.
 
peternicklas
KumlaEkeby skrev:
En liten incident som jag känner jag vill dela.
Min Landroid 1.0 gick en halvsäsong sen gav tydligen klippmotorn upp i den.
Lämnade in den på Jula där den är köpt men det tog många samtal med Julas support och hela 6 veckor innan jag fick tillbaks den.
Men sen visade det sig att nånstans på vägen har dom lyckats knäckt axeln till bakhjulet på den.

Så senare samma dag åker jag in till Jula och får till svar:
"Aj då va trist det höll alltså inte? - Va? Ja den kom tillbaka med trasigt bakhjul och för att du skulle slippa skicka den igen på reparation och vänta flera veckor så försökte vi limma ihop den åt dig.....":x

Dom erbjöd mig pengar tillbaka istället men det känns ju surt när man köpt den för 5995:- . Ska man handla den på annat ställe så kostar den numera strax under 10000:- dock iofs något uppdaterad.
Men dom fick som dom ville i slutänden, jag orkade inte tjafsa mer så jag lämnade tillbaks den och tog pengarna.
Nu fick jag tag i en 2.0 för 6400:- från CO som jag tänkt installera under nästa vecka.

En fråga, tycker ni som testat båda att detta var ett bra byte eller skulle ni skickat iväg 1.0 igen på lagning?
Tomten vi har är på 1200m2 men gräsmattan är på 750m2 och den är helt plan och inga trånga passager.
Har inte packat upp 2.0 än :).
Bra köp, packa upp och njut med en öl i handen.
 
  • Gilla
jcl12 och 1 till
  • Laddar…
OpiMaza
Nu har jag rensat lite i tråden då den stundtals blir helt ointressant, så håll er till ämnet samt var trevliga mot varandra.

//Moderator.
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
Hej, jag har precis efter att följt tråden köpt en Worx på Classe O - och fick en av gamla modellen. (Silver hjul, dolda regnsensorer) Det skall vara en från deras senaste sändning.....

Tycker ni det är värt besväret att lämna tillbaka den??
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.