8 547 läst · 19 svar
9k läst
19 svar
Färg på marksten till falurött hus?
Vilma,
Hur har det gått?
Jag skulle nog ha förespräkat grått med. Christinas argument var det bästa. Att det ser naturligt ut är den främsta anledningen om man har ett "klasiskt" hus. Det öppnar dessutom för mer färger på andra saker i trädgården, växter, trädgårdsmöbler, dynor, markiser, parasoller o.s.v.
Tror dessutom att grått "lever" längre.
Om man vill få en gammaldags stil så är det bara att välja just sådana stenar - och det skulle jag nog har gjort om jag var du.
Lycka till.
//anna
Hur har det gått?
Jag skulle nog ha förespräkat grått med. Christinas argument var det bästa. Att det ser naturligt ut är den främsta anledningen om man har ett "klasiskt" hus. Det öppnar dessutom för mer färger på andra saker i trädgården, växter, trädgårdsmöbler, dynor, markiser, parasoller o.s.v.
Tror dessutom att grått "lever" längre.
Om man vill få en gammaldags stil så är det bara att välja just sådana stenar - och det skulle jag nog har gjort om jag var du.
Lycka till.
//anna
Hej på er igen!Annas skrev:
Vi har koncentrerat oss på att få gräs på baksidan av huset. Slitit som djur i några veckor med förarbete, och äntligen rullat färdigt gräset IKVÄLL. Trötta, nöjda, slitna, glada, dubbellagradLagavulinsmuttande med ett uns av forumabstinens 8)
Har ännu inte beställt stenar, men är inne på gråmelerade, med ljusgrå och grafit i samma sten (inte en blandning av olikfärgade stenar alltså). Har hittat väldigt snygga stenar med struktur på ytan, men är osäker på fabrikat. Inte alls vad vi tänkt oss från början, men den strukturerade ytan ger ett levande intryck. Ytor för cykelparkering mm blir släta grå 35x35 plattor.
byggimpert skrev:Mitt tips till dig ang. ovanstående, vilket fö. är en helt 'normal' bild : av ett villakvarter i största allmännhet där alla försöker att göra sin plätt så unik, ovanlig, fantasifull och 'egen' som möjligt för att inte 'försvinna' i mängden är:
Låt dig inte ryckas med i ett försök att 'överglänsa', eller för den delen ens matcha upp med övriga i 'regnbågspaletten'.
Strunta i den och låt gatans färger smyga upp mot ert hus, variera med olika material och nyanser, och det som i förstone kan låta tråkigt och intetsägande kommer att vara den verkliga pärlan i den övriga 'regnbågen'.
De absolut snyggaste tomterna och markbeläggningarna är de som på ett vis 'smälter in' i omgivningarna och känns både självklara och naturliga för platsen, nästan som om de 'alltid' skulle ha varit där, tycker iaf. jag
MVH//Christina.
Mycket väl talat! Kan bara hålla med!
mvh plexi